  • 31. Data: 2020-10-09 17:06:31
    Temat: Re: Żądanie okazania dowodu osobistego przez banki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:1h1lly5qa0awd.1ajmhtipaty1n$.dlg@40tude
    .net...
    Dnia Fri, 9 Oct 2020 14:54:53 +0200, J.F. napisał(a):

    >Nie wiem czy chętnie, ale dawali jeśli się miało "zaproszenie" od
    >osoby z
    >kraju, do którego chciałeś jechać.

    84 to tak jeszcze okres terroru lekkiego.
    Ale moze juz brak dolarkow zajrzal w oczy.

    Ale jechales do CS, czy na prawdziwy zachod ? Paszporty o ile pamietam
    byly inne na demoludy.

    >Ten sam (1985). Potem jeździłem jeszcze w '87 i '88 z książeczką
    >walutową i
    >tym czymś, co w banku wymieniano na korony.

    tak ~87 to pamietam ze byl juz problem z bulgarskimi lewami ... a moze
    nawet te ksiazeczki juz zlikwidowali.
    Jechalem na jakas studencka praktyke, i sie okazalo, ze jakies grosze
    mozemy wymienic.
    Jeden kolega mial lepiej, bo pracowal na jakim MOP w NRD, i mial prawo
    zarobek wymienic na inne demowaluty.

    J.

  • 32. Data: 2020-10-09 21:05:08
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Friday, October 9, 2020 at 10:16:35 AM UTC+2, Pete wrote:

    > Jesteś w mylnym błędzie.

    :-)

    > Stanowisko UODO z września 2019, poprzedzone analizą obowiązującego
    > stanu prawnego jasno wskazuje jedyny przypadek gdy Bank _może_ (ale nie
    > musi) wykonać kopię dowodu.
    > W każdym innym przypadku bankowi ma wystarczyć wypis z dowodu.

    A mógłbyś podrzucić link? Bo ja mam na pieńku z Aliorem, a chyba właśnie oni mają to
    w regulaminie...
    Więc by mi się przydało...

    witrak()

  • 33. Data: 2020-10-09 22:02:52
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, witrak().
    On 09.10.2020 21:05 you wrote:

    > =20
    > dokumentu=20
    > mog=C4=85 by=C4=87 inne -=20
    > :-)
    > =85zuj=C4=85cego=20
    > nie=20
    > A m=C3=B3g=C5=82by=C5=9B podrzuci=C4=87 link? Bo ja mam na
    > pie=C5=84ku z Al= iorem, a chyba w=C5=82a=C5=9Bnie oni maj=C4=85 to
    > w regulaminie... Wi=C4=99c by mi si=C4=99 przyda=C5=82o...

    Wrzuć w Google zakaz skanowania dowodów i będziesz miał.

    --
    Pete

  • 34. Data: 2020-10-11 21:48:30
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-10-09 o 06:33, Pete pisze:

    > Ale że co?

    Ale że to: Dowodu Osobistego nigdzie się nie zdawało.
    Książeczka wojskowa była wymagana do identyfikacji wyłącznie w wojsku.

    > Masz nawet w Misiu dowód, gdy Stanisław Paluch legitymuje się
    > paszportem.

    Tak. Paszport był przetrzymywany w urzędzie. Otrzymać go można było
    tylko na czas wyjazdu, po powrocie należało go zwrócić. W latach
    osiemdziesiątych nie zwracałem, trzymałem w domu.

    --
    - Akarm

  • 35. Data: 2020-10-11 21:54:10
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-10-09 o 17:06, J.F. pisze:

    > Paszporty o ile pamietam
    > byly inne na demoludy.

    Nie były inne. Miały wbitą pieczątkę uprawniającą do przekraczania
    granicy z demoludami.

    --
    - Akarm

  • 36. Data: 2020-10-11 23:02:19
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Akarm.
    On 11.10.2020 21:48 you wrote:

    Ja o niebie ty o chlebie. Gdy odbierało się paszport, dowód osobisty
    trzeba było zostawić w depozycie.
    Zwrócony paszport, dostawałeś dowód.

    Tak samo z książeczką wojskową.
    Dowód był w depozycie w jednostce. Żołnierz miał tylko książeczkę
    wojskową.

    --
    Pete

  • 37. Data: 2020-10-12 12:16:49
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 08.10.2020 o 15:25, Marek pisze:

    > Odwrotnie: przy wpłacie/wypłacie musi być d.o. bo do tego jest
    > dedykowana regulacja tj ustawa przeciwko praniu paniedzy, wg art 2 pkt
    > 10. kasjer musi stwierdzić czy osoba wpłacająca/wypłacająca jest tzw.
    > osobą eksponowaną pełniąca funkcje wymienione w ustawie. Dotyczy to:

    Raz, że w ogóle nie widzę w tej ustawie art 2 pkt 10, a dwa, że tym
    bardziej nie widzę w niej słów "dowód osobisty"...

    MJ

  • 38. Data: 2020-10-12 17:05:43
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-10-11 o 23:02, Pete pisze:
    > Hello, Akarm.
    > On 11.10.2020 21:48 you wrote:
    >

    > Ja o niebie ty o chlebie. Gdy odbierało się paszport, dowód osobisty
    > trzeba było zostawić w depozycie.
    > Zwrócony paszport, dostawałeś dowód.

    Ja miałem i paszport, i Dowód Osobisty. Ten paszport pewnie jeszcze w
    jakimś pudle na strychu leży.

    > Tak samo z książeczką wojskową.
    > Dowód był w depozycie w jednostce. Żołnierz miał tylko książeczkę
    > wojskową.

    Przysiągłbym, że kiedy mnie milicjanci legitymowali na lewiźnie, to
    pokazywałem im Dowód Osobisty.

    --
    - Akarm

  • 39. Data: 2020-10-12 17:19:12
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2020-10-09 o 10:53, Olin pisze:

    > W mojej na dwie, ale drugie miejsce niewykorzystane.

    Ja mam taką w czerwonych (a może raczej czerwono-brązowych) okładkach.
    Tutaj jest chyba taka sama:
    http://www.muzeum-hrubieszow.com.pl/upload/hist/7363
    44304.jpg

    --