  • 1. Data: 2005-09-20 16:44:18
    Temat: AlleKarta frenzy - podsumowanie?
    Od: trainer <t...@p...org>

    Witam,
    zastanawiam się nad tą kartą skoro niemal co druga osoba tutat już ją
    ma, a druga połowa właśnie czeka na kuriera, ale chciałbym jeszcze
    podsumować - jaką rzeczywistą wartość dodaje ta karta?
    Najbardziej przypomina mi ona Inteligo i z nią będę porównywać, proszę o
    ew. komentarze.

    1. Cena - konto i karta są za darmo, lepiej niż Inteligo gdzie trzeba
    trzymać 100+ ZŁ i jeszcze płacić 0,99zł/mies za kartę - plus dla BZWBK

    2. Przelewy - BZ=0,50, Int=0,99 - mały plusik dla BZWBK, a mały
    dlatego, że przelewy puszczam z innego rachunku

    3. Dostępność bankomatów - tu wygrywa Inteligo ale BZ też ma ich sporo,
    szczególnie np. dla Poznaniaków czy Wrocławian to pewnie jest
    porównywalne - odnotowuję plus dla Int, ale ja mam e-pakiet więc nie
    jestem na to wrażliwy

    4. Placówki (do wpłaty gotówki etc.) - również należaloby przyznać
    nagrodę dla PKO, ale nie jest to miażdżąca przewaga - w poszczególnych
    przypadkach może być odwrotnie

    5. Oprocentowanie konta - tam zero, tu chyba 1% - nie ma o czym mówić,
    nikt tam nie trzyma większej kasy - b. mały plusik dla Inteligo

    6. Dodatkowe funkcje - obie karty działają w necie, BZ zbiera punkty -
    mały punkcik dla Alle (ponieważ mam karty kredytowe więc pewnie nie
    chciałbym wracać do wydawania pieniędzy które już mam)

    Z tego mi wychodzi, że jako darmową ciekawostkę można brać, ale jako
    konto dodatkowe nie przebija znacznie oferty inteligo - co o tym sądzicie?

    pozdr
    trainer

  • 2. Data: 2005-09-20 16:49:24
    Temat: Re: AlleKarta frenzy - podsumowanie?
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    trainer napisał(a):

    > 1. Cena - konto i karta są za darmo, lepiej niż Inteligo gdzie trzeba
    > trzymać 100+ ZŁ i jeszcze płacić 0,99zł/mies za kartę - plus dla BZWBK

    W 3 miesiace ma byc obrot 500zl + kazdy nastepny rok jest platny. Juz
    nie tak rozowo ?

> [...]
    > szczególnie np. dla Poznaniaków czy Wrocławian to pewnie jest
    > porównywalne - odnotowuję plus dla Int, ale ja mam e-pakiet więc nie

    Ale jak sie wyjezdza w nieznane okolice to szukanie bankomatu bz wbk lub
    euronetu moze byc trudne, a pko bp jest zawsze w srodku miasta, albo
    nawet zabitej dechami wioski. To jest OGROMNA zaleta Inteligo.

    > Z tego mi wychodzi, że jako darmową ciekawostkę można brać, ale jako
    > konto dodatkowe nie przebija znacznie oferty inteligo - co o tym sądzicie?

    Dla mnie to niewypal, ktorym nie warto sobie zawracac glowy. Jezeli ktos
    nie ma zadnej karty, to owszem moze brac. Ale jak ktos juz ma cos
    innego to nie ma sobie co zawracac glowy.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-09-20 17:38:31
    Od: radar <_sara_@_post.pl_>

    Dobre rozwiązanie dla posiadaczy konta w BZ płacących prowizje allegro
    (czyli sprzedawców) oraz na codzień kartą. Warunek - rejestracja w
    payback.pl. Ja wziełem AlleKartę do płatności w sieci (unikam opłaty
    rocznej za KK mBanku).

    pozdr
    radar

  • 4. Data: 2005-09-20 17:46:07
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    radar napisał(a):
> [...]
    > (czyli sprzedawców) oraz na codzień kartą. Warunek - rejestracja w
    > payback.pl. Ja wziełem AlleKartę do płatności w sieci (unikam opłaty

    No ale ja wole placic w necie KK bo kase oddaje bankowi dopiero za dlugi
    czas. Czesto sie zdarza, ze przedmiot zakupiony w ten sposob sprzedam na
    Allegro bo mi sie znudzi, a dopiero pozniej splacam KK. Innymi slowy,
    mam go niejako gratis lub za niewielka oplata.

    A KK mam za darmo. Obie.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2005-09-20 17:47:31
    Od: Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info>

    trainer napisał(a):

    > zastanawiam się nad tą kartą skoro niemal co druga osoba tutat już ją
    > ma, a druga połowa właśnie czeka na kuriera, ale chciałbym jeszcze
    > podsumować - jaką rzeczywistą wartość dodaje ta karta?

    Konto w BZWBK - kolejna grupka klientów Allegro może realizować przelewy
    on-line i bez prowizji.

    Michał

  • 6. Data: 2005-09-20 17:49:53
    Od: trainer <t...@p...org>

    radar wrote:
    > Ja wziełem AlleKartę do płatności w sieci (unikam opłaty
    > rocznej za KK mBanku).

    akurat w mbanku jest (była?) promocja i na rok można było dostać KK za darmo
    zresztą teraz "tego kwiatu jest pół światu" i wszędzie gdzie wydawane są
    karty, wyrabia się je za darmo na rok - o ile nie przekroczy się 70-tki
    (pardon seniorzy) to można przebierać w ofertach banków.

    pozdro
    trainer

  • 7. Data: 2005-09-20 17:52:33
    Od: "Szymon" <v...@w...epf.pl>

    Użytkownik "trainer" <t...@p...org> napisał w wiadomości
    > 1. Cena - konto i karta są za darmo, lepiej niż Inteligo gdzie trzeba
    > trzymać 100+ ZŁ i jeszcze płacić 0,99zł/mies za kartę - plus dla BZWBK

    Pierwsze dwa lata za darmo. Każde kolejne posiadania Allekarty to 25zł/2
    lata.

