  • 91. Data: 2020-09-14 09:01:05
    Temat: Re: wroclawskie biletomaty
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, cef.
    On 14.09.2020 08:40 you wrote:

    > Sam sposób nie jest mi obcy, tylko dziwi mnie, że tak długo to
    > przetwarzają. Rzadko jeżdżę MPK, ale w czasie tych kilku przejazdów
    > faktycznie nieznaczny procent pasażerów kupował kartą (większość
    > jeździ na jakichś okresowych), więc też nie jest to jakiś
    > gigantyczny obrót, którego spływ jest opóźniony o 2-3 tygodnie.

    Mogę tylko się domyślać, że skoro ta operacja nie przeszła online, to
    wpadła do worka p.t. obsługa ręczna.

    No i może co np 3 tygodnie ktoś zbiera cała paczkę takich obciążeń
    offline i wysyłka hurtem do rozliczenia.

    Albo już ją dostałeś ale nie sparowaną z blokadą i przeoczyłeś.

    Albo będziesz miał promocję i przejazd gratis.

    --
    Pete

  • 92. Data: 2020-09-14 09:13:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-09-14 o 09:01, Pete pisze:
> [...]

    > Albo już ją dostałeś ale nie sparowaną z blokadą i przeoczyłeś.
    >
    > Albo będziesz miał promocję i przejazd gratis.

    Na pewno poszło offline.
    Na pewno też nie przeoczyłem.
    Najbardziej w tym intryguje mnie właśnie to o czym J.F. pisał,
    czyli jak nie uda im się obciążyć karty, to zablokują ją i nie będę
    mógł nią kupić już biletu. I kogo wtedy miałbym kopnąć w d...?

    Poczekam te 30 dni i zobaczymy.
    W sumie właściciela karty zidentyfikowali, blokada była,
    pewnie będa próbować ponownie.
    Dawniej z żelazka przychodziły chyba nawet dłużej niż po miesiącu i bez
    blokad.

  • 93. Data: 2020-09-14 10:56:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Na pewno poszło offline.
    >Na pewno też nie przeoczyłem.

    U mnie powstala jakas blokada 05-09, z terminem waznosci 14-09, no i
    dzis widze obciazenie. A bilet z 28-08.
    Nie wiem - bank sam zamienia takie blokady w obciazenia po pewnyn
    czasie, czy Mennica jakos zadzialala ?

    Ale to w jednym banku, a w drugim ... jest obciazenie na podwojną
    kwote.
    O zlodzieje - juz smaze reklamacje :-)

    >Najbardziej w tym intryguje mnie właśnie to o czym J.F. pisał,
    >czyli jak nie uda im się obciążyć karty, to zablokują ją i nie będę
    >mógł nią kupić już biletu. I kogo wtedy miałbym kopnąć w d...?

    Wtedy sie wyswietla "uprzejmie prosimy o kontakt z BOK i chyba nawet
    nr telefonu".

    >Poczekam te 30 dni i zobaczymy.
    >W sumie właściciela karty zidentyfikowali, blokada była,

    Wlasciciel im chyba do blokady niepotrzebny.

    >pewnie będa próbować ponownie.
    >Dawniej z żelazka przychodziły chyba nawet dłużej niż po miesiącu i
    >bez blokad.

    Blokady przy zelazku nie maja sensu.

    J.

  • 94. Data: 2020-09-14 11:10:31
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, cef.
    On 14.09.2020 09:13 you wrote:

> [...]
    > im się obciążyć karty, to zablokują ją i nie będę mógł nią kupić już
    > biletu. I kogo wtedy miałbym kopnąć w d...?

    Pytanie czy karta ma środki na to obciążenie i nie jest zastrzeżona?

    Jeśli z nią jest wszystko w porządku, to czarna lista raczej ci nie
    grozi.

    --
    Pete

  • 95. Data: 2020-09-14 13:32:11
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-09-14 o 10:56, J.F. pisze:

    > Wlasciciel im chyba do blokady niepotrzebny.

    No to zidentyfikowali kartę, że jest obciążalna.

    > Blokady przy zelazku nie maja sensu.

