  • 21. Data: 2020-10-09 09:03:45
    Temat: Re: Żądanie okazania dowodu osobistego przez banki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert_DF" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 08.10.2020 o 23:20, Pete pisze:
    > Teraz to już w ogóle chyba jest zakaz zbierania skanów.

    >nie jest, nie pamiętam proporcji, ale można zrobić ksero dokumentu
    >poniżej 80% lub powyżej 120% wielkości (te wartości mogą być inne -
    >strzelam) i wtedy nie jest to traktowane jako kopia

    Jakby to przed czymkolwiek mialo zabezpieczyc ...

    >poza tym jak składam klientowi wniosek o kredyt i na checkliście jest
    >ksero dowodu to bank nie rozpatrzy wniosku jeżeli tego nie załączę

    ale 1:1 czy 120 lub 80% ?

    J.

  • 22. Data: 2020-10-09 09:30:21
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 09.10.2020 o 09:03, J.F. pisze:

    > Jakby to przed czymkolwiek mialo zabezpieczyc ...

    nie ja jestem autorem ustawy, tak sobie wymyślili

    > ale 1:1 czy 120 lub 80% ?

    dla banku bez znaczenia, ja takich cyrków nie robię, jak klient nie chce
    to proponuję, aby przekreślił ksero i dopisał, że tylko do procesu
    kredytowego

    bank chce mieć pewność, że ja ten dokument widziałem, bo i tak finalnie
    klient musi pokazać pracownikowi przy umowie

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 23. Data: 2020-10-09 10:03:00
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 9 października 2020 01:35:03 UTC+2 użytkownik Akarm napisał:

    > W mojej na pewno jest miejsce wyłącznie na jedną.

    W mojej (gdzieś z 1997/8) prawie na pewno na dwa (do tego takie malutkie te miejsca,
    że zdjęcia trzeba było tak mocno przycinać, że zwykle ścinało fryzurę po bokach i z
    góry oraz szyję - może właśnie przez to, że dwa się miały zmieścić) - i zdjęcie
    takiej jest też w wiki.
    Sądziłem, że to drugie zdjęcie ma być w mundurze (bo pierwsze to z czasów rejestracji
    poborowych) - ale patrząc na to zdjęcie w wiki nabieram wątpliwości, bo tam jest
    miejsce nie tylko na dwa zdjęcia, ale i na dwa "podpisy posiadacza książeczki" (!) -
    co to miałoby znaczyć?

  • 24. Data: 2020-10-09 10:16:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert_DF.
    On 09.10.2020 08:15 you wrote:

    > nie jest, nie pamiętam proporcji, ale można zrobić ksero dokumentu
    > poniżej 80% lub powyżej 120% wielkości (te wartości mogą być inne -
    > strzelam) i wtedy nie jest to traktowane jako kopia

    Jesteś w mylnym błędzie.
    Stanowisko UODO z września 2019, poprzedzone analizą obowiązującego
    stanu prawnego jasno wskazuje jedyny przypadek gdy Bank _może_ (ale nie
    musi) wykonać kopię dowodu.
    W każdym innym przypadku bankowi ma wystarczyć wypis z dowodu.

    > poza tym jak składam klientowi wniosek o kredyt i na checkliście
    > jest ksero dowodu to bank nie rozpatrzy wniosku jeżeli tego nie
    > załączę

    Na pewno?
    Od września wiele się zmieniło.
    Być może da jakieś jednostkowe przypadki, ale znam też temat od środka i
    tam akurat jest sytuacja odwrotna. Tzn. są usuwane skany jeśli zdarzyło
    się przypadek załączenia tegoż.

    --
    Pete

  • 25. Data: 2020-10-09 10:53:21
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 9 Oct 2020 01:35:01 +0200, Akarm napisał(a):

    > W mojej na pewno jest miejsce wyłącznie na jedną.

    W mojej na dwie, ale drugie miejsce niewykorzystane.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 26. Data: 2020-10-09 11:35:26
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 08.10.2020 o 14:54, Olin pisze:

    > Miałem nieprzyjemność spędzić 8 miesięcy w kamaszach w 1989, ale zupełnie
    > nie przypominam sobie, żeby zabrano mi z tej okazji dowód. W tym drugim
    > walili za to pieczątki po rozpoczęciu i zakończeniu służby wojskowej.

