  • 41. Data: 2009-12-16 22:41:48
    Temat: Re: Alior & zmiany na gorsze
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 16 Dec 2009 23:39:09 +0100, RobertS napisał(a):

    > to ja miałem lepsze przeczucie, nawet swojej nie aktywowałem ;-)

    No mnie Nordea nauczyła i już nie mogę żyć inaczej jak z darmowymi
    wszystkim bankomatami. Aliora Maestro dopóki było za free to mi pasowało,
    aczkolwiek nie działało tak dobrze jak działa teraz VE z dbnetu - także
    jak za 5pln/m-c w nowym wydaniu to ta karta Aliora to żadna już rewelacja.

    --
    xbartx

  • 42. Data: 2009-12-16 22:54:31
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    RobertS pisze:

    > dokładnie tak jak piszesz ;-)
    > moja kk z Aliora jest wazna do kwietnia, ale jezeli skasuja payback lub
    > wprowadze jakies chore limity lub oplaty to dziekuje bardzo...
    >
    > tylko payback oraz limit zwolnienia z oplaty na rozsadnym poziomie
    > sklonil mnie do wziecia tej karty

    moja jest ważna do sierpnia 2010, więc mam jeszcze trochę czasu
    a potem się zobaczy, najwyżej się znów przeniesie kartę,
    a szkoda, bo ten cashback to była jak dla mnie dobra oferta

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 43. Data: 2009-12-16 23:01:36
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Moja KK z cashback 1% jest ważna rok. A nowa karta = nowe zasady. Co nie
    > zmienia faktu, że nawet i teraz mogą mi go obniżyć do 0% i jedyne co ja
    > mogę zrobić to się na to nie zgodzić czyli rozwiązać umowę.

    IMHO nie jest to takie latwe. BYlaby to zmiana istotnych warunkow umowy,
    umowa jest terminowa, wiec powinni sie wywiazywac z niej do czasu jej
    wygasniecia.

    MK

    PS. NIe zamierzam prowadzic dyskusji na ten temat jak w sprawie mozliwosci
    posiadania KK AQ, bez konta AQ. Na marginesie chcialbym poinformowac, ze juz
    z KK AQ zrezygnowalem, chociaz moglbym z niej korzystac jeszcze przez rok.
    Multi chyba mialo wielu takich cwaniakow skoro zdecydowalo sie az na zmiany
    w regulaminie ;).

  • 44. Data: 2009-12-17 05:51:35
    Od: BK <b...@g...com>

    wiadomościnews:hgbmj4$bfa$1@news.onet.pl...

    > IMHO nie jest to takie latwe. BYlaby to zmiana istotnych warunkow umowy,
    > umowa jest terminowa, wiec powinni sie wywiazywac z niej do czasu jej
    > wygasniecia.
    >
    > MK

    Pytanie czy powinnismy utozsamiac "date waznosci" karty z treminem
    waznosci umowy. Bo IMO jedno z drugim ma niewiele wspolnego i umowe ma
    sie jedna, bezterminowa. Jak sie konczy waznosc karty - po prostu -
    bank wysyla nowa, nie ma zawieranej nowej umowy.

  • 45. Data: 2009-12-17 08:25:57
    Od: Erazmus <j...@g...com>

    On 16 Gru, 23:24, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Ja do darmowych wypłat w pl mam aktualnie dbnet i dopóki nie popsują to
    > będę używał, bo działa bez zarzutu.

    Nie wiadomo jak długo oferta Dbneta będzie tak dobra bo ciągle DB
    zmienia swoje TOiP dla różnych grup klientów.

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 46. Data: 2009-12-17 08:28:52
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 16 Dec 2009 21:51:35 -0800, BK napisał(a):

> [...]
    > sie jedna, bezterminowa. Jak sie konczy waznosc karty - po prostu - bank
    > wysyla nowa, nie ma zawieranej nowej umowy.

    Też mi się tak wydaje. Ja ostatnio zmieniałem dzień rozliczenia swojej kk
    w Aliorze - mam pierwszą jeszcze z darmowymi przelewami. Pisałem tu na
    grupie, że w A zmiana dnia rozliczenia wiąże się wydaniem nowej kk. No i
    nową mam na takich samych zasadach jak starą mimo, że termin ważności się
    zmienił i nr karty też.

