  • 1. Data: 2020-09-18 21:17:02
    Temat: Leszek Cz.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Bo chyba juz nie wypada po nazwisku, skoro

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-przelom-w-sle
    dztwie-ws-afery-getback-prokuratura-chce-areszt,nId,
    4739318

    "Przełom w śledztwie w sprawie afery GetBack. Prokuratura chce
    aresztowania Leszka Czarneckiego. Jak dowiedzieli się reporterzy
    śledczy RMF FM, w sądzie jest już wniosek Prokuratury Regionalnej w
    Warszawie w sprawie znanego biznesmena. Jego obrońca twierdzi, że
    zarzuty stawiane Leszkowi Czarneckiemu są absurdalne.

    Śledczy prowadzący postępowanie dotyczące afery GetBack znaleźli
    powód, by postawić zarzuty w sprawie także byłemu właścicielowi
    GetBack, a także banków, które oferowały obligacje tej instytucji
    finansowej, Leszkowi Czarneckiemu. Jest już postanowienie o
    postawieniu mu zarzutów.
    Zatrzymanie Leszka Czarneckiego, twórcy Getin Banku, nie jest jednak
    możliwe, bo biznesmen przebywa za granicą.

    Jeśli jednak sąd zgodziłby się na tymczasowy areszt dla niego, byłaby
    możliwość wystawienia za biznesmenem listu gończego."

    Ciekawe - przełom, dęte zarzuty, wojna w PiS, czy chec trzymania go z
    dala od kraju ?

    Ostatnio sie zle wypowiadal o BFG w roli kuratora Idei ...

    J.

  • 2. Data: 2020-09-18 21:22:13
    Temat: Re: Leszek Cz.
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    [...]
    > Ciekawe - przełom, dęte zarzuty, wojna w PiS, czy chec trzymania go z

    On miał chyba coś wspólnego z podsłuchem Chrzanowskiego(?)

    * TwingyAFK is shopping for 17" flat panel
    * aav sells TwingyAFK a piece of plywood

  • 3. Data: 2020-09-18 22:10:26
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 18.09.2020 o 21:22, Kamil Jońca pisze:

    > On miał chyba coś wspólnego z podsłuchem Chrzanowskiego(?)

    a ten (za próbę korupcji) został jedynie odsunięty...czy postawiono mu
    jakieś zarzuty?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 4. Data: 2020-09-18 22:47:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 18 Sep 2020 21:22:13 +0200, w <8...@a...kjonca>,
    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) napisał(-a):

    dztwie-ws-afery-getback-prokuratura-chce-areszt,nId,
    4739318

    > [...]
    >
    > On miał chyba coś wspólnego z podsłuchem Chrzanowskiego(?)

    Nagrał. A władza nie lubi, gdy ktoś przeszkadza jej kraść.

  • 5. Data: 2020-09-19 12:11:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 18 września 2020 22:47:26 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

    dztwie-ws-afery-getback-prokuratura-chce-areszt,nId,
    4739318

    > Nagrał. A władza nie lubi, gdy ktoś przeszkadza jej kraść.

    A właśnie wraca sprawa banku (a nawet dwóch) za złotówkę...

  • 6. Data: 2020-09-21 14:56:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    r...@k...pl napisał:
    dztwie-ws-afery-getback-prokuratura-chce-areszt,nId,
    4739318

    >A właśnie wraca sprawa banku (a nawet dwóch) za złotówkę...

    W jakim sensie wraca ?
    Stosowna ustawa chyba juz jest, i nawet zlotowka sie nie nalezy -
    uzyto w przypadku PBS, ale tam spoldzielcy moze nie maja na unijne
    trybunaly, a prezesa mozna aresztem postraszyc ...
    a, no wlasnie, mamy straszenie aresztem :-)

    A Idei wystarczy przywalic sluszna kare z KNF i pojdzie do przymusowej
    restrukturyzacji :-)

    Swoja droga - jak to obecnie z kapitalem jest - pieniedzy od ludzi nie
    chca, pozyczaja na wiborze czy w NBP ?
    I jak to wplywa na wymogi kapitalowe, gdy Idea pozbedzie sie np polowy
    depozytow i zaciagnie pozyczke w NBP ?

    Co prawda jej kapitaly to gdzies w okolicach zera - zrobia sie ujemne,
    to i pozyczki z NBP nie pomoga ... ale BFG tam przeciez kuruje, zeby
    bankructwa nie zglosic ... a moze w obecnej sytuacji to juz BFG nie
    przeszkadza - sam sie zapozyczy w NBP ?

    J.

  • 7. Data: 2020-09-22 15:19:28
    Od: j...@j...org

    On Monday, September 21, 2020 at 9:56:12 PM UTC+9, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Dawid Rutkowski" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    dztwie-ws-afery-getback-prokuratura-chce-areszt,nId,
    4739318

    > W jakim sensie wraca ?

    No, i czekamy, aż aresztują prezesów innych banków sprzedających obligacje Getback:

    - Bank Millennium S.A.
    - Bank Handlowy S.A.
    - PKO Bank Polski S.A.

    Będzie się działo! Czy nie będzie?

  • 8. Data: 2020-09-22 15:25:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 22 września 2020 15:19:30 UTC+2 użytkownik japanizer napisał:

    > No, i czekamy, aż aresztują prezesów innych banków sprzedających obligacje Getback:

> [...]

    Ale Leszka Cz. nie chcą aresztować za być prezesem Idei (bo i tak przecież nie był)
    tylko za bycie jej właścicielem - to taki nowy pomysł ziobrokatury.
    Hmm, ale w sumie to nawet lepsze, szczególnie w kwestii PKO BP - kto tam jest
    formalnie właścicielem, czy nie "metropolita warszawski" vel. 70mln (Solidarność we
    Wrocławiu była lepsza, tam było 80mln ;)?
    Bo właścicielom handlowego i milka to mogą skoczyć (co do milka to w sumie jużn nie
    jestem pewien, czy to jeszcze Portugalczycy czy już Chińczycy).

  • 9. Data: 2020-09-23 14:09:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
    napisał:

    >Ale Leszka Cz. nie chcą aresztować za być prezesem Idei (bo i tak
    >przecież nie był) tylko za bycie jej właścicielem - to taki nowy
    >pomysł ziobrokatury.

    ale ... jesli prezes zeznal, ze uzgodnil dzialanie z glownym
    wlascicielem ?
    Szczegolnie jak mu sie powie "posiedzisz poki sie nie przyznasz i nie
    wskazesz wspolnikow" :-)

    A zalozmy taki scenariusz:
    -Cz. zaklada Getback,
    -GB kupuje drogo portfele zlych dlugow z bankow Cz.
    -GB placi zakupione dlugi pieniedzmi z obligacji publicznych,
    -GB sie chwali cennymi portfelami wierzytelnosci poki mleko sie nie
    rozleje ...

    W efekcie banki stracily mniej, a doplacili obligaratiusze.
    Niewiarygodny scenariusz ?

    P.S.
    https://gospodarka.dziennik.pl/finanse/artykuly/5836
    49,akcjonariusze-getback-oszustwo-pieniadze-sad.html
    No ale tu akurat Cz. nie jest wymieniony - pokazane tylko manipulacje
    prezesa/zarzadu.

    J.

  • 10. Data: 2020-09-27 17:48:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5f68a2e9$0$537$6...@n...neostrada.pl

    > pieniedzy od ludzi nie chca

    Idea jakby chce... ;)

    > pozyczaja na wiborze czy w NBP ?

    Obowiązkowe rezerwy cząstkowe chyba zmalały,
    ale i coś trzeba było zarezerwować na CoViD...

    --