  • 1. Data: 2003-10-23 22:31:21
    Temat: Absurdalny zapis regulaminu KK w Citi
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Witam,
    moja żona dostała wczoraj razem z wyciągiem nowy regulamin karty kredytowej.
    Zabrałem się do lektury będąc najbardziej ciekawy zmian wymuszonych ustawą o
    elektronicznych instrumentach płatniczych. Jednak zapis, o którym chcę
    napisać pojawił się dużo wcześniej...

    W par. 7 pkt 3 Regulamin stanowi: "Posiadacz karty dodatkowej jest
    solidarnie odpowiedzialny za transakcje dokonane przy użyciu karty
    dodatkowej wydanej na jego nazwisko. Postanowienia niniejszego Regulaminu
    stosuje się do posiadacza karty dodatkowej odpowiednio".

    Minęło już parę godzin, a ja nadal nie mogę wyjść z podziwu dla układających
    i zatwierdzających ten regulamin w tym szacownym banku. Jak to możliwe, że
    bank mający największy udział w kk w rynku, należący do ogromnej grupy
    kapitałowej we własnym regulaminie wypisuje tak kompletne bzdury??? Wydaje
    mi się to niepojęte.

    Nie jestem w stanie sobie wyobrazić jak skomplikowaną konstrukcję logiczną
    musieli wymyślić układający regulamin, aby być w stanie uzasadnić w jaki to
    cudowny sposób osoba nie mająca zawartej _żadnej_ umowy z bankiem ma
    odpowiadać za zobowiązania innej osoby???

    Czy nikt ich nie poinformował, że skoro nie zawierają z posiadaczem karty
    dodatkowej _żadnej_ umowy i nie przedstawiają mu przy jej zawarciu _żadnego_
    regulaminu, to ten regulamin nie jest dla takiej osoby wiążący?

    BTW - w zasadzie nie widzę specjalnego problemu, aby w kontekście takiego
    zapisu przeprowadzić rozumowanie, po którym okaże się, że zatwierdzenie
    takiego regulaminu stanowi poświadczenie nieprawdy ;]]

    Pozdrawiam,
    Washko

    PS. I za zupełnie naganny uznam argument, że taki zapis ma nastraszyć
    posiadacza karty dodatkowej i zachęcić do spłacania z własnej woli...

  • 2. Data: 2003-10-24 07:00:09
    Temat: Re: Absurdalny zapis regulaminu KK w Citi
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

    i nie przedstawiają mu przy jej zawarciu _żadnego_
    > regulaminu, to ten regulamin nie jest dla takiej osoby wiążący?

    jak moja druga połowa dostała kartę dodatkową to był załączony regulamin

  • 3. Data: 2003-10-24 07:58:19
    Od: "$Szalony_Kapelusznik$" <s...@w...pl>

    Użytkownik <s...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
    > i nie przedstawiają mu przy jej zawarciu _żadnego_
    >

    > jak moja druga połowa dostała kartę dodatkową to był załączony regulamin

    a poswiadczyla podpisem, ze zapoznala sie i akceptuje ?
    bo jak nie to i choinke wielkanocna mogli zalaczyc :)

    MAd Hat
    ter

  • 4. Data: 2003-10-24 08:15:28
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

    > a poswiadczyla podpisem, ze zapoznala sie i akceptuje ?
    > bo jak nie to i choinke wielkanocna mogli zalaczyc :)
    >
    > MAd Hat
    > ter

    tego nie pamiętam
    natomiast zapis regulaminu akceptuje elektronicznie przed każdym podglądem
    rachunku karty przez internet

  • 5. Data: 2003-10-24 08:54:17
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > natomiast zapis regulaminu akceptuje elektronicznie przed każdym podglądem
    > rachunku karty przez internet

    Ale to nie jest świetle prawa polskiego podpis, więc nie jest wiążące.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 6. Data: 2003-10-24 09:33:20
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

    > Ale to nie jest świetle prawa polskiego podpis, więc nie jest wiążące.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Washko

    niby tak - ale ja niekoniecznie chcialbym wchodzić w spór sądowy z bankiem
    mając na karcie kredytowej (z jej oprocentowaniem) dług kilkutysięczny.

  • 7. Data: 2003-10-24 09:43:32
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    On Fri, 24 Oct 2003 00:31:21 +0200, Tomasz Waszczynski wrote in
    nessage <bn9ks5$lkv$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    >dodatkowej wydanej na jego nazwisko. Postanowienia niniejszego Regulaminu
    >stosuje się do posiadacza karty dodatkowej odpowiednio".

    A wg Ciebie, kto jest odpowiedzialny za w/w transakcje?

  • 8. Data: 2003-10-24 11:54:12
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > niby tak - ale ja niekoniecznie chcialbym wchodzić w spór sądowy z bankiem
    > mając na karcie kredytowej (z jej oprocentowaniem) dług kilkutysięczny.

    Ależ tu jest właśnie pies pogrzebany - to nie Ty masz dług, tylko posiadacz
    karty głównej. Ciebie mogą pocałować w nos. A skoro tak, to nie powinni
    bzdur po regulaminach pisać.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 9. Data: 2003-10-24 11:55:05
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "zoil" <p...@1...0.0.1> napisał w wiadomości

    > A wg Ciebie, kto jest odpowiedzialny za w/w transakcje?

    Strona umowy z Bankiem, czyli posiadacz karty głównej.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 10. Data: 2003-10-24 12:15:51
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

> [...]
    > karty głównej. Ciebie mogą pocałować w nos. A skoro tak, to nie powinni

    no cóż - wydaje mi się że w przypadku karty głównej i dodatkowej najczęściej
    jest to tandem mąż-żona gdzie występuje współwłasność majątkowa a wtedy bez
    znaczenia jest kto ma dług