  • 71. Data: 2021-04-08 22:04:54
    Temat: Re: będa wyższe emerytury!
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-04-08 o 19:40, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Krzysztof Halasa"  napisał w wiadomości grup
    >
    > A teraz to trzecia fala.

    > Mam watpliwosci. IMO - ludzie w ciezkim stanie to u nas raczej trafiaja
    > do szpitala, a tam juz test robia - i mamy rozpoznany.

    > IMO niekoniecznie - jak karetka krazy miedzy szpitalami, to np nie
    > przyjedzie do zawalu serca.
    > Czy do wypadku drogowego - ale wypadkow to bodajze ubylo ...

    Nie powinno tak być, zeby karetki krażyły sobie między szpitalami.
    Powinien być jakiś dyspozytor, który telefonicznie wskaże do którego
    szpitala mają od razu pojechać i w tym szpitalu jest miejsce dla
    chorego....Albo poinformować załogę z karetki, że w żadnym szpitalu nie
    ma wolnego łóżka, czy respiratora i niech chory zdycha w domu, a nie
    jeżdżąc po ulicach. Dziwię się, że ludzie aż tak mają zakute łby i robią
    idiotów z ratowników medycznych i chorych. Nie ma żadnej organizacji, a
    niech karetki se pojeżdżą to i będzie większe zapotrzebowanie na paliwo.

    --
    animka

  • 72. Data: 2021-04-08 23:49:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > A teraz to trzecia fala.

    Według moich umiejętności liczenia to tak druga. Przypuszczalnie
    wywołana wersją z UK, bez tego może mielibyśmy koniec epidemii.

    > Mam watpliwosci. IMO - ludzie w ciezkim stanie to u nas raczej
    > trafiaja do szpitala, a tam juz test robia - i mamy rozpoznany.

    Teoretycznie. Podobno karetki jeździły (czekały) godzinami, bo nie było
    żadnego miejsca w żadnym szpitalu. Jak karetka krąży godzinami z jednym
    pacjentem, to iluś innych się na nią nie doczeka.

    > IMO niekoniecznie - jak karetka krazy miedzy szpitalami, to np nie
    > przyjedzie do zawalu serca.
    > Czy do wypadku drogowego - ale wypadkow to bodajze ubylo ...

    Zdaje się że były karetki tylko do nie-covidów. Ale w jakim stopniu to
    prawda to nie wiem. No i co potem z taką osobą zrobić, nie-kowida też
    nie przyjmują, bo wszystkie wolne (jeśli w ogóle) miejsca dla kowidowców
    :-(
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 73. Data: 2021-04-09 11:35:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup

    >Nie powinno tak być, zeby karetki krażyły sobie między szpitalami.

    Nie powinno.

    >Powinien być jakiś dyspozytor, który telefonicznie wskaże do którego
    >szpitala mają od razu pojechać i w tym szpitalu jest miejsce dla
    >chorego...

    Powinno, ale teraz to wiesz ... moze covid, a moze cos innego, a moze
    cos innego z covid.
    I dopiero jak rozpoznasz, to wiadomo jakiego szpitala/oddzialu szukac.

    >Albo poinformować załogę z karetki, że w żadnym szpitalu nie ma
    >wolnego łóżka, czy respiratora i niech chory zdycha w domu, a nie
    >jeżdżąc po ulicach.

    ale najpierw trzeba rozpoznac.
    Karetka ma ograniczone mozliwosci rozpoznania, czesc badan mozliwa
    dopiero w szpitalu.
    A potem byc moze trzeba szukac innego szpitala, a tam brak miejsc.

    >Dziwię się, że ludzie aż tak mają zakute łby i robią idiotów z
    >ratowników medycznych i chorych. Nie ma żadnej organizacji, a niech
    >karetki se pojeżdżą to i będzie większe zapotrzebowanie na paliwo.

    Ano - karetki kraza nie od dzis.
    Tylko dawniej byl to niewielki problem, a teraz sie zrobil wielki..

    J.

  • 74. Data: 2021-04-09 11:46:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Według moich umiejętności liczenia to tak druga. Przypuszczalnie
    >wywołana wersją z UK, bez tego może mielibyśmy koniec epidemii.

