  • 11. Data: 2022-09-05 13:24:01
    Temat: Re: ochrona przed inwigilacją na kontach?
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Mon, 5 Sep 2022 01:11:45 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > Oprócz milka nie słyszałem. Ale te w milku nie są anonimowe, trzeba je
    > na kogoś zarejestrować. To, że nie mają nazwiska na karcie, to nic nie
    > znaczy. W cinkciarz.pl też tak można sobie zamówić, albo w getoucie
    > dostać w oddziale debetówkę (a nawet 5 darmowych i kolejne 5 płatnych do
    > jednego ROR).

    O.K.

    > A o tych 9k+ nie słyszałem.
    Jeśli mnie pamięć nie zawodzi, to jako ostatni posiadał je w PL
    niejaki BZWBK, zanim został przykryty
    dymiącą kupą.

    > To jest max. limit sumy, jaka tam może być
    To bywał kiedyś jednorazowy anonimowy max
    (nie wiem jak z tą "anonimowością" było przed kupą).
    Kupowałeś w banku "gotowca" z kwotą 9k+...
    Ot taka portmonetka dla koleżanki, na imieniny, "na waciki",
    a miało toto tylko jakiś tam tzw. rachunek techniczny,
    bez możliwości doładowania, oczywiście.
    No i jak "zgubiłeś", no to... trudno.
    Szukam takich w całej nieomal jewropce, ale "ni ma".
    Nie wiem jak jest na wschodzie.

    .

  • 12. Data: 2022-09-05 17:01:43
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    ToMasz pisze:
> [...]
    > nieopodatkowana pożyczka czy zapłata za narkotyki. Czy można do tego
    > wykorzystać jakiegoś paypala, revoluta, czy inne banki, instytucje

    jeżeli kolega jest "prawdziwy" tzn. nie ma zamiaru cię wyrolować - bo
    bezpiecznie tytułem winno mieć postać np. "pożyczka wg umowy z dn. xxx"
    - to można wpisać tytułem "zwrot zaliczki". US nie ma jak do tego się
    przyczepić (nawet ze względu na np. inną, wysoką kwotę).

  • 13. Data: 2022-09-05 17:03:35
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 5 września 2022 o 17:01:03 UTC+2 Andrzej Kłos napisał(a):
> [...]
    > - to można wpisać tytułem "zwrot zaliczki". US nie ma jak do tego się
    > przyczepić (nawet ze względu na np. inną, wysoką kwotę).

    A nie zapyta (US), w jaki sposób zaliczka zostła zapłacona, skoro się ją (przelewem)
    zwraca?

  • 14. Data: 2022-09-05 20:55:24
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Dawid Rutkowski pisze:

    > A nie zapyta (US), w jaki sposób zaliczka została zapłacona, skoro się ją
    (przelewem) zwraca?

    (US) pytać może o wszystko. Jak każdy. Ale w tym przypadku "umocowania"
    brak.

  • 15. Data: 2022-09-05 21:57:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    bęxzie stał przy bankomacie - wypłaci sobie.

    > Ależ panienka wybredna.
    > Mandat/alimenty chcesz za niego zapłacić, mając pewność, że nie przechla?

    byłem z kumplem w sklepie, patrzymy klimatyzator na wyprzedaży. on mówi
    biorę. płaci, a tu dupa, na tej karcie co ma "w telefonie" ma za mało
    kasy. więc ja mu mówię, to ja Ci zapłacę blikiem. zapłaciłem.
    przyjechaliśmy do domu, a on na jakie konto Ci przelać? na żadne,
    gotówkę dawaj.
    No nie jest to wygodne. jasne ze jak tak raz zrobię, to mi dupy nie
    obrobią. ale załóżmy że syn (uczeń) chce zarabiać w ramach kwoty wolnej
    od podatku - taki dodatkowy przelew może sprawić że us mu dupsko obrobi.
    i nie będzei potem tłumaczenia - to nie był dochód, poprostu... co
    pożyczyłem kase? urząd nie uwierzy że na 30 minut i za darmo. No
    chciałbym wiedzieć czy jest jakaś możliwość.... nie podkładania się.
    Bitcoiny odpadają. to muszą być złotówki. KArta przedpłacona też, bo
    samo jej wydanie kosztuje.

    ToMasz

  • 16. Data: 2022-09-06 13:45:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 5 września 2022 o 21:57:27 UTC+2 ToMasz napisał(a):

> [...]
    > chciałbym wiedzieć czy jest jakaś możliwość.... nie podkładania się.
    > Bitcoiny odpadają. to muszą być złotówki. KArta przedpłacona też, bo

    No dobra.
    Zakładając że:
    - 2k gotówki to kłopot (mocne)
    - nie można mieć więcej kasy na "karcie w telefonie", choć ma się ja na innym koncie
    ("na jakie konto ci przelać?") (również mocne)
    - nie można sobie tej kasy przelać stojąc w sklepie i używając telefonu (no, może być
    szkoda 5zł na expresselixir,
    są jeszcze darmowe natychmiastowe przelewy na telefon, ale tu może wpaść ograniczenie
    kwoty)
    - zdarza się to często (mocne)
    - uczeń zarobi ponad kwotę wolną od podatku (choć sam właściwie nie mam pojęcia,
    jakie są teraz podatki)

    to, gdy nie "zdarza się to często", to najlepsze byłoby wykorzystanie kwoty wolnej od
    podatku od darowizny,
    obecnie dla 3. grupy jest to 4902zł w ciągu 5 lat.
    Czyli przelew z opisem "darowizna", ew. "prezent na urodziny" (można dodać "zaległy"
    jeśli US miałby sprawdzić datę urodzin obdarowanego ;)

  • 17. Data: 2022-09-06 21:30:12
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 05.09.2022 o 21:57, ToMasz pisze:

> [...]
    > i nie będzei potem tłumaczenia - to nie był dochód, poprostu... co
    > pożyczyłem kase? urząd nie uwierzy że na 30 minut i za darmo.

    Dziecko masz na utrzymaniu i możesz mu na ten cel dawać dowolnie duże
    pieniądze i żadnemu urzędowi nic do tego.

    MJ

  • 18. Data: 2022-09-06 21:58:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 6 września 2022 o 21:30:16 UTC+2 Michał Jankowski napisał(a):
    > Dziecko masz na utrzymaniu i możesz mu na ten cel dawać dowolnie duże
    > pieniądze i żadnemu urzędowi nic do tego.

    O nię, tak to nie ma.
    Utrzymanie to dawanie chaty, żarcia i ubrania średniej jakości.
    Kasa to darowizna.
    7k (9k?) kwoty wolnej w ciągu 5 lat - a na resztę SD-Z2 albo 7% podatku.

  • 19. Data: 2022-09-07 03:05:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 5 Sep 2022 08:03:35 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > A nie zapyta (US), w jaki sposób zaliczka zostła zapłacona, skoro się ją
    (przelewem) zwraca?

    Gotowką mogla byc zaplacona.
    Pytanie raczej - za co ta zaliczka.
    Bo moze trzeba opodatkowac za DG :-)

    J.

  • 20. Data: 2022-09-07 07:47:25
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 7 Sep 2022 03:05:44 +0200, J.F napisał(a):

    > Gotowką mogla byc zaplacona.
    > Pytanie raczej - za co ta zaliczka.

    Na przykład na zakup leków (sprzedawanych bez recepty),
    bo w okolicy nie ma w aptekach.
    Jakich?
    Z czego?
    "- Nie wiem, kurwa. Z cukru pudru?"