  • 51. Data: 2009-12-17 13:15:27
    Temat: Re: Alior & zmiany na gorsze
    Od: Erazmus <j...@g...com>

    -...@s...googlegroups.com

    > http://www.dziennik.pl/gospodarka/article507567/Duzy
    _bank_zlupi_swoic...

    > "Wyższa kultura bankowości" - reklamował się Alior. Okazuje się jednak, że
    > za wysoką kulturę trzeba sporo zapłacić. Za kartę trzeba będzie zapłacić aż
    > 5 złotych, jeśli jednak ktoś nie przelwa na konto pensji, to zapłaci 9
    > złotych. Do tego trzeba jeszcze dołożyć złotówkę za sprawdzenie konta w
    > bankomacie - oburza się gazeta.pl

    Najlepszy jest argument o inflacji , która wyniosła ok.3 % dlatego
    podnoszą opłatę o kartę o 300 % :)

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 52. Data: 2009-12-17 13:29:11
    Od: BK <b...@g...com>

    wiadomościnews:hgd9rm$9j7$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    >
    > 1. Przez umowę o kartę płatniczą wydawca karty płatniczej zobowiązuje się
    > wobec
    >
    > posiadacza karty płatniczej do rozliczania operacji dokonanych przy użyciu
    > karty
    >
    > płatniczej, a posiadacz zobowiązuje się do zapłaty kwot operacji wraz z
    > należnymi
    >
    > wydawcy kwotami opłat i prowizji lub do spłaty swoich zobowiązań na
    >
    > rachunek wskazany przez wydawcę.
    >
    > 2. Umowę, o której mowa w ust. 1, zawiera się na czas oznaczony.
    >
    > 3. Umowę, o której mowa w ust. 1, w której strony nie określą czasu jej

    Tak tak ja sie zgadzam co do zasady. Mowie jedynie, ze niekoniecznie
    data waznosci karty musi byc jednoznaczna z data koncowa okresu
    obowiazywania umowy. Instrument platniczy w postaci karty to jedno,
    rachunek kredytowy to drugi. IMO w sensie prawnym nic nie stoi na
    przeszkodzie, zeby termin waznosci samej karty byl inny niz termin
    zawarcia umowy danego rachunku [kredytowego czy np. ror], z ktorego
    mozemy korzystac dzieki karcie. Przyczym mowie ogolnie nie zas o
    konkretnym przypadku, bo AFIR w wiekszosci bankow w przypadku KK
    termin z karty jest terminem umowy, a uwmoa przedluza sie
    automatycznie.

  • 53. Data: 2009-12-17 13:52:10
    Od: " " <b...@g...pl>

    przegięli! już przeproszę się z PKO BP! ale najpierw DB net - lub Getin bo i
    tak płacę kartą!
    Alior ciekawe jaką korektę będą mieć 20-30%???

  • 54. Data: 2009-12-17 15:36:06
    Od: "Konrad N.S." <n...@o...pl>

    Użytkownik <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Alior ciekawe jaką korektę będą mieć 20-30%???

    w liczbie klientów?

    nie odejdzie z powodu podwyżek więcej niż kilkaset osób z owych ponad dwustu
    tysięcy.

  • 55. Data: 2009-12-17 16:17:22
    Od: Erazmus <j...@g...com>

    On 17 Gru, 14:52, " " <b...@g...pl> wrote:
    > przegięli! już przeproszę się z PKO BP! ale najpierw DB net - lub Getin bo i
    > tak płacę kartą!
    > Alior ciekawe jaką korektę będą mieć 20-30%???

    Zmiany w TOiP Aliora mają na celu wyczysczenie portfela klientów z
    dużej masy nieaktywnych rachunków , może to być więcej niż 20 %.

    --
    pozdrawiam,

    Erazmus

  • 56. Data: 2009-12-17 16:20:02
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Konrad N.S." <n...@o...pl> napisał w wiadomości grup

    > nie odejdzie z powodu podwyżek więcej niż kilkaset osób z owych ponad
    > dwustu tysięcy.

    Uważam że bez wątpienia pozamyka karty debetowe więcej osób. Czy odejdzie
    zupełnie - niekoniecznie, dopóki nie wprowadzą opłat za prowadzenie
    rachunku.

  • 57. Data: 2009-12-17 17:43:11
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MK pisze:
    > IMHO nie jest to takie latwe. BYlaby to zmiana istotnych warunkow umowy,
    > umowa jest terminowa, wiec powinni sie wywiazywac z niej do czasu jej
    > wygasniecia.

    Czyli w najlepszym razie kartę będę miał jeszcze pół roku (bo wydana na
    rok, a ok. pół roku już ją mam).

    > PS. NIe zamierzam prowadzic dyskusji na ten temat jak w sprawie
    > mozliwosci posiadania KK AQ, bez konta AQ. Na marginesie chcialbym
    > poinformowac, ze juz z KK AQ zrezygnowalem, chociaz moglbym z niej
    > korzystac jeszcze przez rok. Multi chyba mialo wielu takich cwaniakow
    > skoro zdecydowalo sie az na zmiany w regulaminie ;).

    Tyle, ze KK AQ to była wydawana ZTCP na 3 lata.

    --
    Mithos

  • 58. Data: 2009-12-17 17:45:57
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > Uważam że bez wątpienia pozamyka karty debetowe więcej osób. Czy
    > odejdzie zupełnie - niekoniecznie, dopóki nie wprowadzą opłat za
    > prowadzenie rachunku.

    Odejdą jedynie pasjonaci i bankowi fanatycy jak my :) Dla kogo
    normalnego podwyżka o 2 PLN ma jakiekolwiek znaczenie ? Zwłaszcza, że w
    zamian nadal jest sporo (darmowe bankomaty, oprocentowany ROR).

    --
    Mithos

  • 59. Data: 2009-12-17 17:51:55
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    xbartx pisze:
    > Ja do darmowych wypłat w pl mam aktualnie dbnet i dopóki nie popsują to
    > będę używał, bo działa bez zarzutu.

    Tylko zakładać teraz nowe konto, użerać się z tym i pilnować aby
    wszystko było ok, po to aby zaoszczędzić 24 PLN to jest trochę bezsensu
    i można to robić jedynie w imię zasad :)

    Inna sprawa, że np. moja MC PayPass przestała działać np. w bankomatach ING.

    Natomiast jak na KK zmniejszą cashback i zwiększą limity wymagane do
    zwolnienia z opłaty rocznej to już rezygnacja z takiej karty ma znacznie
    większy sens.

    Dodatkowo muszę z przykrością powiedzieć, że aktualnie nawet
    najdrobniejsze płatności KK Alior wymagają autoryzacji online, a do
    niedawna było bardzo ciekawie, bo wszystko szło offline i czas
    autoryzacji wynosił praktycznie nic.

    --
    Mithos

  • 60. Data: 2009-12-17 18:28:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > najdrobniejsze płatności KK Alior wymagają autoryzacji online, a do
    > niedawna było bardzo ciekawie, bo wszystko szło offline i czas autoryzacji

    U mnie w bufecie w miejscu pracy zawsze ciagle offline. Kilka pierwszych
    transakcji przeszlo online a potem offline... nawet gdy zmienil sie
    operator... W innych miejscach online...

    MK