    Kategorycznie dementuję informację, jakoby PRL zaczął się w 1989.

    > W 1985 dostałem paszport uprawniający do wjazdu do bratnich krajów
    > socjalistycznych i nie musiałem zostawiać dowodu przy jego odbiorze.
    > Paszport leżał w domu, aż stracił ważność.
    > Może w przypadku "prawdziwych" paszportów procedury były inne.

    Ani nawet w 1985. Wymienianie dowodów na paszporty i nazad skończyło
    się w 1984.

    Zabieranie dowodów żołnierzom - nie wiem, kiedy, ale tu masz, że było:

    https://www.prawo.pl/akty/m-p-1953-a-10-145,16805284
    .html

    MJ

  • 27. Data: 2020-10-09 11:57:18
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 9 Oct 2020 11:35:26 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Kategorycznie dementuję informację, jakoby PRL zaczął się w 1989.

    Ale skończył się dopiero w czerwcu 1989, o czym oznajmiła Szczepkowska, a
    ja pełniłem zaszczytny obowiązek od stycznia.

    > Wymienianie dowodów na paszporty i nazad skończyło
    > się w 1984.

    To wszystko tłumaczy.
    Ale książeczki walutowe jeszcze były. Jechałem do Czechosłowacji i po
    przysługującą mi pulę pieniędzy zagramanicznych stałem w dupnej kolejce w
    banku. Dostałem zresztą tylko jakieś papierki (promesy, talony, czy jakoś
    tak), z którymi poszedłem do banku w Libercu i dopiero tam (kolejki nie
    było) dali mi korony.

  • 28. Data: 2020-10-09 13:41:07
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 09.10.2020 o 10:16, Pete pisze:

> [...]
    > Być może da jakieś jednostkowe przypadki, ale znam też temat od środka i
    > tam akurat jest sytuacja odwrotna. Tzn. są usuwane skany jeśli zdarzyło

    tak, są banki, które wymagają i takie które sobie nie życzą i tak jak
    piszesz

    skrajnie różne podejście, a przepisy dla wszystkich takie same

  • 29. Data: 2020-10-09 14:54:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

    >Ale skończył się dopiero w czerwcu 1989, o czym oznajmiła
    >Szczepkowska, a
    >ja pełniłem zaszczytny obowiązek od stycznia.

    Czerwiec 89 to chyba troche za wczesna data.

    Poza tym o ile pamietam, to przyszly lata 90-te, a przymusowa sluzba
    wojskowa nadal byla ...

    >To wszystko tłumaczy.

    No nie wiem czy tak wszystko ... a paszporty w 1984 tak chetnie
    wydawali ?
    Czy tylko wybranym osobom ?

    Skleroza mi doskwiera .. "paszport dla kazdego" to byl rok 1987, 1989,
    czy jeszcze pozniej ?

> [...]
    >jakoś
    >tak), z którymi poszedłem do banku w Libercu i dopiero tam (kolejki

    A ktory to rok byl ? bo ja pamietam jakies pozniejsze czasy, gdy
    ksiazeczki jeszcze byly, ale walut to juz niezbyt.
    A moze to nie ksiazeczki, tylko inne talony/bony/promesy ...

    J.

  • 30. Data: 2020-10-09 15:06:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 9 Oct 2020 14:54:53 +0200, J.F. napisał(a):

    > No nie wiem czy tak wszystko ... a paszporty w 1984 tak chetnie
    > wydawali ?
    > Czy tylko wybranym osobom ?

    Nie wiem czy chętnie, ale dawali jeśli się miało "zaproszenie" od osoby z
    kraju, do którego chciałeś jechać.

    > A ktory to rok byl ? bo ja pamietam jakies pozniejsze czasy, gdy
    > ksiazeczki jeszcze byly, ale walut to juz niezbyt.

    Ten sam (1985). Potem jeździłem jeszcze w '87 i '88 z książeczką walutową i
    tym czymś, co w banku wymieniano na korony.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl