  • 1. Data: 2022-06-09 07:30:43
    Temat: niepokojące wieści z Polski
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    podobno w Polsce drożyżna i 3 tys na ręke to mało?

    Piątek 3 czerwca. Agnieszka Głazek, naczelniczka poczty w Pacanowie,
    dociera do pracy pół godziny przed jej rozpoczęciem. Klientów nie ma,
    więc wraz z koleżankami ucinają sobie pogawędkę na temat, który
    wszystkie je dotyczy: drożyzny.

    Głazek ma to na świeżo, w drodze na pocztę wstąpiła jeszcze do sklepu i
    zatankować samochód. To potrafi zaboleć, szczególnie kiedy zarabia się
    3 tys. zł miesięcznie przy ratach kredytu, które po ostatnich
    podwyżkach wynoszą 2,5 tys. zł.

    Drożyzna loboga!

    Zaboleć pani naczelnik to potrafi 2600zł za pokoik lub 7450zł za
    mieszkanie miesiecznie. 3575zł za OC i 1150zł podatek drogowy.
    3850zł za wymianę sprzegła w Toyota Aygo nie wspominajac o leczeniu
    kanałowym zęba.

    https://www.bbc.co.uk/news/blogs-the-papers-61740652

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 2. Data: 2022-06-09 10:38:55
    Temat: Re: niepokojące wieści z Polski
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2022-06-09 o 07:30, PiteR pisze:
> [...]
    > zatankować samochód. To potrafi zaboleć, szczególnie kiedy zarabia się
    > 3 tys. zł miesięcznie przy ratach kredytu, które po ostatnich

    Wygląda na to, że trafił jej się klient, któremu się wydawało, że u nas
    też już obowiązuje zakaz nazywania rzeczy po imieniu, a to jeszcze nie.
    P.G.

  • 3. Data: 2022-06-09 10:41:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 09 Jun 2022 06:30:43 +0100, PiteR wrote:
> [...]
    > mieszkanie miesiecznie. 3575zł za OC i 1150zł podatek drogowy.
    > 3850zł za wymianę sprzegła w Toyota Aygo nie wspominajac o leczeniu

    Podajesz ceny angielskie?
    To podaj i zarobki angielskie.

    A myslisz ze pani naczelnik zęby sie nie psują, ani samochody?

    A tak swoją droga - panią naczelnik przywrocono, pan minister bedzie
    mogł sie zapoznac ze znaczeniem slowa "drozyzna", choc koledzy
    partyjni pewnie go szybko gdzies ulokuja ... ale co z regionalnym
    naczelnikiem poczty, ktory tak ochoczo wywalal personel z pracy
    na zlecenie politykow?

    A UK ... z tego co widze, to nadal ceny paliw i ogrzewania są
    problemem? Czy znow są problemem ... dla emerytow?

    J.

  • 4. Data: 2022-06-09 11:08:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PiteR" X...@1...0.0.1

    > Grosz do grosza i bedzie kokosza

    Drożyzna! Wczoraj założyłem koszulę z długim rękawem, którą kupiłem ~10 lat temu
    za 1 pln (w Carrefourze czy Auchan) a przed niemal 3 laty w Auchan już musiałem
    stracić ponad 3 pln za koszulę, i to krótkorękawową... Nie wiem, ile teraz koszule
    kosztują, ale mnie nie stać... Znaczy -- nie wisieć... Muszę zbudować jakiś mebel,
    jakąś szafę... Nawet wiem mniej więcej, jak ma wyglądać -- ile miejsca na spodnie
    długie, ile na krótkie, ile na koszule...

    Z tym groszem to przesada, bo potrzebne są aż setki groszy na jedną koszulę...

    -=-

    Wynoście na ołtarze biegłe Bernackie i sędziów białostockiego sądu ubezpieczeń
    społecznych a gnojcie mądrych ludzi -- będziecie bogatsi! ;) Głównie w
    doświadczenia...

    MMorawiecki już zapowiada kolejne zmiany w połowie przyszłego roku!!!
    Takie potrząsanie podatkowym prawem NA PEWNO da w efekcie dobrobyt!!!

    Ludzie będą dociekać -- ,,co też święty Mateusz miał na swej myśli''
    w czasie, w którym mogliby użytecznie pracować!!!

    Nadmiar gotówki nad towarami i usługami daje inflację.
    Rząd drożyznę naprawia różnorakimi (zazwyczaj kosztownymi) tarczami,
    inflację tę potęgując, lecz zwiększając sobie urnowe poparcie.

    -=-

    Ile razy wam mówić? -- Nieuczciwością dobrobytu nie osiągniecie na dłuższą metę!
    Chodzicie do kościoła, lecz w zachwyt wprowadzają was osiągnięcia łajdaków!

    Niech cię w podziw nie wprawiają czyny grzesznika,
    ufaj Panu i wytrwaj w twym trudzie,
    albowiem łatwą jest rzeczą w oczach Pana
    natychmiast i niespodziewanie wzbogacić ubogiego.

    https://biblia.deon.pl/rozdzial.php?id=601 <-- nie moje słowa :)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 5. Data: 2022-06-09 13:44:34
    Temat: Re: niepokojące . "w oczach pana".
    Od: "ViVo" <t...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:62a1c5a5$0$545$65785112@news.neostrada.pl...

    > albowiem łatwą jest rzeczą w oczach Pana
    > natychmiast i niespodziewanie wzbogacić ubogiego.

    Niestety, tylko "w oczach pana",
    bo w ten sposób nie uda się wzbogacić fizycznie drugiego człowieka.

  • 6. Data: 2022-06-09 14:01:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ViVo" t7smg5$ee9$...@g...aioe.org

    > Niestety, tylko "w oczach pana",
    > bo w ten sposób nie uda się wzbogacić fizycznie drugiego człowieka.

    Co z trzecim i kolejnymi?...
    Obecnie rusycyzmy w polskim języku są niemile widziane oficjalnie?...
    Może po ukraińsku 'drugi' to też 'inny' a 'drug' to 'przyjaciel'?...

    Biblia nie mówi o 'drugim', lecz o 'ubogim'.
    Ubogi to ten, który złożył nadzieję w Bogu, nie w półgłówkach wyniesionych
    na ołtarze nieuczciwością (coby ;) nie napisać łajdactwem) tłumu!

    -=-

    Ile razy trzeba tłumaczyć, że przelewanie wody z kubka do kubka
    nie tylko nie zwiększy sumarycznej ilości wody w obu kubkach,
    lecz zmniejszy, gdyż część wody trafi poza te kubki...

    -=-

    Postępuj dobrze, wprawiaj się w swym ,,rzemiośle''...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( coma |\`-/| .'O`-' .,; o.' e...@g...com '.O_'

  • 7. Data: 2022-06-09 21:39:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:2plmirtp37f2$.7f909cucuz17$.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Podajesz ceny angielskie?
    > To podaj i zarobki angielskie.

    licząc po 5.50zł
    miesięcznie minimalna netto 6946zł
    najtańsze (nowożytne) mieszkanie 7450zł/mies

    a jakie ceny w Warszawie?

  • 8. Data: 2022-06-09 21:44:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:62a1c5a5$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    user Eneuel Leszek Ciszewski pisze tak:

    > Drożyzna! Wczoraj założyłem koszulę z długim rękawem, którą
    > kupiłem ~10 lat temu za 1 pln (w Carrefourze czy Auchan)

    Carrefour sprzedany chlip
    świat schodzi na ratlerki.

  • 9. Data: 2022-06-09 22:02:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 9 czerwca 2022 o 21:39:30 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > in <news:2plmirtp37f2$.7f909cucuz17$.d...@40tude.net>

    > licząc po 5.50zł
    > miesięcznie minimalna netto 6946zł
    > najtańsze (nowożytne) mieszkanie 7450zł/mies
    >
    > a jakie ceny w Warszawie?

    Ale jak to "mieszkanie"?
    25m^2 (w PL mieszkanie musi mieć minimum tyle)?
    No i to w końcu Londyn.
    Bo pokój 2600 a kawalerka 7450?
    Trochę za duża różnica.
    Może to nawet domek?
    Pokój to nie wiem (ale to w kołchozie czy przy rodzinie/emerycie?), ale kawalerki to
    we Wrocławiu poniżej 2k nie znajdziesz (ale tam teraz 1/4 mieszkańcow to UA), a co
    dopiero w DC (UA 300k, bezwzględnie więcej, ale procentowo mniej).

    Ogólnie ceny rzeczy i usług "lokalnych" oraz zarobki są podobne w jednostkach
    lokalnej waluty na całym świecie - różnica w tym, ile juanów jest warta nadwyżka
    takiej samej ilości euro, złotych czy dinarów, że można sobie kupić więcej lub mniej
    chińskiego chłamu.

  • 10. Data: 2022-06-09 22:10:49
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 9 czerwca 2022 o 21:43:45 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > in <news:62a1c5a5$0$545$6578...@news.neostrada.pl>
    > Carrefour sprzedany chlip
    > świat schodzi na ratlerki.

    A czemu akurat kerfura tak kochasz?
    Sprzedany, ale funduszowi, a nie konkurencji, więc może nawet nazwa zostanie.
    Choć podobno mają zamiar robić konkurencję biedrze mniejszymi sklepami, a
    hipermarkety na odstrzał.
    Ale przecież nie spalą, najwyżej opylą.
    Konkurencja gorsza?
    Chyba że osiedle w miejscu marketu zbudują, jak na Kabatach.
    Pamiętam jak tam pierwszy raz pojechałem metrem.
    Puste pole zaorane, na północ Natolin, na południe las.
    A teraz miasteczko Twin Peaks.