  • 1. Data: 2009-12-16 11:59:17
    Temat: Polbank-szyfrowanie połączenia, certyficat i software
    Od: "Henio" <j...@g...com>

    Witam
    Wraz z otwarciem konta w Polbanku zetknąłem się z nie znanym mi wcześniej
    systemem logowania. Wymaga on zciągnięcia na jeden komputer jakiegoś certyfikatu.
    Ten jeden z którego jak rozumiem będziemy się logowali. Z żadnego innego kompa
    nie możemy.
    Po zciągnięciu certyfikatu, zalogowałem się do Polbanku, chciałem sprawdzić jak
    mocne szyfrowanie jest stosowane, 128 czy 256bit. W niestety nie było podane
    żadna z tych wartości. Tak jakby połączenie nie było szyfrowane. Z drugiej strony
    sprawdzałem wiarygodność certyfikatu i wyświetliło 1024bit.
    Ponadto dowiedziałem się w oddziale, że do Polbanku można się zalogować tylko
    mając zainstalowany system operacyjny Windows XP, a mając Windows Vista, 7 lub
    Linuxa już nie można.
    Kto z was może mnie oświecić w kwestii szyfrowania i logowania.

  • 2. Data: 2009-12-16 12:51:02
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 16 Dec 2009 12:59:17 +0100, Henio napisał(a):

    > Kto z was może mnie oświecić w kwestii szyfrowania i logowania.

    Logować się możesz z dowolnego komputera z dowolnym (w zasadzie bo nie
    testowałem wszystkiego) systemem i przegladarką. Certyfikat służy tylko do
    przelewów. Kiedyś działał tylko w IE, jak jest teraz to nie wiem bo nie
    korzystam.

    --
    Kojer

  • 3. Data: 2009-12-16 20:40:57
    Od: "marimach77" <marimach77 (ciachnij to) @gmail.com>

    "Robert Kois" <k...@h...pl> wrote in message

> [...]
    > przelewów. Kiedyś działał tylko w IE, jak jest teraz to nie wiem bo nie

    Certyfikat działa również na Firefoxie :)

    Pozdrawiam
    /MM

  • 4. Data: 2009-12-16 20:58:54
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    marimach77 pisze:

    > Certyfikat działa również na Firefoxie :)

    A na Firefoxie na Linuksie też?

    --
    MiCHA

  • 5. Data: 2009-12-16 22:45:50
    Od: MaciekZ <m...@g...com>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

    > A na Firefoxie na Linuksie też?

    Witam :-)

    Tak, działa także w Firefoksie, w Linuksie (sam używam). Wymagany jest
    jednynie plugin Javy.

    Nie próbowałem zarejestrować certyfikatu od razu w Linuksie, tylko zrobiłem
    to w FF w Windowsie. Potem trzeba certyfikat wyeksportować do pliku p12 (w
    FF: Opcje/Preferencje -> Zaawansowane -> Szyfrowanie -> Wyświetl certyfikaty
    -> Kopia zapasowa..) i można go zaimportować w innych przeglądarkach (w FF
    trzeba wejść w to samo miejsce i wybrać Importuj...).

    Internet Explorer też gdzieś ma opcje do Eksportu/Importu ale że z niego nie
    korzystam, to niestety nie jestem w stanie pomóc.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Maciek