  • Data: 2020-09-06 16:47:14
    Temat: Re: zmniejszyc limit KK
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-09-06, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > I bank tak samo ?
    >
    > Zaraz ... rezerwy nie sa liczone od/dla depozytow?
    > Co prawda teraz bankom KNF liczy jakies indywidualne procenty
    > kapitalow wlasnych na podstawie kredytow, to moze i uwzglednia te
    > limity z kart.

    To są powiązane informacje.
    Bank może udzielić kredytów na wielokrotność tego, ile ma depozytów.
    Wszystko jest fajnie dopóki klient z tego kredytu korzysta.
    Bank na tym zarabia.

    Jeśli jednak klient po prostu ma kartę "w szufladzie", do tego darmową,
    albo za mało wyrabia to nie tylko nie generuje zysku, ale też zmniejsza
    zdolność banku do udzielenia kolejnych kredytów (przynajmniej w teorii).
    Albo zmusza bank do "pożyczania" środków pod kolejne kredyty (za co banki
    płacą, mało bo mało, ale jednak).

    > No ciekawe ... sytuacja makroekonomiczna sie zmienila,
    > stalem sie podejrzanym klientem,
    > czy rozne wspolczynniki banki docisnely i szukaja "oszczednosci" ?
    > Wiec wyliczyli, ze na mnie nie zarobia, a limit im blokuje ...

    Trudno mi dociec, mnie nigdy nie proponowali zmniejszenia :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com