  • 1. Data: 2020-11-09 21:54:43
    Temat: Wymiana Curve
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    Witam
    Padł pikacz w mojej Curvie (zwykła nie metal)
    - dziwne bo karta noszona w portfelu z innymi
    więc raczej nie uszkodzenie mechaniczne - np. anteny

    No ale pytanie - wymienią bezkosztowo czy trzeba będzie zabulić za
    przesyłke ?
    Karta ważna jeszcze do stycznia 2022 :/

  • 2. Data: 2020-11-09 22:13:46
    Temat: Re: Wymiana Curve
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 listopada 2020 21:54:47 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:
> [...]
    > więc raczej nie uszkodzenie mechaniczne - np. anteny
    >
    > No ale pytanie - wymienią bezkosztowo czy trzeba będzie zabulić za

    Zapytaj na czacie albo supportu w poczcie w apce.
    Nie widziałem nigdy ich TOiP w formie "klasycznej".

    A ich metale mają chyba pikacza, ciekawe jak to jest zrobione.

    Jak chip działa to paść mogła tylko antena - terminal i telefon z NFC w ogóle nie
    reagują na przykładanie?
    Te "anteny" są robione różnie - porównanie dwóch przezroczystych (N26 i idea) dobrze
    to pokazuje.

    Żonie padł pikacz dwa razy po jakimś miesiącu w kredytówkach 1-2-3 santandera - za
    drugim razem zostawiliśmy już jako chipową, bo głąby z santandera skasowali możliwość
    wydania duplikatu - pierwszą kartę zastrzegli i przysłali nową z innym numerem -
    oczywiście z karty przez tydzień nie można korzystać, choć działa chip, niemożliwe
    też IO.
    Moja dodatkowa się nie popsuła, choć mało nosiłem.
    Z żadną inną z santandera takich kłopotów nie było, choć inne też ,iały tłoczenua w
    dwóch rzędach - pierwszy imiona 9+9 znaków, drugi nazwisko, też 9.

  • 3. Data: 2020-11-09 22:33:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Jak chip działa to paść mogła tylko antena - terminal i telefon z NFC
    > w ogóle nie reagują na przykładanie?

    Niekoniecznie tylko antena, chociaż to typowe.
    Czasem wystarczy zgiąć nieco kartę (przekrzywić) i działa, wtedy wiadomo
    że coś z anteną lub połączeniami z nią.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 4. Data: 2020-11-10 15:25:04
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Znalazłem coś w rodzaju TOiP curve:
    https://www.curve.com/en-gb/legal/terms/index.html
    opłaty są przy końcu.

    Dziwne, bo jest np.
    "Delivery Fee"
    ale z dopiskiem dziwacznym:
    "To cover the cost of delivering a physical card (when issued only a digital card)"
    dla Blue 5 funtów,
    choć znów tutaj
    https://support.imaginecurve.com/hc/en-gb/articles/3
    60014536257-What-s-a-Virtual-Curve-Card-
    piszą: "Currently, there's no fee to order your first physical Curve Card. If you'd
    like a physical Curve Blue card, we're happy to send you one."

    Ale niestety "Replacement Card Fee" dla Blue 5 funtów - chyba że zrobią dla Ciebie
    wyjątek, bo się pikacz zepsuł.

  • 5. Data: 2020-11-10 21:53:15
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

> [...]
    like a physical Curve Blue card, we're happy to send you one."

    > Ale niestety "Replacement Card Fee" dla Blue 5 funtów - chyba że zrobią dla Ciebie

    Dzięki

    Pozdro

  • 6. Data: 2020-11-11 23:09:17
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

> [...]
    like a physical Curve Blue card, we're happy to send you one."

    > Ale niestety "Replacement Card Fee" dla Blue 5 funtów - chyba że zrobią dla Ciebie

    No... Support odpisał bardzo szybko - nawet mnie cit zaskoczyli,
    bo przeglądałem forum że jest z tym różnie - czas reakcji ;)

    Just so you know, this time I'll be able to send you a new card free of
    charge. Next time, you may incur a ?5 fee that goes towards the cost of
    replacing your card. We review this on a case-by-case basis according to
    our Terms of Service (see here - section 14.2).

