  • 11. Data: 2020-09-23 03:52:04
    Temat: Re: 2,90% w Idea Banku. Skok na kasę.
    Od: "54327" <8...@y...pl>

    news:5f69ea31$0$17342$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > W dniu 22.09.2020 o 00:24, J.F. pisze:

    > Dlatego pewnie nie bedzie bankructwa, tylko przymusowa restrukturyzacja, o
    > ile BFG zdazy przed zarzadem :-)
    >
    > A tu jeszcze ten areszt dla Leszka Cz ... czyzby niektorzy profilaktyczne
    > zabrali swoje pieniadze ?
    >
    > J.

    Mafia PiS robi skok na kasę.
    Nie będzie bankructwa, tylko przejmą bank za złotówkę.
    Już była taka oferta.

  • 12. Data: 2020-09-23 06:44:21
    Temat: Re: 2,90% w Idea Banku
    Od: j...@j...org

    On Tuesday, September 22, 2020 at 9:12:36 PM UTC+9, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Tylko ze wszystkie banki ostatnio tną odsetki, jakies 0.01% proponują,
    > pieniadze im najwyrazniej smierdzą.
    > IB tez cięła, a tu nagle wyskakuje z 2.9%.
    > Albo im strasznie brakuje pieniedzy, albo marketing juz nie wie co
    > czyni :-)
    >
    > A BFG niby taki sam dla wszystkich, ale dla wszyskich klientow Idei
    > nie starczy :-)

    A dlaczego ma nie starczyć? Środków starczy nawet gdy jednocześnie zbankrutują Pekao
    i PKO BP:

    1) BFG ma 20 dni na wypłatę

    2) BFG wypłaca co ma w kieszeni, a co brakuje - dostaje jako pożyczkę z NBP

    Tak mówi ustawa.

    I starcza dla wszystkich (do ustawowego limitu).

    Potem można oczywiście spekulować, czy takie złotówki lepiej szybko wymienić na ruble
    i dolary czy nie.

  • 13. Data: 2020-09-23 12:33:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <j...@j...org> b...@g...c
    om

    > starcza dla wszystkich (do ustawowego limitu).
    > Potem można oczywiście spekulować, czy takie
    > złotówki lepiej szybko wymienić na ruble i dolary czy nie.

    Jak z osteopenią -- kradnie, czyli zabiera cichcem/ukradkiem...

    Jeden ciała nigdy nie mył, lecz miał duszę czystą, c G
    Bowiem w kropielnicy moczył robaczywe serce. Dis B
    Gdy testament otworzono klasztor dostał wszystko, f c
    W świat po prośbie wyruszyły dzieci w poniewierce. Gis G7

    Drugi łupić zwykł sąsiadów nie dla krotochwili: c G
    Córkom wiano chciał majętne, synom dać nazwisko. Dis B
    Aż go po sprawiedliwości złupieni - złupili. f c
    Łup się znowu w łup obrócił, diabli wzięli wszystko. Gis G7

    .
    .
    .

    Trzeci mógłby z Apollinem równać się urodą, c G
    Grał też, ale nie na harfie - najchętniej w mariaszka. Dis B
    Przegrał konie i majątek, pierścień, żonkę młodą, f c
    Po czym sobie w łeb wypalił. Honor - nie igraszka! Gis G7

    Inny hojnie dukatami pomagał ojczyźnie. c G
    Płacił msze i kładł na wojsko, słał po szkołach dary; Dis B
    Ani dbał - w kieszenie czyje jego grosz się wśliźnie - f c
    Umarł goły, ale dumny, że poniósł ofiary.

    https://www.piosenkaztekstem.pl/opracowanie/jacek-ka
    czmarski-nad-spuscizna-po-przodkach-deliberacje/

    -=-

    Jedni ludzie: gromadzą oszczędzają, umniejszają straty, optymalizują wydatki,
    organizują życie, wykorzystują odpady/śmieci, opracowują technologie...
    Inni -- marnują, trwonią, niszczą...

    Nie ;) jesteśmy wszak ,,ludem społecznym'' żyjącym w organizacji mrówek
    czy szerszeni bądź pszczół... ;) [bądź innych komunistów z centralnym
    sterowaniem]

    -=-

    Na pocieszenie -- wiosną ponoć będzie gotowa szczepionka ratująca przed
    SARS-COV-2, zatem oby do wiosny... 2 coś znaczy? -- prawdopodobnie będą
    kolejne liczby... Jak SC2 wyewoluował z SARS i MERS, tak zapewne wirusy
    te przeewoluują w kolejne edycje/kompilacje ;) SARS-COV-xx... Nie grozi
    bezrobocie przynajmniej producentom szczepionek i grabarzom...

    -=-

    Zabrałem z Getin wszystko, co tam miałem! -- całe 343 grosze!!!

