  • 11. Data: 2022-08-01 18:26:12
    Temat: Re: Wakacje kredytowe, dwa kredyty i dwóch kredytobiorców na każdy
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 30.07.2022 o 13:45, Marek pisze:
    > Przepisy mówią, ,e można skorzystać tylko w jednym kredycie . Czyli jak
    > oboje są w obu, to jedna osoba składa wniosek na pierwszy a drugą na
    > drugi..? Przejdzie coś takiego? Bank niestety nie wie....Może ktoś już
    > taki przykład przerobił?

    nie, bo każdy z nich jest stroną w każdym kredycie, więcej o takich
    przypadkach przeczytasz tutaj:

    https://robertsierant.pl/2022/07/29/wakacje-kredytow
    e-czy-bedziesz-mogl-z-nich-skorzystac/

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 12. Data: 2022-08-01 19:00:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 1 Aug 2022 18:26:12 +0200, Robert_DF
    <k...@r...pl> wrote:
    > nie, bo każdy z nich jest stroną w każdym kredycie, więcej o takich
    > przypadkach przeczytasz tutaj:

    Jak pisałem niżej - w PKO BP przeszło.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2022-08-01 19:09:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 01 Aug 2022 19:00:29 +0200, Marek wrote:

    > Jak pisałem niżej - w PKO BP przeszło.

    Nie mieli czasu dorobic zabezpieczen :-)

    J.

  • 14. Data: 2022-08-01 21:12:38
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > Jak pisałem niżej - w PKO BP przeszło.

    wnioski nie są weryfikowane więc jak został złożony prawidłowo to
    przechodzi wszystko, kwestia co dalej...

  • 15. Data: 2022-08-01 21:13:19
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

  • 16. Data: 2022-08-01 21:35:09
    Od: notveryoldman <n...@g...pl>

    W dniu 2022-08-01 o 21:12, Robert_DF pisze:

    > wnioski nie są weryfikowane więc jak został złożony prawidłowo to
    > przechodzi wszystko, kwestia co dalej...

    a jakby dalej przyjąć taką interpretację prawa:

    - ustawa: Na wniosek konsumenta kredytodawca zawiesza

    - ustawa: konsument - konsumenta w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23
    kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny;

    - kc: Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą
    czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością
    gospodarczą lub zawodową.

    czyli każda osoba fizyczna może zawiesić spłatę jednego kredytu, czyli
    dwie osoby zawieszają spłatę dwóch (różnych) kredytów, itd.

    tak czy nie?

    --
    notveryoldman

  • 17. Data: 2022-08-01 22:36:10
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 01.08.2022 o 21:35, notveryoldman pisze:

> [...]
    >
    > czyli każda osoba fizyczna może zawiesić spłatę jednego kredytu, czyli
    > dwie osoby zawieszają spłatę dwóch (różnych) kredytów, itd.

    Nie, bo jeden kredyt nie może być zawieszony przez jednego współ a przez
    drugiego nie (nie płaci przecież pół raty).

    --
    Pete

  • 18. Data: 2022-08-01 23:22:14
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 1 sierpnia 2022 o 22:36:18 UTC+2 Pete napisał(a):

    > Nie, bo jeden kredyt nie może być zawieszony przez jednego współ a przez
    > drugiego nie (nie płaci przecież pół raty).

    Może jest jak we wspólnocie majątkowej małżeńskiej - każdy płaci "całą" radę, bo
    każdy odpowiada za całość kredytu, a nie pół?
    Więc może i jeden może zawiesić?

    A ogólnie to może najłatwiej by było rozdzielić te kredyty?
    No bo co, dwa kredyty wzięte wspólnie przez dwóch tych samych kredytobiorców - no to
    każdy osobno powinien jeden udźwignąć.
    Hmm, chyba że sumy diametralnie różne.

  • 19. Data: 2022-08-01 23:43:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Może jest jak we wspólnocie majątkowej małżeńskiej - każdy płaci "całą" radę, bo
    każdy odpowiada za całość kredytu, a nie pół?
    > Więc może i jeden może zawiesić?

    W ING jeden nie może. Więc cała koncepcja w pizdu...

> [...]
    > No bo co, dwa kredyty wzięte wspólnie przez dwóch tych samych kredytobiorców - no
    to każdy osobno powinien jeden udźwignąć.

    TO trzeba pytać MF o interpretację. Wg mojej oceny współ- od
    kredytobiorcy różni się tylko ilością osób przystępujących do kredytu.
    Jeden czy kilku mają te same obowiązki i te same przywileje.
    Skoro sejm uznał że tylko jeden kredyt dla kredytobiorcy, to sprawa dla
    mnie jest jasna.
    Poręczycieli w to nie mieszali :P

    --
    Pete

  • 20. Data: 2022-08-02 00:27:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 1 sierpnia 2022 o 23:43:23 UTC+2 Pete napisał(a):

    każdy odpowiada za całość kredytu, a nie pół?
    > W ING jeden nie może. Więc cała koncepcja w pizdu...

    ING też może się mylić i postępować niezgodnie z prawem.

> [...]
    > Jeden czy kilku mają te same obowiązki i te same przywileje.
    > Skoro sejm uznał że tylko jeden kredyt dla kredytobiorcy, to sprawa dla

    Ustawa pisana na kolanie, więc może być tam różnie napisane.
    Bo "kredytobiorca może zawiesić spłatę jednego kredytu" może oznaczać co innego niż
    "kredytobiorca może posiadać tylko jeden zawieszony kredyt".

    No ale jak to jest ogólnie z tymi wspólnymi kredytami?
    Każda czynność musi być zatwierdzona przez wszystkich (ew. z pełnomocnictwem)?
    Bo z kontami wspólnymi tak nie jest.