    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 12 Nov 2020 02:53:32 -0800 (PST)
    Subject: Re: Wymiana Curve
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 11 listopada 2020 23:09:25 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:
> [...]
    60014536257-What-s-a-Virtual-Curve-Card-
    you'd like a physical Curve Blue card, we're happy to send you one."

    Ciebie wyjątek, bo się pikacz zepsuł.

    > No... Support odpisał bardzo szybko - nawet mnie cit zaskoczyli,
    > bo przeglądałem forum że jest z tym różnie - czas reakcji ;)
    >
    > Just so you know, this time I'll be able to send you a new card free of
    > charge. Next time, you may incur a ?5 fee that goes towards the cost of
    > replacing your card. We review this on a case-by-case basis according to
    > our Terms of Service (see here - section 14.2).
    >
    > Z tego wynika, że pierwsza wymiana gratis :)

    Nie no, to zbyt daleko posunięty wniosek.
    Pierwsza wymiana jest gratis bezwarunkowo dla black.
    Ale dla blue, na podstawie analizy przypadku, _mogą_ zrezygnować z pobrania 5
    funciaków za wymianę - i tak akurat było w Twoim przypadku.
    Dlatego zawsze dobrze jest opisać sytuację - a dobra firma dba o klienta.
    Co wcale nie znaczy, że przy kolejnej awarii pikacza też te 5 funtów darują.

    > A z drugiej strony, mam jeszcze niewykorzystane bonusowe 5? więc
    > myślałem że ew. je poświęce na ten cel

    To jest właśnie zaleta wisienek - że pokrywają (z naddatkiem) ew. koszty tej zabawy -
    a nie ma nic lepszego niż darmowa dobra zabawa ;)

    Ciekawe, czy wyślą duplikat czy dadzą nowy numer.
    Jak przyjdzie, to napisz, czy jest ten sam numer, ta sama data ważności i to samo
    CVV2.

    Ogólnie polityka płatnych wymian jest niemiła - ale z drugiej strony naprawdę trudno
    znaleźć bank, który wymienia za darmo.
    Można też zapytać, czy sytuacja zgubienia lub kradzieży karty przemawia na korzyść
    klienta czy wręcz przeciwnie...
    Albo uszkodzenia pikacza.

    A taki santander kasuje nawet 15zł za odnowienie karty - choć za wydanie pierwszej
    nie pobiera opłaty.

    I tutaj dochodzimy do tego, że karty obecnie wydawane są na 3, 4 lub 5 lat. Klient
    nie ma na to wpływu - a ew. konsekwencje ponosi (oczywiście dla klienta to, że karta
    ma dłuższą datę ważności, jest gorszą sytuacją - a dawno temu było wielkie oburzenie,
    że mBąk wydaje karty - wtedy jeszcze tylko paskowe - tylko na rok).