    2.9% gdy inni schodzą do 1% lub niżej?... Dlaczego nie obiecać 29%,
    wypłacić premie pracownikom i udzielić ciekawych kredytów, po czym
    scedować zobowiązania na BFG?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 14. Data: 2020-09-23 12:59:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 23 września 2020 06:44:23 UTC+2 użytkownik j...@j...org
    napisał:

> [...]
    >
    > 1) BFG ma 20 dni na wypłatę
    >
    > 2) BFG wypłaca co ma w kieszeni, a co brakuje - dostaje jako pożyczkę z NBP

    Czytałeś? 249 stron ;>
    A mówi jednak troszkę inaczej:
    "Art.306. W przypadku wystąpienia zagrożenia stabilności finansowej oraz w celu
    pokrycia pilnych potrzeb Funduszu związanych z wypłatą środków gwarantowanych w
    terminie wynikającym z art.35 ust.3, Narodowy Bank Polski, na wniosek Zarządu
    Funduszu zaakceptowany przez Radę Funduszu, może udzielić Funduszowi kredytu
    krótkoterminowego, pod warunkiem ustanowienia odpowiedniego zabezpieczenia".

    Więc "może", a nie "musi" - i z zabezpieczeniem. Niby na czym?
    A BFG "w kieszeni" ma tylko makulaturkę, czyli obligacje skarbu państwa, gotowizny na
    lekarstwo.

    > I starcza dla wszystkich (do ustawowego limitu).

    Taaaa, wystarczy do roszczeń do skarbu państwa do obdzielenia.
    Może nawet na 110%, a co, pewne będą jak w radzieckim banku: "nie przepadnie ci, ale
    i nie dostaniesz".

    > Potem można oczywiście spekulować, czy takie złotówki lepiej szybko wymienić na
    ruble i dolary czy nie.

    Jeden pies, wszyscy robią to samo ("zrównoważony budżet" z deficytem 100mld -
    największym w historii bezwzględnie, a pewnie i w stosunku do PKB, bo PKB spadnie -
    plus jeszcze kolejne 100mld albo i więcej schowane do kieszeni - a raczej trupa do
    szafy - przez glapcio-bank), więc euro czy dolar ma podobny kurs do złotówki - jedyny
    (ale za to duży) problem to kurs chlebka gruzińskiego do złotówki :(

  • 15. Data: 2020-09-23 13:38:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    j...@j...org napisał:

> [...]

    >Więc "może", a nie "musi" - i z zabezpieczeniem. Niby na czym?
    >A BFG "w kieszeni" ma tylko makulaturkę, czyli obligacje skarbu

    No, obligacje SP to teoretycznie twardy pieniadz, choc prezes NBP moze
    uznac, ze to nawet nie jest dobre zabezpieczenie :-)
    Założmy jednak rozsadnie, ze przyjmie, lub uda sie je bez wiekszej
    straty spieniezyc, lub np przekazac do banku realizujacego wyplaty
    jako pieniadze na nie.

    I tak ich nie starczy nawet na jedna Idee ..

    J.

  • 16. Data: 2020-09-23 13:42:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >2.9% gdy inni schodzą do 1% lub niżej?... Dlaczego nie obiecać 29%,
    >wypłacić premie pracownikom i udzielić ciekawych kredytów, po czym
    >scedować zobowiązania na BFG?

    Grozi odsiadką ... chyba :-)
    Co prawda po wyplacie premii rocznej prezes moze byc juz daleko, ale i
    tak jest nieprzyjemnie.

    Dasz 2.9%, to nic ci nie zrobia, albo dostaniesz odszkodowanie za
    niesluszne aresztowanie :)

    J.

  • 17. Data: 2020-09-23 13:45:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "54327" napisał w wiadomości grup

    >Mafia PiS robi skok na kasę.
    >Nie będzie bankructwa, tylko przejmą bank za złotówkę.
    >Już była taka oferta.

    W swojej obecnej kondycji finansowej ten bank moze nie byc wiecej
    warty.

    A jak zarzad nie bedzie pilnowal bilansu, to sam bedzie musial zglosic
    bankructwo i bank straci nawet bez zlotowki.

    J.

  • 18. Data: 2020-09-23 14:20:39
    Od: j...@j...org

    On Wednesday, September 23, 2020 at 7:59:36 PM UTC+9, Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    krótkoterminowego, pod warunkiem ustanowienia odpowiedniego zabezpieczenia".

    > Więc "może", a nie "musi" - i z zabezpieczeniem. Niby na czym?

    A choćby pod gwarancję Skarbu Państwa, jak zajdzie taka potrzeba. Podpisaną nocą.

    W interesie prezesa i zarządu NBP jest to, żeby nie spalono i nie splądrowano ich
    miejsc pracy!

    Bardziej można by się obawiać moim zdaniem hipotetycznej sytuacji typu "Polska jest w
    strefie EUR, bankrutują Pekao i PKO BP, Europejski Bank Centralny nie chce pożyczyć
    kasy BFG, bo nie uznaje gwarancji polskiego rządu za wiarygodne".

