  • 31. Data: 2021-03-30 18:05:00
    Temat: Re: będa wyższe emerytury!
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-03-30, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    [...]

    > Ale skąd pewność, że dowolnej nocy PPK nie zostanie przekształcone w PKP, a
    > opłata przekształceniowa nie wyniesie 40%. A to wcale może nie być ostatnie
    > słowo przekształcających.

    Twój argument można sparafrazować do:

    Ale skąd pewność, ze dowolnej nocy RORy nie zostaną przekształcone w
    GdybyRORy, a opłata przekształceniowa nie wyniesie 50%? A to wcale może
    nie być ostatnie słowo przekształcających.

    Albo:
    A skąd pewność, że pieniądz gotówkowy nie zostanie zakazany.

    Albo:
    A skąd pewność, że złoto nie zostanie zakazane albo skonfiskowane.

    Przecież wszystko można regulować prawnie.
    Może jednak łatwiej bazować na obecnym prawie, a nie gdybać?

    Jak przekształcą PPK, to się wycofam zanim to nastąpi, a do tego czasu
    rok w rok kasuję ~40% zysku.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 32. Data: 2021-03-31 02:37:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 60619a03$0$512$6...@n...neostrada.pl

    > Zle sie wyrazilem - gdyby covid i inne zabil drugie tyle, to gdyby covidu nie
    bylo, to oni by zmarli w kolejnym roku.
    > Ok - to jest zle zalozenie, bo przeciez mogliby jeszcze dlugo zyc, tym niemniej co
    roku iles tam umiera.

    Wojenny dylemat:
    - podczas wojny zginęło 100 ludzi:
    - 20 miało przed sobą 60 lat
    - 20 miało przed sobą 60 minut życia
    - 60 miało przed sobą...

    Ale statystyki nie ujmują:
    - iluś zostało kalekami, przez co umarło z głodu, po tuż wojnie
    - iluś zmarło tuż po wojnie w efekcie niedoczekania przybycia
    kartek pogotowia, które nie dotarły, gdyż podczas wojny
    zniszczono drogi dojazdowe
    itd...

    Trochę jestem zmęczony, więc nie mogę ,,zebrać myśli''...
    [zbieram je zwykle ze sznurka, gdzie schną po wypraniu...]

    > My tez chcemy, ale nam szczepionek dostarczaja za malo :-)

    W banku są bankstery -- w USA kto jest?
    Ogólnie na Zachodzie -- kto jest? Jakie -stery?

    Bandziory -- spod lady sprzedają! Jak za komuny!
    Tylu ludzi wykształconych w Najjaśniejszej Rzeczpospolitej,
    tyle forsy lanej firmom farmaceutycznym (także ,,bratnim'')
    ale (rzecz jasna?!) gdy przywędruje co do czego -- trzeba
    cierpliwie czekać na to, co skapnie z pańskiego stołu...

    Znów rzeczywistość nie poznała się na szlachetnych Polakach...

    > Izrael dwie dawki podal ledwo polowie na razie.

    Czytałem kilka razy, że zrezygnowali z obostrzeń, bo poszczepili...

    > Ale to na tyle duzo, ze teraz szukaja chetnych na szczepionke, a nie ukladaja
    kolejki.

    W Polsce
    i szukali (nawet spoty reklamowe w TV puszczali),
    i ganili celebrytów dających dobry przykład...

    Mam od jakiegoś czasu fajna zabawkę -- oglądam wyścigi...
    Ścigają się zachorowaNi z dwakroć zaszczepionymi...
    Smartfonowa apka pokazuje...

    > Przy czym - i Izrael i UK nie czekali na zatwierdzenie przez unijna agencje, wiec
    mogli zaczac troche wczesniej, a Izrael to maly
    > kraj - wiec im tam pierwsza probna partia wystarczyla.

    USA to duży kraj, więc szybko szczepi, Izrael jest mały, więc...
    Tylko Polska niezmiennie (; od tysiącleci ;) w złej konstelacji
    geopolitycznej...

    > Maja, nie wiadomo na ile dobre.

    Skuteczne. Czytałem, że Sputnik przeszedł wszelkie
    potrzebne testy unijne... Nie znam się -- nie wiem, jak jest...
    [ale coś w tym przejściu jest, bo sputnik to wędrowiec]

    > No i w tym "swiecie zachodnim" uczestniczymy.

