  • 1. Data: 2005-09-20 16:34:00
    Temat: [Wrocław] Hipoteka Kaucyjna-ktoś się odwoływał?
    Od: "wk" <w...@g...pl>

    Witam,
    jestem z Wrocławia. Dostałem pismo z sądu, że muszę zapłacić koszty tytułem
    ustanowienia wpisu hipoteki kaucyjnej - 625 zł (jest to 1/20 jakiegoś tam
    wpisu coś tam - nie ważne). Okazuje się, że nie zgodnie z ustawą zażądano ode
    mnie tej opłaty:

    "Jeżeli we wniosku o wpisanie hipoteki, który przygotował Bank widnieje
    przeznaczenie kredytu jako &#8222;budownictwo mieszkaniowe&#8221; to wpis taki
    powinien
    być
    zwolniony z opłaty na podstawie ROZPORZĄDZENIA MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI z
    dnia
    30.06.1998r. w sprawie określania ulgowych stawek opłat sądowych oraz
    zwolnień
    od opłat w sprawach o zabezpieczenie należności z tytułu udzielanych przez
    banki kredytów, pożyczek pieniężnych, gwarancji bankowych i poręczeń (Dz. U.
    1998r. Nr 87, poz. 554) - par. 2. ust 1. i ust. 2 oraz par. 3 ust. 1 i 2 oraz
    Uchwały SN (III CZP 106/03) opublikowanej w Biul.SN 2004/1/7

    Odnajdujemy tam zapis o treści:
    § 2.
    1. Zwalnia się od opłaty sądowej wniosek o wpis hipoteki ustanowionej na
    nieruchomości stanowiącej własność kredytobiorcy w celu zabezpieczenia
    należności z tytułu udzielonego kredytu, pożyczki pieniężnej, gwarancji
    bankowej lub poręczenia kredytu na budownictwo mieszkaniowe albo na
    działalność
    związaną z produkcją rolną.
    2. Przepis ust. 1 stosuje się także w razie zabezpieczenia na nieruchomości
    należności z tytułu udzielonego kredytu, pożyczki pieniężnej, gwarancji
    bankowej lub poręczenia kredytu na cele wymienione w tym przepisie -
    współwłaścicielowi za zgodą pozostałych współwłaścicieli."

    Miał ktoś z Was podobny problem i się odwoływał? Jest sens? Przecież to
    ugrząźnie w stercie makulatury i się nie doczekam pozytywnego rozpatrzenia.
    Proszę o opinie czy ktoś coś miał podobnego???

    wk

  • 2. Data: 2005-09-21 07:00:18
    Temat: Re: [Wrocław] Hipoteka Kaucyjna-ktoś się odwoływał?
    Od: dwr <""dwr-usun-to\"@TEGO NIE MAgazeta.pl">

    wk napisał(a):
> [...]
    > wpisu coś tam - nie ważne). Okazuje się, że nie zgodnie z ustawą zażądano ode

    [...]
    witam

    a ta hipoteka to przy okazji kredytu na co?

    pozdrawiam

    dwr

  • 3. Data: 2005-09-21 08:27:17
    Od: "wk" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > a ta hipoteka to przy okazji kredytu na co?
    >
    > pozdrawiam
    >
    > dwr

    zakup nowego mieszkania od dewelopera - realizacja celu z zakresu budownictwa
    mieszkaniowego

  • 4. Data: 2005-09-21 17:22:27
    Od: e...@o...pl

    > Sprawdzałeś czy oswiadczenie banku było zgodne z przeznaczeniem kredytu?

    Przy zakupie mieszkania na rynku pierwotnym od dewelopera nie powinna byc
    pobierana opłata za wpisy hipotek

  • 5. Data: 2005-09-22 09:30:50
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przy zakupie mieszkania na rynku pierwotnym od dewelopera nie
    > powinna byc
    > pobierana opłata za wpisy hipotek

    W Krakowie notorycznie jest pobierana 1/20 wpisu stosunkowego. :-)

    marekz