    From: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Absurdalny zapis regulaminu KK w Citi
    Date: Fri, 24 Oct 2003 00:31:21 +0200

    Witam,
    moja żona dostała wczoraj razem z wyciągiem nowy regulamin karty kredytowej.
    Zabrałem się do lektury będąc najbardziej ciekawy zmian wymuszonych ustawą o
    elektronicznych instrumentach płatniczych. Jednak zapis, o którym chcę
    napisać pojawił się dużo wcześniej...

    W par. 7 pkt 3 Regulamin stanowi: "Posiadacz karty dodatkowej jest
    solidarnie odpowiedzialny za transakcje dokonane przy użyciu karty
    dodatkowej wydanej na jego nazwisko. Postanowienia niniejszego Regulaminu
    stosuje się do posiadacza karty dodatkowej odpowiednio".

    Minęło już parę godzin, a ja nadal nie mogę wyjść z podziwu dla układających
    i zatwierdzających ten regulamin w tym szacownym banku. Jak to możliwe, że
    bank mający największy udział w kk w rynku, należący do ogromnej grupy
    kapitałowej we własnym regulaminie wypisuje tak kompletne bzdury??? Wydaje
    mi się to niepojęte.

    Nie jestem w stanie sobie wyobrazić jak skomplikowaną konstrukcję logiczną
    musieli wymyślić układający regulamin, aby być w stanie uzasadnić w jaki to
    cudowny sposób osoba nie mająca zawartej _żadnej_ umowy z bankiem ma
    odpowiadać za zobowiązania innej osoby???

    Czy nikt ich nie poinformował, że skoro nie zawierają z posiadaczem karty
    dodatkowej _żadnej_ umowy i nie przedstawiają mu przy jej zawarciu _żadnego_
    regulaminu, to ten regulamin nie jest dla takiej osoby wiążący?

    BTW - w zasadzie nie widzę specjalnego problemu, aby w kontekście takiego
    zapisu przeprowadzić rozumowanie, po którym okaże się, że zatwierdzenie
    takiego regulaminu stanowi poświadczenie nieprawdy ;]]

    Pozdrawiam,
    Washko

    PS. I za zupełnie naganny uznam argument, że taki zapis ma nastraszyć
    posiadacza karty dodatkowej i zachęcić do spłacania z własnej woli...