    IMO trzecia. Pierwsza rok temu, druga w listopadzie, trzecia od lutego
    https://covid19.who.int/region/euro/country/pl

    UK ... byc moze, ale jesli oni ja przywlekli na swieta, to listopadowa
    fala byla osobna.

> [...]
    >jednym
    >pacjentem, to iluś innych się na nią nie doczeka.

    Ale akurat Covid nie usmierca tak szybko, wiec taki chory sie raczej
    doczeka, chocby mial czekac 12h na karetke.

    Co prawda ostatnio lekarze alarmuja, ze trafiaja do nich ludzie w
    bardzo ciezkim stanie, i nie wiadomo - za dlugo (pare dni) lekcewazyli
    w domu pierwsze objawy, czy jakas szybka mutacja sie pojawila.
    Przybylo tez szybkich i w miare dokladnych testow antygenowych, wiec
    jak karetka zywego zastanie, to zdazy przetestowac.

> [...]
    >prawda to nie wiem. No i co potem z taką osobą zrobić, nie-kowida też
    >nie przyjmują, bo wszystkie wolne (jeśli w ogóle) miejsca dla

    O ile wiem tak nie ma.
    Czesc szpitali przemianowali na "jednoimienne" czyli tylko Covid, ale
    reszta przyjmuje innych.

    Klopot moze byc z tymi, co maja dwie choroby - np zawal serca i covid,
    poloza na oddzial covid, i nie wiadomo, czy ktos sie tam zajmie sercem
    w pierwszej kolejnosci.

    Ale nie wiadomo czy zawal nie spodowany przez covid.

    J.

  • 75. Data: 2021-04-09 19:01:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > IMO trzecia. Pierwsza rok temu, druga w listopadzie, trzecia od lutego
    > https://covid19.who.int/region/euro/country/pl

    "Druga" w listopadzie była kontynuacją pierwszej. Żeby mieć drugą falę,
    trzeba mieć spadek po pierwszej - i to najlepiej nie taki lekki
    i nietrwały, spowodowany lekkim zwiększeniem ograniczeń. Ani nie taki na
    papierze, bo jest potrzebny politykom. Albo np. wynikający ze zmian
    w sposobie testowania.

    Natomiast w niektórych krajach przypuszczalnie to jest trzecia fala.

    Pierwsza i druga "fala" była po prostu monotonicznym wzrostem, bo:
    - nie było szczepionek
    - zakażeniu uległa niewielka część populacji
    - ograniczenia "się nie przyjęły" specjalnie skutecznie.

    W czasie wakacji część ludzi wyjechała (raczej niezbyt wielka) i nie
    było szkoły, później szkoła wróciła - stąd niewielkie wahania
    w szybkości wzrostu. Ale mówienie o fali to przesada - wystarczy
    spojrzeć na wykres zgonów.

    > Ale akurat Covid nie usmierca tak szybko, wiec taki chory sie raczej
    > doczeka, chocby mial czekac 12h na karetke.

    Niekoniecznie, wielu chorych czeka do "ostatniej chwili" (znając realia,
    i ew. nie chcąc zajmować miejsca, jeśli nie jest to niezbędne). Taki
    chory (co jest potwierdzone doświadczalnie) nie wytrzyma kilku godzin.

    > Co prawda ostatnio lekarze alarmuja, ze trafiaja do nich ludzie w
    > bardzo ciezkim stanie, i nie wiadomo - za dlugo (pare dni) lekcewazyli
    > w domu pierwsze objawy, czy jakas szybka mutacja sie pojawila.

    Oni po prostu postępowali zgodnie z zaleceniami.

    > O ile wiem tak nie ma.
    > Czesc szpitali przemianowali na "jednoimienne" czyli tylko Covid, ale
    > reszta przyjmuje innych.

    Moja żona jest lekarzem i pracuje w szpitalu. Nie wiem jak
    np. we Wrocławiu, ale tu w Warszawie...

    > Klopot moze byc z tymi, co maja dwie choroby - np zawal serca i covid,

    Kłopot jest w każdym przypadku. Tacy jak napisałeś, to stoją nad grobem.
    --
    Krzysztof Hałasa