  • 21. Data: 2022-08-02 09:00:48
    Temat: Re: Wakacje kredytowe, dwa kredyty i dwóch kredytobiorców na każdy
    Od: Pete <n...@n...com>

    każdy odpowiada za całość kredytu, a nie pół?

    > ING też może się mylić i postępować niezgodnie z prawem.

    to każdy osobno powinien jeden udźwignąć.

    > Ustawa pisana na kolanie, więc może być tam różnie napisane.
    > Bo "kredytobiorca może zawiesić spłatę jednego kredytu" może oznaczać co innego niż
    "kredytobiorca może posiadać tylko jeden zawieszony kredyt".

    Liczy się tzw. "intencja" ustawodawcy. IMHO sąd zinterpretowałby to tak
    jak należy :P

    > No ale jak to jest ogólnie z tymi wspólnymi kredytami?
    > Każda czynność musi być zatwierdzona przez wszystkich (ew. z pełnomocnictwem)?
    > Bo z kontami wspólnymi tak nie jest.

    Na pewno współkredytobiorca nie może się wylogować z kredytu bo ma takie
    widzimisię :D
    Aneksy też muszą podpisywać wszyscy.

    --
    Pete

  • 22. Data: 2022-08-02 10:22:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 2 sierpnia 2022 o 09:00:51 UTC+2 Pete napisał(a):

> [...]
    niż "kredytobiorca może posiadać tylko jeden zawieszony kredyt".
    > Liczy się tzw. "intencja" ustawodawcy. IMHO sąd zinterpretowałby to tak

    Jeden tak, drugi siak - o ile to oczywiście będzie nadal sąd, a nie "przedłużenie
    intencji ustawodawcy"...

    > Na pewno współkredytobiorca nie może się wylogować z kredytu bo ma takie
    > widzimisię :D
    > Aneksy też muszą podpisywać wszyscy.

    Ale ogólnie jakoś się da jednego wylogować?
    Albo dokoptować innego?
    Oczywiście przy zgodzie wszystkich.

    Hmm, ciekawe jak to jest z dodawaniem i usuwaniem w kontach...
    Na pewno da się przekształcić we wspólne - oczywiście zgoda wszystkich z nowego
    zbioru.
    Usunąć chyba też można, ale nie przerabiałem.
    Najdziwniejsze jest to zamknięcie tylko przez jednego - czy ten drugi (ew. inni, w
    skarbonce może być 3 a w citku nawet 4) może coś z tym zrobić?

  • 23. Data: 2022-08-02 11:16:40
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 01.08.2022 o 21:35, notveryoldman pisze:

    > czyli każda osoba fizyczna może zawiesić spłatę jednego kredytu, czyli
    > dwie osoby zawieszają spłatę dwóch (różnych) kredytów, itd.
    >
    > tak czy nie?

    skoro kredyt jest solidarny (wspólny) to tylko razem mogą go zawiesić

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 24. Data: 2022-08-02 11:28:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 Aug 2022 15:27:10 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:
    > Każda czynność musi być zatwierdzona przez wszystkich (
    > ew. z pełnomocnictwem)?
    > Bo z kontami wspólnymi tak nie jest.

    W PKO BP jest różnie. Niektóre czynności wymagają obu a inne nie. Nie
    ma reguły.

    --
    Marek