    Tak czy owak - nie obawiałbym się upadku Idea Banku, czy nawet Idea Banku i Getin
    Banku.
    W obu przypadkach BFG wypłaci ludziom pieniądze, resztki banku przejmie PKO BP czy
    Pekao SA, faktycznie stracą ci, którzy trzymają tam powyżej 100 tys. EUR (są tacy
    "odważni"?), kupili obligacje tych banków, czy pracownicy, reszta banków będzie bez
    zysków przez kolejne dwa lata, by spłacić dziurę w BFG. I mniej więcej rozejdzie się
    po kościach.

  • 19. Data: 2020-09-23 17:55:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik japanizer napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    wrote:

    >A choćby pod gwarancję Skarbu Państwa, jak zajdzie taka potrzeba.
    >Podpisaną nocą.

    A jest podstawa do takiej gwarancji ?
    Dawniej moze by mozna bylo w ciagu nocy zrobic, ale teraz Senat powie
    "30 dni" :-)

    >W interesie prezesa i zarządu NBP jest to, żeby nie spalono i nie
    >splądrowano ich miejsc pracy!

    Albo sie nie boja, bo to jakies ofermy skladaly tam pieniadze :-)

    Poza tym czemu prezesa NBP ? Prezesa i wlasciciela Idei lekko oklepac,
    i powiedziec ze do jutra pieniadze maja sie znalezc :-)

[...]

    No, mozna by jeszcze stosowne unijne przepisy poczytac - czy
    przypadkiem panstwo nie jest odpowiedzialne za stworzenie systemu
    ochrony depozytow, wiec i podstawa do gwarancji jest ...

    >Tak czy owak - nie obawiałbym się upadku Idea Banku, czy nawet Idea
    >Banku i Getin Banku.
    >W obu przypadkach BFG wypłaci ludziom pieniądze,

    No i tu jest maly problem, ze
    a) nie ma tyle pieniedzy, ale moze nie problem - NBP pozyczy.
    b) taki nadmiar gotowki na rynku ... znow bedzie inflacja. Ciekawe,
    czy rzadowi to odpowiada. Po latach sie wyrowna.

    >resztki banku przejmie PKO BP czy Pekao SA,

    No i widzisz - jest taka sciezka od poczatku - przymusowa
    restrukturyzacja. I BFG nie musi wydawac ani zlotowki, przynajmniej na
    poczatek.
    Tylko tu jest maly dylemat - BFG i KNF pewnie by to juz dawno zrobily,
    ale politycznie nie wypada i ich LCz bedzie po trybunalach ciagal.
    A z drugiej strony - jak bilans wyjdzie ujemny, to zarzad zglosi
    plajte i BFG zacznie miec problem.
    A Idea ma margines maciupenki.
    Getin na razie w miare przyzwoity ... choc za maly w swietle przepisow
    ..

    >faktycznie stracą ci, którzy trzymają tam powyżej 100 tys. EUR (są
    >tacy "odważni"?),
    > kupili obligacje tych banków,

    Idea juz chyba nie ma - splacila wszystkie.
    Getin ma troche.

    I tu kolejny niuans - jak sie zrestrukturyzuje, to sie obligacje
    umarza.
    Jak oglosi niewyplacalnosc - syndyk bedzie dzielil majatek i splacal.
    Splaci cos czy nie - zysku dla panstwa nie bedzie :-)

    >czy pracownicy,
    >reszta banków będzie bez zysków przez kolejne dwa lata, by spłacić
    >dziurę w BFG. I mniej więcej rozejdzie się po kościach.

    Jakos tak. Chyba, ze zaczna padac kolejne banki :-)

    J.

  • 20. Data: 2020-09-25 19:09:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5f6b348d$0$542$6...@n...neostrada.pl

    > Grozi odsiadką ... chyba :-)

    Co złego w desperackiej próbie ratowania banku? ;)
    Bezduszny ,,system'' wyliczył, że trzeba dać 29%,
    aby pozyskać środki ;) konieczne do podtrzymania
    banku... Zanim białkomaty zorientowały się, było
    już za późno na korektę, bo masa ludzi (znajomi
    i rodzina) aby pomóc bankowi, wpłaciła miliardy...
    Umowy zostały zawarte -- trzeba dotrzy_mać...

    > Co prawda po wyplacie premii rocznej prezes moze byc juz daleko, ale i tak jest
    nieprzyjemnie.

    Blisko. ;) Blisko głównego właściciela...

    > Dasz 2.9%, to nic ci nie zrobia, albo dostaniesz odszkodowanie za niesluszne
    aresztowanie :)

    Dasz 2.9, gdy inni dają poniżej 1 -- będzie wesoło,
    ale gdybyś dał 29% w tych okolicznoś_ciach -- nikt
    by na to nie poszedł...

    -=-

    Niemal półtora tałzena nowicjuszy?...
    Miewam wczoraj tempriczer podchodzący do 38, dziś mam bóle
    mięśni i głowy, jestem osłabiony... Traciłem chwilami
    przytomność... Jedynie płuca pracują poprawnie! ;)

    Po 44 przysiadach miałem taki łomot serca, jakiego nie notowałem od dawna...

    -=-

    Komu (jakim bankom) w udziale przypadną klienci Getin/Idei?...
    PeKaO, Millennium, Santander?...

    --