    Z tego wynika, że pierwsza wymiana gratis :)
    A z drugiej strony, mam jeszcze niewykorzystane bonusowe 5? więc
    myślałem że ew. je poświęce na ten cel

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2020-11-12 11:53:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 11 listopada 2020 23:09:25 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:

> [...]
    > our Terms of Service (see here - section 14.2).
    >
    > Z tego wynika, że pierwsza wymiana gratis :)

    Nie no, to zbyt daleko posunięty wniosek.
    Pierwsza wymiana jest gratis bezwarunkowo dla black.
    Ale dla blue, na podstawie analizy przypadku, _mogą_ zrezygnować z pobrania 5
    funciaków za wymianę - i tak akurat było w Twoim przypadku.
    Dlatego zawsze dobrze jest opisać sytuację - a dobra firma dba o klienta.
    Co wcale nie znaczy, że przy kolejnej awarii pikacza też te 5 funtów darują.

    > A z drugiej strony, mam jeszcze niewykorzystane bonusowe 5? więc
    > myślałem że ew. je poświęce na ten cel

    To jest właśnie zaleta wisienek - że pokrywają (z naddatkiem) ew. koszty tej zabawy -
    a nie ma nic lepszego niż darmowa dobra zabawa ;)

    Ciekawe, czy wyślą duplikat czy dadzą nowy numer.
    Jak przyjdzie, to napisz, czy jest ten sam numer, ta sama data ważności i to samo
    CVV2.

    Ogólnie polityka płatnych wymian jest niemiła - ale z drugiej strony naprawdę trudno
    znaleźć bank, który wymienia za darmo.
    Można też zapytać, czy sytuacja zgubienia lub kradzieży karty przemawia na korzyść
    klienta czy wręcz przeciwnie...
    Albo uszkodzenia pikacza.

    A taki santander kasuje nawet 15zł za odnowienie karty - choć za wydanie pierwszej
    nie pobiera opłaty.

    I tutaj dochodzimy do tego, że karty obecnie wydawane są na 3, 4 lub 5 lat. Klient
    nie ma na to wpływu - a ew. konsekwencje ponosi (oczywiście dla klienta to, że karta
    ma dłuższą datę ważności, jest gorszą sytuacją - a dawno temu było wielkie oburzenie,
    że mBąk wydaje karty - wtedy jeszcze tylko paskowe - tylko na rok).

  • 8. Data: 2020-11-12 17:07:25
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    > Nie no, to zbyt daleko posunięty wniosek.
    > Pierwsza wymiana jest gratis bezwarunkowo dla black.

    No miałem na myśli że dla mnie ... w tym konkretnym przypadku

    > Ciekawe, czy wyślą duplikat czy dadzą nowy numer.
    > Jak przyjdzie, to napisz, czy jest ten sam numer, ta sama data ważności i to samo
    CVV2.

    Napisze jak dostane

    > A taki santander kasuje nawet 15zł za odnowienie karty - choć za wydanie pierwszej
    nie pobiera opłaty.

    No właśnie skasowałem karte MC World w Santim bo dobiega koniec
    2 letniej bezpłatności dla tejże.
    Co ciekawe gostek na infolinii imputował mi że szkoda bo karte mam
    darmową :) ale albo mnie chciał załadowac w bambuko albo sam nie wiedział...
    Darmową to mam w Citku ... ponoć dożywotnio ;) ale mam nie ma
    ubezpieczenia podróznego :D

> [...]
    że mBąk wydaje karty - wtedy jeszcze tylko paskowe - tylko na rok).

    W czasach gdy posługiwałem się 1 czy 2 kartami, zazwyczaj po roku były
    już tak zużyte (powycierane) z jednej i drugiej strony, że sam sie
    dziwiłem jak ten pasek jeszcze działa :)

    Pozdro

  • 9. Data: 2020-11-12 17:33:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 12 listopada 2020 17:07:34 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:

    CVV2.