    > 2. Przelewy - BZ=0,50, Int=0,99 - mały plusik dla BZWBK, a mały
    > dlatego, że przelewy puszczam z innego rachunku

    Nie nastawiaj się na przelewy - za token zaplacisz 80zł, możesz otrzymywać
    sms-kody, ale takowe zabezpieczenie może być dla niektórych mało
    wystarczające. Zatem konto w BZ służy raczej do płatność Allekartą, a nie
    gromadzenia środków.

> [...]
    > szczególnie np. dla Poznaniaków czy Wrocławian to pewnie jest
    > porównywalne - odnotowuję plus dla Int, ale ja mam e-pakiet więc nie

    Dobrze byłoby przyzwyczaić się do płatności kartą, a nie biegania do
    bankomatu. Z wielu powodów tak jest bezpieczniej.

    > 6. Dodatkowe funkcje - obie karty działają w necie, BZ zbiera punkty -
    > mały punkcik dla Alle (ponieważ mam karty kredytowe więc pewnie nie
    > chciałbym wracać do wydawania pieniędzy które już mam)

    Kredytówka kosztuje Cię od 30zł w górę, chyba, że co rok zmieniasz na inną w
    promocji. Zakładam, że masz obroty na KK 2000zł (zwykle limit 1000-10000zł,
    więc raczej moje założenie nie jest nazbyt wygórowane)... W tym momencie
    rocznie masz 24 tys, co daje Ci 1920pkt payback, a to z kolei jest warte ok.
    77zł. w nagrodach Payback. Całkiem sporo. Inteligo nie da Ci ani grosza. KK
    przy obecnych stopach procentowych też niewiele.

    > Z tego mi wychodzi, że jako darmową ciekawostkę można brać, ale jako
    > konto dodatkowe nie przebija znacznie oferty inteligo - co o tym sądzicie?

    Jako konto - beznadzieja. Darmowa ciekawostka? Za droga. Jako karta
    płatnicza wzorowana na KK z tym wyjątkiem, że wrzucasz na konto przed, a nie
    po płatności - rewelka, bo można naprawdę na niej troszku zarobić.

  • 8. Data: 2005-09-20 17:56:43
    Od: trainer <t...@p...org>

    Michał Rolka wrote:

    > Konto w BZWBK - kolejna grupka klientów Allegro może realizować przelewy
    > on-line i bez prowizji.

    racja, ale trzeba się identyfikować ze stylem online'owego allegrowicza,
    co jak wygra aukcję w piątek, to nie zaczeka z przelewem do poniedziałku

    trainer

  • 9. Data: 2005-09-20 18:17:27
    Od: trainer <t...@p...org>

    Szymon wrote:

    > Pierwsze dwa lata za darmo. Każde kolejne posiadania Allekarty to 25zł/2
    > lata.

    czyli docelowo drożej od Inteligo ....

    > Dobrze byłoby przyzwyczaić się do płatności kartą, a nie biegania do
    > bankomatu. Z wielu powodów tak jest bezpieczniej.

    płacę kartą ile wlezie, ale jakiś napój na mieście, kebab, krzyżówki na
    dworcu trudno kupić kartą więc każdy musi mieć nie tylko KK ale i KD

> [...]
    > 77zł. w nagrodach Payback. Całkiem sporo. Inteligo nie da Ci ani grosza. KK
    > przy obecnych stopach procentowych też niewiele.

    KK mam oczywiscie za darmo;
    Wydatki 2000 to może i mam w czasie remontu, zakupu AGD itp. ale na
    codzień wychodzi raczej mniej, tym bardziej że i żona ma kartę.
    Przeliczasz wydatki na punkty zakładając 100% efektywność (że każdy
    wydatek jest wielokrotnością 12,50zł, a podejrzewam, że % efektywności
    będzie mniejszy, rzędu 80%) ale niech ci będzie - za 24 tys. wydane
    kartą kredytową, to ja mam 2400 punktów profit + 600 puntków w ciągu
    roku za staż - daje to 3 doładowania po 50zł i jeszcze na kubek zostaje
    a nie jakieś marne 77zł.
    plus jeszcze zgarniam odsetki z tych 24000 na 54dni na SFI zamiast na
    debetowym nieoprocentowanym koncie BZWBK

    pozdro
    trainer

  • 10. Data: 2005-09-20 18:33:06
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Tue, 20 Sep 2005 19:52:33 +0200, Szymon napisal/a:

    > Nie nastawiaj się na przelewy - za token zaplacisz 80zł, możesz
    > otrzymywać sms-kody, ale takowe zabezpieczenie może być dla niektórych
    > mało wystarczające.
    IMHO lepsze od list haseł jednorazowych (a BZWBK uważa, ze lepsze nawet
    od tokena??? bo są większe limity na max. kwotę przelewu chyba)
    no ale to tylko moje zdanie, było tu już ciągle o tym:)
    natomiast bezpłatnych jest 5 smskodów więc mozna powiedziec, ze
    powyżej tej liczby przelewy kosztują 70gr.

    --
    Krzysztof Lerski