  • 21. Data: 2023-10-11 10:10:24
    Temat: Re: blik Ździsiek und Rysiek
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Oct 2023 07:06:11 -0000 (UTC), jureq wrote:

    > A potem jeszcze wymyśliły blika zbliżeniowego. Żeby się podzielić prowizją
    > z mastercardem.

    A dzielą się?
    Bo ten kod i potwierdzanie było trochę uciązliwe, jak na codzienne
    zakupy w sklepach.

    > Tak naprawdę dla klienta jedyną wadą blika w porównaniu z kartą jest brak
    > chargebacku.

    J.

  • 22. Data: 2023-10-11 11:56:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Oct 2023 09:02:35 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Samochody się czasem dziwacznie nabywa.
    > Czyli np. musisz zapłacić całość, a odbiór za 2 tygodnie.
    > A dealer może jeszcze nie zapłacić producentowi za ten samochód
    > zanim ogłosi upadłość.

    A jak odwrotnie? Dealer przeleje, producent upadnie ?

    J.

  • 23. Data: 2023-10-11 12:28:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Oct 2023 17:11:22 +0200, PiteR wrote:
    > in <news:4ibohlg6fj05$.9t19drhkhp80.dlg@40tude.net>

    > Skurwiałych ekraników nienawidzę. Zrobiły z ludzi robociki zapatrzone
    > pod nogi. Koniki garbuski. Zero kontaktu wzrokowego.

    Moze i tak, ale widzisz ... najwyrazniej ludzie to lubią.

    > Myszki to normalnie nie ma,

    Paluch nawet wygodniejszy.

    > ekranik mały.

    Coraz wieksze robią

    > System i aplikacje robią co chcą zero kontroli zero firewalla.

    powiedziałbym, ze trochę wieksza niz na Windows ..

    > I to ciagle molestowanie ściagnij
    > aplikacje, czeka na ciebie kod promocyjny i 10zł, włącz geoolokację,
    > zaloguj sie do konta, zeskanuj kod i odbierz 5zł.

    A to zalezy gdzie.
    No ale owszem - zamiast sie gdzies pochwalic na www, to firma chce
    wcisnąc swoją apkę.
    Trzeba dawać odpór :-)
    Ale rzeczom niechcianym, a nie chcianym :-)

    J.

  • 24. Data: 2023-10-12 09:07:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:1tgtlj3e4697p$.2qd05ke8wi5x.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Samochodów sie na kartę nie kupuje :-)

    kupuje się

    > Natomiast tu ... jakie jest ryzyko, ze zaplacimy, a samochodu nie
    > dostaniemy?

    chodzi o to że dostaniemy z wadą prawną

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 25. Data: 2023-10-12 11:03:09
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:14dlftrjcw39q$.1bfxg6gh4gfpb.dlg@40tude.net>
    user J.F pisze tak:

    > Trzeba dawać odpór :-)
    > Ale rzeczom niechcianym, a nie chcianym :-)

    :)

  • 26. Data: 2023-10-12 11:30:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 12 października 2023 o 11:03:14 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > in <news:14dlftrjcw39q$.1bfxg6gh...@40tude.net>
    > :)

    A i tak ciesz się, żę to android, czyli linux+google,
    a nie windows phone czy "jak tam k*a będzie się nazywać" - to by dopiero było.

    No i nie jest temu wszystkiemu winny android tylko ogólny debilizm taboretów i
    kaloryferów,
    niesłusznie zwanych ludźmi :(

  • 27. Data: 2023-10-12 16:50:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Samochody się czasem dziwacznie nabywa.
    > Czyli np. musisz zapłacić całość, a odbiór za 2 tygodnie.

    Jasne. Ale w momencie zapłaty klient jest właścicielem samochodu,
    przecież płaci na podstawie faktury, konkretną kwotę za konkretny
    samochód. Gdzieś jest inaczej?

    Z zaliczką jest inaczej, bo płaci się ją na podstawie umowy, która
    przewiduje tylko sprzedaż samochodu w przyszłości. Wtedy w przypadku
    upadłości sprzedawcy mamy tylko roszczenie związane z tą umową. Możliwe
    że w procesie upadłości akurat to roszczenie udałoby się zaspokoić, ale
    to nie jest własność.

    > A dealer może jeszcze nie zapłacić producentowi za ten samochód
    > zanim ogłosi upadłość.

    No to co?

    > Nawet z butami tak jest - dziś w deichmannie takie tenisówki jak potrzebuję były na
    półce tylko rozmiar 45.
    > W kasie zamówiłem sobie 43 i 44 - musiałem zapłacić dziś za obie pary, ale jak
    przyjdą to mogę
    > od razu jedną zwrócić.
    > I podobno oddadzą gotówką - więc wpadnie dodatkowe 2zł ze zwrotów na kartę 1-2-3 ;>

    Ale tu moment zmiany właściciela może być inny. Zapłaciłeś zaliczkę czy
    coś tam. Ważny jest formalny moment sprzedaży.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 28. Data: 2023-10-12 16:56:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > A jak odwrotnie? Dealer przeleje, producent upadnie ?

    To tak samo bez znaczenia, ponieważ żaden z nich nie jest już
    właścicielem. No chyba że ktoś płaci (nie tylko zaliczkę) za samochód,
    którego właścicielem ma zostać później niż w momencie zapłaty (np. na
    podstawie faktury pro forma) - nie spotkałem się z taką sytuacją, ale
    kto wie.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 29. Data: 2023-10-12 17:00:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Czyli w zasadzie jestes włascicielem juz od faktury.
    >
    > Ale jak w miedzyczasie złodziej ukradnie? Albo pozar ... okopci?

    I dealer upadnie (np. w związku z pożarem)? Można samochód ubezpieczyć
    przed zapłatą. Normalnie się tego raczej nie robi, bo odpowiada za to
    dealer, który pewnie także ma ubezpieczenie itd., a samochód to jednak
    tylko rzecz nabyta - ale można.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 30. Data: 2023-10-12 17:16:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 12 października 2023 o 16:50:28 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > Jasne. Ale w momencie zapłaty klient jest właścicielem samochodu,
    > przecież płaci na podstawie faktury, konkretną kwotę za konkretny
    > samochód. Gdzieś jest inaczej?

    Co tam jest na fakturze, że "za konkretny"? Numer VIN czy jak go tam zwą?

    > No to co?

    No to oszust nie dealer.
    I jak ci wystawił lewą fakturę to kupiłeś czy nie?

    > Ale tu moment zmiany właściciela może być inny. Zapłaciłeś zaliczkę czy
    > coś tam. Ważny jest formalny moment sprzedaży.

    We wtorek dostałem paragon fiskalny z wtorkową datą.
    Dziś pani dzwoniła, że dhl przywiózł buty do sklepu.
    Więc kiedy ten "formalny moment"?