    [jak zwierzęta w ZOO? czy jak chłop feudalny?...]

    > A ponoc szczepimy na jednym z wyzszych unijnych poziomow.

    Tylko efektów brak -- szybciej ludzie chorują niż szczepią
    się drugi raz... (jeśli ktoś zachoruje -- nabędzie odporność
    lepszą niż po szczepionce; niestety niektórzy uodpornią się
    na wszelkie choroby -- znane dziś i nieznane...)

    > Jest tez wersja, ze wraz z mutacja oslabnie,

    Nie pójdzie jedną drogą: niemal wszystkie wirusy w efekcie
    mutacji przestają istnieć; część mutantów rzeczywiście będzie
    słaba; ale część może okazać się trudna w zwalczaniu... Właśnie
    ta część może okazać się zabójcza...

    > albo szczepionka zmniejszy szkodliwosc takze mutacji ...

    Jedyna nadzieja w rozwoju firm farmaceutycznych!
    (prawdziwych -- nie papierowych!)

    > Tez do konca nie wiadomo jak to jest - skutek wirusa, czy zaniedbania/braku wiedzy
    w leczeniu.

    Nie wiem.

    > Poza tym - sportowcem wyczynowym nie bedzie, ale pracowac moze. Chocby w ZUS :-)

    Owszem -- jako orzecznik będzie uzdrawiał z wszelkich chorób!

    > Nie - ci co mieli umrzec na Covid, umra, reszta bedzie odporniejsza,

    Nie samym CoViDem żyje ;) śmierć...

    - Co Cię nie zabije to Cię wzmocni?
    Tedy wydłub sobie oko (lub obetnij jądro) -- wzmocnisz się? ;)

    Organizm osłabiony umiera szybciej/łatwiej/chętniej!...

    > i smiertelnosc wroci do normy ..

    Czym jest owa norma?
    Astma rozwija się -- obniżając wiek, ale medycyna naprawcza
    masowym wstawianiem stentów itp. wydłuża życie... BTW (klarowano
    nam to w Wieńcu -- na koszt ZUSu) medycyna naprawcza naprawia,
    ale nie uzdrawia, więc ludzie żyją dłużej, ale chorują, są
    mniej operatywni i skuteczniej obciążają Fiskusa swym leczeniem...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 33. Data: 2021-03-31 10:45:07
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 30 Mar 2021 18:05:00 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

> [...]
    > GdybyRORy, a opłata przekształceniowa nie wyniesie 50%? A to wcale może
    > nie być ostatnie słowo przekształcających.

    Kiedy właśnie OFE ma być przekształcone w IKE, a trud tej przemiany jest
    wyceniany na 15%.
    Twój przykład wcale nie jest nie do pomyślenia, bo budżet trzeszczy i
    władza ludowa szuka na gwałt pieniędzy, przeto mogą wpaść również na
    koncept przekształcania ROR-ów.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 34. Data: 2021-03-31 11:04:15
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> writes:

    > Kiedy właśnie OFE ma być przekształcone w IKE, a trud tej przemiany jest
    > wyceniany na 15%.
    Ale tu chodzi o to, że "konstrukcja prawna" ofe jest jednak inna niż
    PPK/IKE/IKZE i te ostatnie jest trudnie zakosić. Równie trudno jak po
    prostu przeprowadzić nacjonalizację. Nie żeby to było niemożliwe, ale
    jednak trudniej.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 35. Data: 2021-03-31 11:22:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 31 Mar 2021 11:04:15 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > Ale tu chodzi o to, że "konstrukcja prawna" ofe jest jednak inna niż
    > PPK/IKE/IKZE i te ostatnie jest trudnie zakosić.

    Daniel, wszystko mogę, Obajtek podoła każdemu wyzwaniu. Nie takie rzeczy są
    zapisane w konstytucji, podobno ustawie o najwyższej mocy prawnej, a spoko
    można je zmienić ustawą sejmową. Na przykład, kadencja I prezesa Sądu
    Najwyższego jest zapisana w ustawie zasadniczej i na władzy ludowej nie
    zrobiło to żadnego wrażenia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 36. Data: 2021-03-31 11:27:57
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> writes:

    [...]
    > można je zmienić ustawą sejmową. Na przykład, kadencja I prezesa Sądu
    > Najwyższego jest zapisana w ustawie zasadniczej i na władzy ludowej nie
    > zrobiło to żadnego wrażenia.