    Pamiętam jeszcze płacenie w żelazku z autoryzacją telefoniczną,
    ale nie wiem czy była wtedy blokada (płaciłem wtedy kartą charge)

  • 96. Data: 2020-09-15 20:27:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.09.2020 o 08:40, cef pisze:
    > Sam sposób nie jest mi obcy, tylko
    > dziwi mnie,  że tak długo to przetwarzają.

    Taka moja sugestia. A to nie jest tak, ze opłata jest od operacji, a nie
    kwoty? I przy niskich kwotach bardziej opłaca się po prostu przesyłanie
    zestawienia? Albo przykładowo skomasowanie tego obciążenia na jednego
    właściciela karty za dłuższy okres? Jak jechałeś 10 razy i wiesz, ze
    masz zapłacić - przykładowo - 20 zł, to nie będziesz protestował, ze
    przyszło jedno obciążenie na 20 zł,a nie dziesięć po 2 zł. A opłata
    może być znacznie mniejsza.

    --
    Robert Tomasik

  • 97. Data: 2020-09-22 23:21:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Pamiętam jeszcze płacenie w żelazku z autoryzacją telefoniczną,
    > ale nie wiem czy była wtedy blokada (płaciłem wtedy kartą charge)

    Najprawdopodobniej była - dlaczego miałoby jej nie być.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 98. Data: 2020-09-23 09:21:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 22 września 2020 23:21:22 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Najprawdopodobniej była - dlaczego miałoby jej nie być.

    A po co komu blokada na karcie z sensownym* limitem - charge lub kredytowej?
    Blokada stała się potrzebna przy debetówkach dla plebsu, z saldem krążącym blisko
    wokół zera, żeby w niedozwolony debet nie wpadali.

    *sensownym bo w erze debetówek dla plebsu mamy też kredytówki dla plebsu z limitami
    nawet 500zł - to są takie, co się "limit 1k, spłaca się 50zł co miesiąc".
    Ma to też swoje dobre strony - będąc z PL można dostać niemiecką KK w DKB z limitem
    100 euro - ale można ją nadpłacać.

  • 99. Data: 2020-09-23 12:58:10
    Od: cef <c...@i...pl>

    > A po co komu blokada na karcie z sensownym* limitem - charge lub kredytowej?
    > Blokada stała się potrzebna przy debetówkach dla plebsu, z saldem krążącym blisko
    wokół zera, żeby w niedozwolony debet nie wpadali.

    Ale to było 20 lat temu.
    Nie pamiętam, żeby były blokady. W pewnym sensie charge
    było kłopotliwe, bo musiałem mieć na koniec miesiąca
    saldo w wysokości co najmniej spodziewanych transakcji kartą.

  • 100. Data: 2020-09-23 13:14:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 23 września 2020 12:58:15 UTC+2 użytkownik cef napisał:

    wokół zera, żeby w niedozwolony debet nie wpadali.

    > Ale to było 20 lat temu.
    > Nie pamiętam, żeby były blokady.

    Ale to Krzysztof twierdzi, że mogły być.
    Ja uważam, że blokady są w ogóle niepotrzebne dla sensownych kart, nie tylko kiedyś,
    ale i teraz. Ale istnienie bieda-kart niestety wymusza równanie w dół :(
    Np. brak możliwości zapłaty wypukłą kartą w przypadku awarii terminala.

    > W pewnym sensie charge
    > było kłopotliwe, bo musiałem mieć na koniec miesiąca
    > saldo w wysokości co najmniej spodziewanych transakcji kartą.

    Charge rzeczywiście bliżej do debetówki niż do kredytówki - różnica tylko taka, że
    wydaną kasę trzeba mieć na koniec, a nie na początek miesiąca.
    Ale rozsądny człowiek i tak używa kredytówki jak charge, a miesięczną sumę zakupów
    trzyma na osobnym koncie (ew. w razie potrzeby używając jako darmowego ekwiwalentu
    kredytu odnawialnego).
    Dodatkowy zysk w postaci dodatkowego rachunku - zakupy nie zaśmiecają historii konta.