  • 1. Data: 2021-03-22 12:11:11
    Temat: Płatność telefonem BEZ google pay?
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    Ahoj,
    czy ktoś się orientuje jakie są opcje płacenia zbliżeniowego telefonem
    omijajac google pay?

    Banki bezpośrednio z HCE, ale to jest jednak mało popularne.
    Curve - nie wspiera.

    Niby jest Samsung Pay, ale to tylko na telefonach Samsunga (!?) I
    analogicznie Apple Pay (ale to jeszcze gorzej niż Samsung ;) ).

    Garmin to chyba tylko przy pomocy ich zegarków?

  • 2. Data: 2021-03-22 12:28:37
    Temat: Re: Płatność telefonem BEZ google pay?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 22 marca 2021 o 12:11:14 UTC+1 Wojtek napisał(a):
> [...]
    > analogicznie Apple Pay (ale to jeszcze gorzej niż Samsung ;) ).
    >
    > Garmin to chyba tylko przy pomocy ich zegarków?

    Nie wiem, ale chyba tak. Jest jeszcze jakiś fitbit pay i chyba jeszcze coś nowego się
    ostatnio pojawiło.
    Hmmm, nie wiem czy huawei nie ma czegoś swojego - ale czy to nie jeszcze gorsze? ;>

    Więc pozostaje Ci tylko HCE banków - ale to wymiera niestety.
    Do wyboru są skarbonka, żubr i milek, być może ing. W santander się chyba wycofują
    właśnie. Chyba kiedyś miał też alior.
    Obstawiam jednak, że będzie to wycofywane z oferty.
    Może zostanie w skarbonce i żubrze, oni w to sporo władowali (i biblioteki pisała do
    obu apek zaprzyjaźniona firma ;)
    Może i w milku - oni też są tacy trochę inni, jak to Portugalczycy (choć kto wie, czy
    już nie ze sporym chińskim wkładem :( ).
    Milek ma podobno wadę, ze nie pozwala na HCE dodatkową KK - ale w sumie nie wiem, czy
    jest bank, który na to pozwala (tzn. z własnym HCE, bo w google pay można bez
    problemu).

  • 3. Data: 2021-03-22 16:48:51
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 22/03/2021 12:28, Dawid Rutkowski wrote:

    > Nie wiem, ale chyba tak. Jest jeszcze jakiś fitbit pay i chyba jeszcze coś nowego
    się ostatnio pojawiło.

    O fitbit też słyszałem, ale ich to chyba amazon wykupił?

    > Hmmm, nie wiem czy huawei nie ma czegoś swojego - ale czy to nie jeszcze gorsze? ;>

    Ta... Z deszczu pod rynnę ;-)

> [...]
    czy jest bank, który na to pozwala (tzn. z własnym HCE, bo w google pay można bez

    Najidealniej by było, gdyby jakiś "fintech" dorzucił do aplikacji i wsio
    - może sie Curve obudzi.

    Albo dodadzą do BLIKa (chociaż to też tylko u nas loklanie działa).

    Że też ludzie się dają tak wsadzać do klatki google :|

  • 4. Data: 2021-03-22 16:55:43
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Wojtek.
    On 22.03.2021 16:48 you wrote:

> [...]
    > wsio - może sie Curve obudzi. Albo dodadzą do BLIKa (chociaż to też
    > tylko u nas loklanie działa). Że też ludzie się dają tak wsadzać do

    Bo nie mają innego wyjścia. Żeby jakiś *pay działał, to trzeba
    zaimplementować jego obsługę u nas w kraju.
    I dlatego wspomniane wcześniej Samsung pay oraz Huawei pay u nas nie
    działają, bo system płatności tego nie obsługuje.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2021-03-22 18:12:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Hello, Wojtek.
    On 22.03.2021 16:48 you wrote:
> [...]
    [...]

