  • 31. Data: 2008-12-10 16:31:40
    Temat: Re: Ailor bank i PIN do karty
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message
    news:ghmmlh$dv6$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
    > Użytkownik "kovalek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Oni oczekują, że Ty będziesz chciał zmienić PINy do wszystkich używanych
    > dotychczas kart, na ten aliorowy! Mają poczucie własnej wartości, ot co.

    Jasne, trzeba zmieniać kulturę na wyższą, a nie zniżać do pospólstwa.
    k.

  • 32. Data: 2008-12-10 16:52:27
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Wojciech Nawara" <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> wrote in
    message news:ghnvqg$aut$1@kushnir.sileman...

    > A jeśli zmienisz zdalnie i wykonasz transakcję bez autoryzacji, jedynie z
    > "lokalnym" sprawdzeniem PINu? :-)

    Jak zmienisz PIN zdalnie to zapewne piszesz ten nowy i chip go uzna za
    nieprawidlowy. W zaleznosci od konfiguracji zostanie zwrocony komunikat o
    blednym PINie lub nastapi polaczenie z bankiem. Generalnie powinna byc
    uzywana ta pierwsza opcja i dopiero po kolejnym (trzecim) wprowadzeniu
    nierozpoznanego PINu powinno nastapic polaczenie z bankiem. Jesli wynik
    autoryzacji bedzie pozytywny to nastepuje synchronizacja PINu, jesli nie -
    karta jest blokowana.

    MK

  • 33. Data: 2008-12-10 16:59:26
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > autoryzacji bedzie pozytywny to nastepuje synchronizacja PINu, jesli nie -

    Dość niebezpieczna opcja chyba, bo w przypadku błędu transmisji z bankiem,
    aplikacja w mikroprocesorze może uznać, że nastąpiły trzy błędne
    wprowadzenia PIN i nieodwracalnie zablokować kartę. Chyba, że jest to
    rozwiązane w taki sposób, że aplikacja oczekuje na jakiś konkretny ciąg
    znaków i tylko po otrzymaniu takiego ciągu blokuje kartę, a nie jest to
    prosty dualizm autoryzacja pozytywna albo nie.

    marekz

  • 34. Data: 2008-12-10 16:59:54
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "kashmiri" <n...@n...com> wrote in message

    > Tego to nawet nie wiedziałem - że chip może służyć również do
    > przechowywania historii transakcji oraz zarządzania limitem i
    > autoryzacjami. Na zdrowy rozum wydawałoby się, że służy tylko do
    > "bezpiecznej" autoryzacji. Czy masz jakieś linki do materiałów na necie
    > (może być po ang.), które by omawiały zastosowanie standardów EMV?

    Nie wiem czy gdzies jest wykorzystywany chip do przechowywania historii
    transakcji. Wiem, ze sa liczniki do wymuszania autoryzacji online :).
    Dostalem kiedys jakas ksiazke przygotowana przez Mastercarda (chyba ze 200
    stron), ale gdybym to zaczal rozsylac to pracodawca urwalby mi glowe ;).

    MK

  • 35. Data: 2008-12-10 17:01:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Jedna z zalet mikroprocesora jest to, ze PIN moze byc weryfikowany
    > lokalnie (podobnie jak i autoryzacja). W przypadku podania blednego
    > PINu nawet nie powinno byc wyslane zapytanie autoryzacyjne do banku.
    > Synchronizacja PINow odbywa sie wlasnie przy autoryzacjach online,
    > ktore co pewien czas musza wystapic (czas, liczba autoryzacji
    > lokalnych, kwota, kwota autoryzacji lokalnych itp).

    Jest tez druga opcja, zezwalac na zmiane PINu tylko we (wlasnych?)
    bankomatach.

