  • Data: 2019-07-24 09:31:10
    Temat: Re: n26 a inne waluty?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 23 lipca 2019 22:18:42 UTC+2 użytkownik Robert Sierant napisał:
    > mam do zapłacenia 120 DKK za energię, którą zużyłem w domu w Danii
    > to ok. 16 euro więc jest okazja, aby przetestować N26 ;-)
    >
    > 1. jak ta karta się sprawuje przy płatnościach internetowych?

    Nie testowałem, ale nie spodziewam się kłopotów.
    Chyba nawet 3D-secure mają - przy okazji sprawdzisz ;)

    > 2. kurs przeliczenia EUR na DKK będzie jakiś sensowny?

    Kurs MC - czyli ok. 0,2% kosztu.
    Taniej nie będzie, nawet jak doliczysz koszt zakupu EUR (oczywiście po dobrym kursie
    typu IKA/revolut).
    No, może visa świat trochę taniej, ale trzeba sprawdzić koszt visy DKK->PLN - czy
    naprawdę obniżyła stawki za przeliczanie na PLN.
    A brali 0,4% przy EUR->PLN - a sprawdzić nie jest od rzeczy, bo np. IKA ma dobry kurs
    na EUR/USD/CHF/GBP, ale pozostałe waluty, którymi można od niedawna płacić kartą
    wielowalutową, są droższe - tak od 1,5 do 2 razy, a rubel to już chyba 8-10 razy
    (ciekawe, czy to błąd czy specjalnie).
    Więc płacenie DKK kupionymi w IKA za PLN wyjdzie tak samo jak zapłacenie kupionymi
    tam EUR - czy to kartą IKA czy N26.

    Niestety z premią mogą być jazdy/reklamacje - za żonę dostałem, ale ona nie dostała.
    Czat powiedział, że liczy się data otwarcia konta, więc może Ty dostaniesz bez
    kłopotów.