    > Napisze jak dostane

    A już napisali, że wysyłają?
    I obecnej przy tym nie zastrzegli?

> [...]
    > Co ciekawe gostek na infolinii imputował mi że szkoda bo karte mam
    > darmową :) ale albo mnie chciał załadowac w bambuko albo sam nie wiedział...

    Hmm, trzeba było podrążyć, może to prawda była?
    Choć w sumie pewną rację - typu "tyż prawdo" - miał, no bo jeszcze przecież te 2 lata
    darmowości nie minęły.
    A może można taką wypowiedź traktować jak ofertę? ;>

    Ja, jako że "klik" wrócił, wziąłem sobie dziś do kompletu piątą KK w santanderze -
    przy okazji będzie pewność, że dostanę stówkę w promocji bez potrzeby reklamacji ;>
    Co ciekawe, programiści ST przewidzieli taką sytuację, bo zmniejszona oferta "klika"
    została mi na kredyt gotówkowy oraz "limit w koncie" - ale na KK jest już tylko
    "zamów kontakt".
    A byłoby ciekawie, bo jak się zamawia KK w ST to się pojawia taka karuzela z pięcioma
    typami kart i na tych, które już się ma, jest napis "karta niedostępna" - więc
    śmiesznie by wyglądało, jakbym jednak w to zamawianie mógł "wejść".

    Fajnie, bo akurat za rok będzie znów testowanie działu retencji santandera.
    Chyba że zero zainteresowania, jakie ten dział okazał tegorocznym zamykaniem KK,
    oznacza, że go już w ogóle zlikwidowano...
    Ale jeśli nie, to może zamykanie po kolei trzech KK zapali im jakąś lampkę i dla
    dwóch pozostałych dadzą jakieś specjalne warunki - dla mc world darują sobie opłatę
    za odnowienie (bo mam ją "darmową na zawsze" - ale jest ta opłata za odnowienie co 4
    lata), a dla visy platinum może zrezygnują z wymogu transakcji i będę miał spokój.
    Zaś do końca listopada jeszcze w santanderze stare warunki bezpłatności pierwszego
    roku za 10 pyknięć w ciągu 3 miesięcy - a do tego jeszcze do 22.XI można za
    zamówienie KK przez ST dostać stówkę na alledrogo (tylko najpierw trzeba się
    zarejestrować na stronie promocji).

  • 10. Data: 2020-11-12 20:37:03
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    CVV2.

    > A już napisali, że wysyłają?
    > I obecnej przy tym nie zastrzegli?

    Wczoraj podałem dane adresowe do wysyłki
    na razie nie mam informacji zwrotnej

    > Hmm, trzeba było podrążyć, może to prawda była?
    > Choć w sumie pewną rację - typu "tyż prawdo" - miał, no bo jeszcze przecież te 2
    lata darmowości nie minęły.
    > A może można taką wypowiedź traktować jak ofertę? ;>

    Mam jeszcze Golda z Milka - tez za pakietem ubezp.
    więc nie "zostaje z niczym", no a póki co nigdzie się nie wybieram
    - z oczywistych względów ;)

    > Ja, jako że "klik" wrócił, wziąłem sobie dziś do kompletu piątą KK w santanderze -
    przy okazji będzie pewność, że dostanę stówkę w promocji bez potrzeby reklamacji ;>

    No szacun - 5 KK ... i wszystkie w Santanderze ??? - LOL
    Max miałem 3 KK, zostałem na 2 (Citi i Mille)

    Citek free bezwarunkowo, Millek 5 pyknięć/m-c , albo 15 zeta w plecy

> [...]
    zamówienie KK przez ST dostać stówkę na alledrogo (tylko najpierw trzeba się

    Co do KK to mnie raz tylko Polbank za Golda skasował a właściwie to już
    Raifajsen - zaspałem i ciachneli mi 200 za wznowienie, ale wtedy była 1%
    cofka od każdej operacji, dobre kursy przeliczeniowe na tej KK,
    więc nie zabolało aż tak bardzo - i tak zarobiła na siebie znacznie
    więcej ;)

    Pozdro