    A mi się wydaje, że akurat się cofneli.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 37. Data: 2021-03-31 12:14:52
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-03-31, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Kiedy właśnie OFE ma być przekształcone w IKE, a trud tej przemiany jest
    > wyceniany na 15%.

    Nie. OFE będzie przekształcone w nowe OFE, które nie ma żadnych cech
    IKE. To jest ewidentny skok na kasę. Nie ma żadnych cech obecnych IKE
    i nie będzie tym samym IKE które znamy. To będzie kompletnie odrębny
    byt.

    > Twój przykład wcale nie jest nie do pomyślenia, bo budżet trzeszczy i
    > władza ludowa szuka na gwałt pieniędzy, przeto mogą wpaść również na
    > koncept przekształcania ROR-ów.

    No więc właśnie. Więc póki dają te 40%, to lepiej brać niż nie brać. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 38. Data: 2021-03-31 12:17:01
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 31 Mar 2021 11:27:57 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > A mi się wydaje, że akurat się cofneli.

    W końcu się cofnęli, ale ile to wymagało zachodu i determinacji.
    W przypadku Trybunału Konstytucyjnego oraz KRS już nie.
    Media mętnego nurtu donoszą, że złamano 13 artykułów konstytucji i to
    czasem wielokrotnie.
    https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/1297
    653,po-pis-i-prezydent-zlamali-konstytucje.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 39. Data: 2021-03-31 12:20:45
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 31 Mar 2021 12:14:52 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > No więc właśnie. Więc póki dają te 40%, to lepiej brać niż nie brać. :)

    To jest jakiś pomysł, ale ja się nie skuszę. Wolę wyższy tzw. komfort
    życia. Po co budzić się co rano i nasłuchiwać, czy już kradną i trzeba
    uciekać z forsą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 40. Data: 2021-03-31 12:46:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 31 marca 2021 o 12:14:54 UTC+2 Wojciech Bancer napisał(a):

    > Nie. OFE będzie przekształcone w nowe OFE, które nie ma żadnych cech
    > IKE. To jest ewidentny skok na kasę. Nie ma żadnych cech obecnych IKE
    > i nie będzie tym samym IKE które znamy. To będzie kompletnie odrębny byt.

    To jeszcze milej. Jest gdzieś jakieś porównanie tych wynalazków?
    Wychodzi na to, że trzeba to od razu sprzedawać.

    Choć oczywiście zawsze można sobie te 15% oszczędzić i "przenieść wszystko do ZUS" -
    i tak łaska władzuchny, że domyślną opcją jest zajumanie 15%, a nie 100% - bo to "w
    ZUS" (czyli nigdzie) będzie tak pewne jak w radzieckim banku: "nie przepadnie ci, ale
    i nie dostaniesz".
    Tak jak w mojej wspólnocie mieszkaniowej - przez kilka lat w "rozrachunkach" wisiało
    ponad 10k "należności od dostawców" - było to wynikiem "oszczędności", czyli zmiany
    dostawcy.
    W związku z tym u poprzedniego dostawcy pozostała nadpłata - bo zużycie zmalało - no
    i tak to sobie w należnościach wisiało, dopóki nie zapytałem, jak długo jeszcze
    będzie.
    Bo oczywiście w sprawozdaniu finansowym kasa zaksięgowana jaka taka, którą mamy -
    tylko że nie na koncie bankowym, a jedynie na koncie księgowym.

    > No więc właśnie. Więc póki dają te 40%, to lepiej brać niż nie brać. :)

    Tylko musisz być od nich sprytniejszy - albo w zmowie - żeby wiedzieć, kiedy te zyski
    zrealizować.
    Już wielu było takich, co uwierzyli w "40% komu? Tobie!" - ostatnio np. syndyk szukał
    wierzycieli amber gold, żeby im oddać po 10% z tego, co umoczyli.
    Ciekawe, że prywatne piramidy są zakazane, a rządowe nie.