> [...]
    >I dlatego wspomniane wcześniej Samsung pay oraz Huawei pay u nas nie
    >działają, bo system płatności tego nie obsługuje.

    A Google i Apple jakos sie dogadali z krajowymi systemami, czy po
    prostu dobrze udaja karty Visa czy tam MC, czy jeszcze cos innego ?

    J.

  • 6. Data: 2021-03-22 19:40:55
    Od: Wojtek <w...@m...mail.com>

    On 22/03/2021 18:12, J.F. wrote:

    > A Google i Apple jakos sie dogadali z krajowymi systemami, czy po prostu
    > dobrze udaja karty Visa czy tam MC, czy jeszcze cos innego ?
    >
    > J.

    Ano właśnie - to jest trochę dziwne. Tzn Google play ogłaszał
    rozszerzanie usługi o kolejne kraje/banki, ale chyba istnieją jakieś
    standardy płatności zbliżeniowych, że to jednak nie powinno być takie...
    upierdliwe?

  • 7. Data: 2021-03-22 20:47:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 22.03.2021 o 12:11, Wojtek pisze:
> [...]
    > analogicznie Apple Pay (ale to jeszcze gorzej niż Samsung ;) ).
    >
    > Garmin to chyba tylko przy pomocy ich zegarków?
    nie wiem czy zrozumiałem pytanie, ale może moja historia Ci pomoże.
    otóż miałem telefon z lineage i rootem. bank millenium działał,
    płantości zbliżeniowe działały na niezablokowanym telefonie. pożegnałem
    millenium, bo inny bank dał lepszą promocje. najpierw był chyba paribas,
    potem city i obydwa wymagały współpracy z googlem, a google wymagał
    blokady ekranu co jest dla mnie bardzo niewygodne. oczywiście roota
    trzeba było ukryć. a ostatnio mbank mi wyskoczył z blokadą konta bo
    aplikacji użyto na modyfikowanym sofcie telefonu.
    Czyli, o ile piszę na temat - powinna Ci bez gogle pay zadziałać milienium.

    ToMasz

    ps. ostatnio olałem płacenie telefonem, w etui smartfona wbudowałem
    fizyczną kartę płatniczą

  • 8. Data: 2021-03-22 21:17:55
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-03-22, Wojtek <w...@m...mail.com> wrote:

    > czy ktoś się orientuje jakie są opcje płacenia zbliżeniowego telefonem
    > omijajac google pay?

    Przykleić kartę z tyłu telefonu. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 9. Data: 2021-03-22 23:51:41
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F..
    On 22.03.2021 18:12 you wrote:

> [...]
    > A Google i Apple jakos sie dogadali z krajowymi systemami, czy po
    > prostu dobrze udaja karty Visa czy tam MC, czy jeszcze cos innego ?

    To raczej banki chodzą za Google i Apple żeby móc płacić ich systemami.
    I na dodatek muszą na własny koszt oprogramować ich mechanizm w swoich
    systemach.
    Kupa kasy, więc dla wszystkich 15 użytkowników zegarków Samsunga to się
    nie spina.

    --
    Pete

  • 10. Data: 2021-03-23 13:45:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Hello, J.F..
    On 22.03.2021 18:12 you wrote:
> [...]

    >swoich
    >systemach.
    >Kupa kasy, więc dla wszystkich 15 użytkowników zegarków Samsunga to

    Google Pay omijam, wiec sie nie znam, ale jesli ma byc uzyte w
    sklepie, to chyba nie tyle banki trzeba przekonac, co tych paru
    operatorow terminali.
    Banki z kolei trzeba przekonac, jesli ich karta ma byc przez GP
    uzywana .. czy wcale nie, bo GP w sposob standardowy uzywa mechanizow
    platnosci kartowych ?

    Ale owszem - z nowymi pomyslami moze byc problem, bo trzeba chciec.
    Jak widac - blik w kraju zadzialal, ale tu akurat wszyscy, tzn banki,
    chcialy ...

    J.