    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: spekulacja walutami
    Date: Sun, 29 Mar 2020 20:14:33 +0200

    W dniu 2020-03-29 o 18:35, J.F. pisze:
    > Haczyk jest taki, ze kupiles tanio, a potem spada dalej i spada.

    To uśredniasz cenę dokupując. Do zera (w przeciwieństwie do akcji) spaść
    nie może.

    > I nie wiesz - poczekac, bo zaraz wzrosnie, czy sprzedac szybko ze
    > strata, bo bedzie coraz gorzej.

    Nigdy nie sprzedajesz ze stratą. Chyba, że planujesz przerzucić zyski na
    kolejny rok podatkowy.

    > W dodatku w spokojnych czasach kursy zmieniaja sie malo,
    > wiec nie "kupujesz za swoje", tylko grasz na dzwigniach,
    > to potem duzo tracisz :-(

    Dźwignia, czyli forex to zupełnie co innego niż kupno/sprzedaż walut.
    Tak jak CFD na ropie, a zakup benzyny na stacji to coś innego. Choć
    pozornie powiązane.

    > A od czasu do czasu przychodzi takie zdarzenie, i tracisz.

    Naprawdę uważasz, że ktoś kto kupił USD, EUR lub CHF w ostatnim czasie
    tracił?

    > A to Angolom zachciewa sie brexitu, a to jakis wirus dopadnie, a to
    > ziemia sie zatrzesie ...

    I wtedy zarobisz bardzo dużo. Na początku wirusa USD był po 3,80.
    Niedawno przekroczył 4,30.

    > Przypomnij sobie CHF/PLN. Jak kurs zaczal spadac ... to przez pare lat
    > spadal. I wszyscy wiedzieli, ze juz jest tak niski, ze musi wzrosnac,
    > a on dalej spadal. Az sie w koncu odbil :-)

    To się nazywa "zarządzanie kapitałem". Jeśli umiesz to robić -
    uśredniasz w dół.

    > Teraz przez tego wirusa, to nie wiadomo jak sie skonczy.

    A zatem jest zmienność. A zmienność to potencjał zysku. Przy obniżonych
    stopach - bardzo dobra alternatywa.