    Xenocide

  • 47. Data: 2009-12-17 10:20:34
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 16 Gru, 15:37, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > A ciekawe czy Assistance działałby tylko w tych miesiącach kiedy kryterium
    > byłoby spełnione a w pozostałych nie. Innymi słowy: co spowoduje
    > niespełnienie kryterium w jednym z miesięcy.

    Ciekawe jak się spełnia to kryterium.
    Kiedy przelew wynagrodzenia to jest przelew wynagrodzenia. Ma być
    odpowiedni opis?

    Albo, jak ktoś dostaje wynagrodzenie ostatniego dnia miesiąca i raz
    wynagrodzenie spóźni się o jeden dzień to za ten miesiąc zapłaci się
    wyższą opłatę za konto (zakładając niespełnienie pozostałych
    warunków).

    Wystarczy zablokować kartę w internecie by nie płacić? Ciekawe do
    którego dnia za dany miesiąc trzeba to zrobić? Czy zablokowaną kartę
    można potem w necie odblokować czy też trzeba iść do oddziału po nową?

  • 48. Data: 2009-12-17 10:31:09
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Erazmusie!

    W czwartek, 17 grudnia 2009, o godz. 09:25:57, napisałeś na temat: "Alior &
    zmiany na gorsze"
    Erazmus j...@g...com, news:b6a1ef7e-fd54-47f7-8a42-68c1f95773c5@s20g2000yq
    d.googlegroups.com

    http://www.dziennik.pl/gospodarka/article507567/Duzy
    _bank_zlupi_swoich_klientow.html

    "Wyższa kultura bankowości" - reklamował się Alior. Okazuje się jednak, że
    za wysoką kulturę trzeba sporo zapłacić. Za kartę trzeba będzie zapłacić aż
    5 złotych, jeśli jednak ktoś nie przelwa na konto pensji, to zapłaci 9
    złotych. Do tego trzeba jeszcze dołożyć złotówkę za sprawdzenie konta w
    bankomacie - oburza się gazeta.pl

    --
    Hej!
    TZ

    - Car idąc do celu opierał się na mordzie. -

  • 49. Data: 2009-12-17 12:57:18
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "BK" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    k.googlegroups.com...

[...]

    Z moich obserwacji wynika, ze w nowych umawach o KK jest konstrukcja umowa
    do.... + przedluzenia na kolejne terminy do daty waznosci karty lub po
    prostu do konca terminu waznosci karty. UEIP zreszta przeciez wyraznie mowi,
    ze w umowie znalezc sie powinien "okres, na jaki zostala zawarta umowa, i
    warunki jej przedluzania" Art 3 ust 2 pkt 11.
    Ja co do zasady zakladam, ze umowa jest na czas waznosci karty, a w zwiazku
    z tym, ze jest to umowa terminowa nie powinny miec miejsca zmiany na gorsze
    o ile druga strona (konsument) sie na nie nie zgodzi. Jesli sie nie zgodzi
    nie powinno byc to traktowane rownoznacznie w wypowiedzeniem umowy przez
    konsumenta. Z tego co widac prawnicy czesci bankow maja podobne poglady, bo
    nie zmianiaja warunkow na wydanych juz kartach i czekaja do odnowienia karty
    lub aneksowania umowy. Kto by wygral przed sadem tego nie wiem...

    MK

  • 50. Data: 2009-12-17 13:06:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Uzupelniajac...

    Art. 14.

    1. Przez umowę o kartę płatniczą wydawca karty płatniczej zobowiązuje się
    wobec

    posiadacza karty płatniczej do rozliczania operacji dokonanych przy użyciu
    karty

    płatniczej, a posiadacz zobowiązuje się do zapłaty kwot operacji wraz z
    należnymi

    wydawcy kwotami opłat i prowizji lub do spłaty swoich zobowiązań na

    rachunek wskazany przez wydawcę.

    2. Umowę, o której mowa w ust. 1, zawiera się na czas oznaczony.

    3. Umowę, o której mowa w ust. 1, w której strony nie określą czasu jej
    obowiązywania

    uważa się za zawartą na okres 2 lat.

    MK