  • 1. Data: 2009-02-15 20:12:03
    Temat: Wyniki finansowe banków za czwarty kwartał
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Pomyślałem sobie, że byłoby wygodnie aby te dane znalazły się w jednym
    miejscu. W końcu co pewien czas na grupie pojawiają się pytania typu "który
    bank można uznać za bezpieczny?".

    Wprawdzie w dzisiejszych czasach wynik finansowe netto można tak
    zmanipulować, że nie oddaje on rzeczywistej kondycji banku, ale jakąś
    informację jednak jeszcze ze sobą niesie. No to pomyślałem sobie, że tu będę
    wrzucał wyniki w miarę jak będą się pojawiały oficjalne komunikaty spółek.

    Na początek:

    Millennium:
    zysk netto za 04Q08 +35,6 mln zł (rok wcześniej +122,1mln zł)

    BRE
    zysk netto za 04Q08 +35,2 mln zł (rok wcześniej +142,0 mln zł)

    Kredyt Bank
    zysk netto za 04Q08 +64,6 mln zł (rok wcześniej 109,5 mln zł)

    marekz

  • 2. Data: 2009-02-15 21:22:00
    Temat: Re: Wyniki finansowe banków za czwarty kwartał
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message
    > Pomyślałem sobie, że byłoby wygodnie aby te dane znalazły się w jednym
    > miejscu. W końcu co pewien czas na grupie pojawiają się pytania typu
    > "który bank można uznać za bezpieczny?".

    Zysk ksiegowy to cos wirtualnego. Dla depozytariuszy bardziej uzyteczny
    bedzie tzw. wskaznik Cooka, a dla bardziej zaawansowanych CaR, ew. jakies
    RAROC, RORAC itp.

    MK

  • 3. Data: 2009-02-15 21:31:52
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Zysk ksiegowy to cos wirtualnego. Dla depozytariuszy bardziej uzyteczny
    > bedzie tzw. wskaznik Cooka, a dla bardziej zaawansowanych CaR, ew. jakies
    > RAROC, RORAC itp.

    Prawda jest chyba taka, że w praktyce to wszystko o kant dupy rozbić, każdy
    wskaźnik da się zmanipulować.

    Powyceniają sobie otwarte pozycje i już, a za 12 godzin jużwynik byłby inny.
    Rezerwy zawiążą albo i nie, i już.

    RORAC/RAROC nie są wskaźnikami publikowanymi przez spółki, trzeba by samemu
    liczyć i kopać się po danych i jeszcze przyjąć metodologię wyliczania (bo
    chyba nie istnieje jedna powszechnie uznawana?). Może komuś się chce, mnie
    nie, ja poprzestanę na zysku netto w porównaniu do wyniku uzyskanego rok
    wcześniej. :-)

    marekz

  • 4. Data: 2009-02-15 21:41:19
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Prawda jest chyba taka, że w praktyce to wszystko o kant dupy rozbić,
    > każdy wskaźnik da się zmanipulować.

    Przy rachunku wynikow chyba najwiecej inzynierii finansowej sie
    wykorzystuje...

    > Powyceniają sobie otwarte pozycje i już, a za 12 godzin jużwynik byłby
    > inny. Rezerwy zawiążą albo i nie, i już.

    Nie tak latwo je rozwiazywac i za moment tworzyc... wyjdzie przy audycie...
    ale jak to sie zastosuje, to zaraz sie zmieni wynik finansowy ;).

> [...]
    > samemu liczyć i kopać się po danych i jeszcze przyjąć metodologię
    > wyliczania (bo chyba nie istnieje jedna powszechnie uznawana?). Może komuś

    Niestety nie sa publikowane, a one sa najciekawsze :).

    MK