  • 1. Data: 2020-08-11 11:30:36
    Temat: Cejrowski obszedł mailem problem konieczności posiadania komórki do potwierdzania przelewów
    Od: Marek <f...@f...com>

    Nie chce posiadać (stale) komórki, więc inna dedykowana komórka
    przesyła mu odebrane smsy z kodami do potwierdzenia przelewów na
    maila:

    https://youtu.be/zoqXO4utDBs?t=16m

    --
    Marek

  • 2. Data: 2020-08-11 12:14:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 11 sierpnia 2020 11:30:40 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > Nie chce posiadać (stale) komórki, więc inna dedykowana komórka
    > przesyła mu odebrane smsy z kodami do potwierdzenia przelewów na maila:

    Hmm, ale co znaczy:
    - "posiadać stale komórkę"?
    - "inna dedykowana komórka"?

    I w jakich to "egzotycznych" miejscach robi te przelewy (niby podróżnik)? Tzn.
    takich, że jest tzw. internet, a nie ma możliwości odbioru SMSa (inna sprawa, że
    słyszałem historię, że podobno w obwodzie kaliningradzkim SMSy przychodzą równo 2
    godziny po wysłaniu ;)?
    Bo już konieczność robienia jakiejś wielkiej ilości przelewów do niezdefiniowanych
    odbiorców to pewnie cecha osobnicza.

  • 3. Data: 2020-08-11 12:23:54
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Tue, 11 Aug 2020 11:30:36 +0200, Marek napisał(a):

    > Nie chce posiadać (stale) komórki, więc inna dedykowana komórka
    > przesyła mu odebrane smsy z kodami do potwierdzenia przelewów na
    > maila:
    >
    > https://youtu.be/zoqXO4utDBs?t=16m
    Szok.
    A mejla drukuje pani Kasia, wkłada do koperty i dalej pocztą
    czy faxem?
    Czy tez pan Wojciech, ma Neostradę w dżungli amazońskiej?
    Czy też może pan Wojciech posiada inne ustrojstwo na kartę sim.
    No ale to już nie komórka. Prawda?
    No i nie szpieguje.
    Poziom bezpieczeństwa bardziejszy niż "podwójna ściana ognia",
    bo wówczas tylko... "emacs'em przez sendmail'a".

  • 4. Data: 2020-08-11 12:47:45
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 11.08.2020 o 11:30, Marek pisze:
    > Nie chce posiadać (stale) komórki, więc inna dedykowana komórka przesyła
    > mu odebrane smsy z kodami do potwierdzenia przelewów na maila:
    >
    > https://youtu.be/zoqXO4utDBs?t=16m

    Ani to wcale niemożliwe, ani głupie, szczególnie że podobno prowadzi
    życie między trzema kontynentami.
    W/g opisu ta apka:
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ga
    wk.smsforwarder&hl=en_US
    a może i inne umożliwiają takie myki.

  • 5. Data: 2020-08-11 12:50:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Aug 2020 03:14:54 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:
    > Hmm, ale co znaczy:
    > - "posiadać stale komórkę"?

    Nie wiem, zapytaj WC. Prawdopodobnie nie chce mieć komórki w ogóle,
    przynajmniej tak wynika z jego deklaracji. Są tacy.

    > - "inna dedykowana komórka"?

    No bo jednak musi mieć jakąś, żeby SMS odebrać. Więc ma taką
    dedykowaną do banku. Leży taka gdzieś u niego (w biurze? W domu?) i
    forwarduje smsy na email. A później pani Grażynka drukuje i wysyła je
    pocztą do dżungli....

    --
    Marek

  • 6. Data: 2020-08-11 12:53:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Aug 2020 12:47:45 +0200, nadir <n...@h...org> wrote:
    > Ani to wcale niemożliwe, ani głupie, szczególnie że podobno prowadzi

    Z tym głupie to można polemizować na jaki to atak mitm się naraża.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2020-08-11 13:20:26
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 11.08.2020 Marek <f...@f...com> napisał/a:

    > No bo jednak musi mieć jakąś, żeby SMS odebrać. Więc ma taką

    W kwestii formalnej: nie musi ;-)

    Wystarczy modem wpięty w jakieś raspberry pi w domu.
    A rzeczone pi może mu po nadejściu forwardować na maila.
    Albo można się po ssh wbijać, na bieżąco odczytywać
    i przeklejać w formularz.

    Sensu nie oceniam, ale technicznie się da bez problemu.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 8. Data: 2020-08-11 13:29:20
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 11 sierpnia 2020 12:50:31 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    > dedykowaną do banku. Leży taka gdzieś u niego (w biurze? W domu?) i
    > forwarduje smsy na email. A później pani Grażynka drukuje i wysyła je

    Pytam Ciebie, boś tą sensację tu zapodał.
    Która od razu wyglądała na kretynizm - nie chce mieć komórki, ale jednak musi ją
    mieć.

    Jeszcze rozumiałbym, że nie chce nosić komórki - bo to kłopoty z ładowaniem, można
    zgubić, upuścić czy w inny sposób popsuć/stracić.
    Więc taką "dedykowaną" kładziesz, podłączasz pod ładowarkę (najlepiej jakby się dało
    z wyjętą baterią, ale tak to nie pójdzie raczej) i tylko jedna apka na niej działa -
    forwardująca przychodzące SMSy na e-mail.
    Co tam, że gigantyczny komputer się w ten sposób marnuje, miliony (a nawet miliardy)
    takich komputerów marnują się w dużo głupsze sposoby.

    Tyle że takie zadanie wykonałby też PC z podłączonym modemem GSM - choć można też
    powiedzieć, że pewnie więcej prądu zeżre.

    Ale pozostaje podstawowe pytanie o miejsca, gdzie jest tzw. "internet" - i
    jednocześnie nie ma możliwości odbioru SMSa (odbiór SMSów jest chyba nawet w
    najdzikszych w sensie roamingowym krajach bezpłatny)?
    "Internet" przez telefon satelitarny? Hmm, a on SMSów nie obsługuje? Może nie...

    Zaś co do noszenia/nienoszenia komóry - to ten przelew on tam-tamem prześle, czy
    jednak notebooka musi mieć ze sobą, razem z jeszcze większymi problemami z noszeniem,
    ładowaniem i możliwością utraty.
    To już lepiej zlecać ten przelew na tej niechcianej komórce (a jak nie ma możliwości
    odbioru SMSa to albo autoryzacja mobilna albo po prostu apką, gdzie potwierdzeń nie
    potrzeba)...

    Chyba że całość postu była ironiczna, ale w takim razie zabrakło emotki ;>

  • 9. Data: 2020-08-11 14:11:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On 11 Aug 2020 11:20:26 GMT, Dominik
    Ałaszewski<D...@g...pl.invalid> wrote:
    > W kwestii formalnej: nie musi ;-)

    Nikt nie powiedział, że przez komórkę rozumie się tylko aparat tel.
    Może być moduł GSM/modem współpracujący z czymkolwiek. Ale dla
    uproszczenia większość gospodyń użyje w tym celu drugiej komórki niż
    modułu GSM/modemu z oi. Nie o to chodzi, chodzi o że świadomie czy
    nie wprowadza kolejną warstwę do ataku.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2020-08-11 14:15:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Aug 2020 04:29:20 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:
    > Pytam Ciebie, boś tą sensację tu zapodał.
    > Która od razu wyglądała na kretynizm - nie chce mieć ko
    > mórki, ale jednak musi ją mieć.

    Serio uważasz mnie za adwokata WC, który będzie tłumaczył czemu WC
    nie chce komórki a jednak musi? Błagam, nie. Na YT jest kilkaset
    odcinków jego programu, posłuchaj je to się dowiesz. W co drugim
    opowiada czemu nie chce komórki, ile razy walczył z bankiem żeby nie
    uzależniał działania usługi od komórki itp.

    --
    Marek