  • 81. Data: 2022-01-08 19:58:20
    Temat: Re: Te banki znowu oszukały!
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-05-stycznia-2022 o 18:37, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Dlaczego doświadczenie nie broni przed utratą pracy?
    > Doświadczony pracownik szuka nowej pracy, pracując
    > naraz u kilku pracodawców... Dywersyfikacja...

    Tak potrafią lekarze i nauczyciele ;-)

    W realnym świecie jak chcesz dobrze pracować i mieć dobrą opinię to
    musisz odpoczywać. I dotyczy to również pracy biurowo/umysłowej.
    Wiem bo próbowałem.

    PRACY a nie popijania kawki i plotkowania.

  • 82. Data: 2022-01-08 23:56:56
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 08.01.2022 o 11:59, Budzik pisze:

    > Dzwoni do mnie jakis czas temu znajomy i mowi ze mu bank zaproponował
    > zmiane na 5 lat na stałe odsetki.
    > Pytam na jaki procent?
    > A on ze nie wie ale chyba na ten co jest aktualnie ;-D
    > No to mowie ze jak na ten co aktualnie to brac i sie nie zastanawiac
    > ale najpierw dokładnie sprawdzic bo raczej nie na ten...

    nie, kredyt ze stałym (okresowo) oprocentowaniem jest zawsze na początku
    droższy niż ze zmniennym (wibor + marża)

    niech się dokładnie dowie jakie oprocentowanie mu bank zaproponował,
    wszystko można policzyć czy się opłaca i ew. kiedy

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 83. Data: 2022-01-09 04:40:28
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 5 sty 2022 o 07:49, Pete pisze:

    > Musiałbym odgrzebać swoją umowę i zweryfikować co tam napisali.

    Czy uznałeś _Masterze_, że to żadna różnica?...
    Może brakuje różnicy tylko w Alicji, zaś ogólnie ta różnica istnieje?

    https://youtu.be/mIYzp5rcTvU?t=999 <-- nie tylko muzyka łagodzi
    obyczaje

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 84. Data: 2022-01-09 13:38:34
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-01-08 o 19:58, _Master_ pisze:

    > W realnym świecie jak chcesz dobrze pracować i mieć dobrą opinię to
    > musisz odpoczywać.

    Co to dokładnie wg Ciebe znaczy "odpoczywać"?

  • 85. Data: 2022-01-09 17:28:39
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-09-stycznia-2022 o 04:40, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > niespłacone
    > odsetki

    To nie jest to samo co indeksowanie całego kapitału od początku do końca

  • 86. Data: 2022-01-09 17:31:53
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu niedziela-09-stycznia-2022 o 13:38, cef pisze:

    > Co to dokładnie wg Ciebe znaczy "odpoczywać"?

    W moim przypadku nie robić tego co w pracy.

    Nie gapić się w ekran i nie siedzieć ciągle w fotelu

    Zwiększa wydajność i zmniejsza ilość błędów.

  • 87. Data: 2022-01-09 18:55:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-01-09 o 17:31, _Master_ pisze:

    > W moim przypadku nie robić tego co w pracy.
    >
    > Nie gapić się w ekran i nie siedzieć ciągle w fotelu
    >
    > Zwiększa wydajność i zmniejsza ilość błędów.

    To w Twoim przypadku. A w moim jest tak:
    w pracy te 8 godzin pracuję ale nie na siedząco,
    tylko się ruszam a potem w domu pracuję przy komputerze kolejne kilka
    godzin.

    To w zasadzie nie odpoczywam i się zabijam?
    Odpoczywam w niedzielę, bo urlop jako taki mi nie przysługuje.
    Jak widać wielu ludzi w wymienionych zawodach
    funkcjonuje podobnie.

  • 88. Data: 2022-01-10 12:39:59
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    > Można też za nieduże pieniądze (możliwe do zarobienia (czy
    > raczej zaoszczędzenia) w kilka lat niezbyt intratnej pracy
    > dwójki ludzi) zbudować (w tym wykończyć i wyposażyć) 35m^2
    > na niedużej działce w tanim miejscu, po czym rozbudować do
    > 70m^2?... https://www.youtube.com/watch?v=hpaQa9tQPTU <-fe
    > Elektryczność i ogrzewanie można czerpać ze Słoneczka,
    > wodę -- spod powierzchni ziemi, zaś kanalizację można
    > zastąpić szambem...

    Ponoć Nowy Ład[ny?] umożliwia budowanie od razu 70m^2 w co
    najwyżej dwóch kondygnacjach i na działce nie większej niż
    500m^2... PONOĆ -- nie buduję i nie wiem.

    Biorąc pod uwagę: dantejskie sceny okołoparkingowe; ceny mieszkań
    w blokach; samochodowe koszty; egzystencjalne trudności itp. itd.;
    chyba warto właśnie w takim czymś szukać rozwiązania.

    Ponoć taki domek można zamknąć w setce tałzenów pln -- przy
    pomyślnych wiatrach tak zwanych...

    70m^2 to niby mało, jak na dom, ale sporo, jak na mieszkanie.
    Taki domek to zarazem: miejsce parkingowe na kilka samochodów;
    garaże; być może piwnice; trawniki; kwiatki; być może drobne
    uprawy typu marchewka czy ziemniaki; wentylacja...

    Za jakiś czas dotrą tam drony dostarczające zaqpy -- nawet
    poranną kawę... Zdalna praca stanie się codziennością...

    Woda pod ziemią jest ponoć wszędzie -- nie trzeba różdżkarstwa...
    Bezprzewodowa telekomunikacja (telefon i internet) już jest.
    [w Chinach jest już 6G -- 200Gb/s; u Trybuna nie ma nawet 2G]
    Elektryczność i ogrzewanie ze Słońca stają się coraz powszechniejsze...

    -=-

    Średnia krajowa w Polsce to ~6kpln, minimalna to ~3kpln, więc dwoje
    ludzi po roku zarobkowej pracy zdoła odłożyć szmal na cały taki dom
    bez trudu. Nie wszyscy zdołają? -- po co ludziom dom, którego nie
    zdołają utrzymać?

    Kluczowe [dom musi mieć zamek, więc i klucz?] jest słowo 'zarobkowej'.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 89. Data: 2022-01-10 17:21:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Jan 2022 17:31:53 +0100, _Master_ wrote:

    > W moim przypadku nie robić tego co w pracy.
    > Nie gapić się w ekran i nie siedzieć ciągle w fotelu

    Czyli usiasc sobie na kanapie i obejrzec film w TV ? :-)

    > Zwiększa wydajność i zmniejsza ilość błędów.

    J.

  • 90. Data: 2022-01-10 17:23:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 9 Jan 2022 17:28:39 +0100, _Master_ wrote:
    > To nie jest to samo co indeksowanie całego kapitału od początku do końca

    W zasadzie jest.
    Bo kredyt dzialal w zalozeniu, ze nie splacisz calych odsetek, wiec
    kapitał będzie rosł.

    Przynajmniej na poczatku :)

    J.