    > Kryteria moga byc rozne, w przeciwienstwie do karty magnetycznej chip
    > wie jakim limitem dysponujesz i jesli bank zaakceptuje mozliwosc jego
    > przekroczenia (poprzez wykonanie transakcji bez uzycia chipa) to bez
    > najmniejszego problemu moga byc lokalnie autoryzowane transakcje do
    > duzej kwoty,

    Typowo to raczej limit takich autoryzacji jest nizszy niz limit
    kredytowy, zeby w razie kradziezy i zastrzezenia karty (i podejrzenia,
    podsluchania, wymuszenia itd. PINu - jak wiemy, PIN to tylko
    dodatkowe, dosc slabe zabezpieczenie) nie bylo duzych fraudow. Chodzi
    o to, by nie przeprowadzac autoryzacji online za kazdym razem - przy
    okazji wiekszych zakupow nie jest ona problemem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 36. Data: 2008-12-10 17:03:21
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Dostalem kiedys jakas ksiazke przygotowana przez Mastercarda (chyba ze 200
    > stron), ale gdybym to zaczal rozsylac to pracodawca urwalby mi glowe ;).

    Wrzuć na eMule, odpowiedzialność się rozpłynie. Na pewno jest tam wiele
    ciekawych informacji. :-)))

    marekz

  • 37. Data: 2008-12-10 17:15:03
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > znaków i tylko po otrzymaniu takiego ciągu blokuje kartę, a nie jest to
    > prosty dualizm autoryzacja pozytywna albo nie.

    Przeciez jak wpiszesz bledny PIN nawet do karty magnetycznej to masz na
    slipie komunikat bledny PIN, wiec raczej bym sie o to nie obawial. Pamietam,
    ze jak dostalem paypassa z WBK, to 2 pierwsze proby konczyly sie wlasnie
    komunikatem "bledny PIN" dopiero za 3 razem terminal sie polaczyl z bankim i
    transakcja przeszla. Oczywiscie za kazdym razem byl wpisywany ten sam PIN.
    Niestety innych dobrych cech pieniadza elektronicznego i EMV w tej karcie
    nie znalazlem...

    MK

  • 38. Data: 2008-12-10 17:19:41
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> wrote in message

    > Jest tez druga opcja, zezwalac na zmiane PINu tylko we (wlasnych?)
    > bankomatach.

    Do tego trzeba miec bankomaty wyposazone w czytniki chipow, a takich
    bankomatow u nas jeszcze tak wiele nie ma...

> [...]
    > o to, by nie przeprowadzac autoryzacji online za kazdym razem - przy
    > okazji wiekszych zakupow nie jest ona problemem.

    Oczywiscie, ze limit jest nizszy, ale bez problemu mozna sobie wyobrazic
    1/ dokonanie transakcji zdalnej, do wysokosci limitu
    2/ dokonanie transakcji przy uzyciu paska magnetycznego, do wysokosci limitu
    w takim wypadki chip moze dokonac autoryzacji lokalnie i limit zostanie
    przekroczony...

    MK

  • 39. Data: 2008-12-10 19:27:50
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 10 Dec 2008 07:12:44 -0800, m@rkop napisał(a):

    > Ciekawe, kiedy opcja zmiany pin pojawi się w serwisie internetowym..?

    Ciekawe kiedy cokolwiek pojawi się w ich serwisie internetowym.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 40. Data: 2008-12-10 21:15:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "MK" <m...@i...pl> writes:

    > Do tego trzeba miec bankomaty wyposazone w czytniki chipow, a takich
    > bankomatow u nas jeszcze tak wiele nie ma...

    Jasne, ale "wlasnych" jest jeszcze mniej. We "wlasnych" latwo
    wprowadzic co sie chce, chyba ze ich jest wiecej niz, powiedzmy, kilka
    :-)

> [...]
    > 2/ dokonanie transakcji przy uzyciu paska magnetycznego, do wysokosci limitu
    > w takim wypadki chip moze dokonac autoryzacji lokalnie i limit

    Jasne, ale banki nie wydaja sie tego bac. Niektore nawet swiadomie
    pozwalaja na przekroczenie limitu, a potem (po splacie) utrwalaja to
    w postaci zwiekszonego limitu.

    Poza tym moze byc tez licznik czasowy, np. (prawie) obowiazkowa
    autoryzacja po tygodniu itp. Scalaki sa elastyczne :-)

    Generalnie to ja bym sie nastawial jednak na to, ze przynajmniej
    w Europie (niekoniecznie wschodniej) wszystko zacznie byc "chipowe"
    za jakis np. rok. Calkowicie to oczywiscie banku nie zabezpieczy - jak
    ktos chce calkowitego bezpieczenstwa (w sensie nieprzekraczania
    limitu), to wydaje karte z obowiazkowa autoryzacja.
    --
    Krzysztof Halasa