  • Data: 2003-07-26 13:49:00
    Temat: Re: mBank jest nierzetelny
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    z...@p...onet.pl writes:

    > Ale wracając
    > do sprawy, jeśli transakcja nie dochodzi do skutku i po dwóch tygodniach,
    > jak w
    > przypadku mbanku zostaje zdjęta blokada z pieniędzy, to powinna być także
    > cofnięta autoryzacja, czyli krótko mówiąc nie było transakcji - nie ma
    > autoryzacji.

    Nie do konca rozumiem co masz na mysli. Autoryzacja jest nieodlacznie
    zwiazana z blokada, i jest wazna 3 miesiace (czy jakos tak). To, ze bank
    wczesniej zdejmuje blokade, to skutek faktu, ze znakomita wiekszosc
    transakcji jest rozliczana po paru dniach, i brak rozliczenia = dla banku
    najprawdopodobniej brak transakcji. Ryzyko banku nie jest wiec duze.
    Natomiast sprzedawca moze przyslac rozliczenie duzo pozniej, i bank
    normalnie je rozliczy, najwyzej bedzie musial dochodzic naleznosci
    od klienta (jesli ten w "miedzyczasie" wyzerowal konto).

    > Tymczasem tak nie jest i ja dlatego uważam że bank świadomie w tym
    > przypadku naraża swojego klienta na możliwość utraty pieniędzy. I jeszcze
    > na
    > koniec stwierdzenie operatorki mlinii że jestem jednym z nielicznych, jak
    > powiedziała na szczęście, który ma za złe bankowi że autoryzacja transakcji
    > jest tak długo ważna, bo gdyby ważność była krótsza to wiele transakcji
    > mogłoby
    > nie dojść do skutku.

    To jakies cuda. Co mialby ten bank zrobic wedlug Ciebie?

    > Była bardzo zdziwiona jak powiedziałem jej że
    > bezpieczeństwo moich pieniędzy stawiam wyżej niż jakąś transakcję która nie
    > doszła do skutku, bo sprzedawca po autoryzacji zwlekał z przesłaniem do
    > banku
    > rozliczenia.

    Autoryzacja nie sluzy w zaden sposob zapewnieniu bezpieczenstwa klienta
    przed sklepem, a odwrotnie - zabezpieczenia sie przed nieuczciwym
    klientem. Gdyby nie to, nie byloby w ogole "plaskich" kart.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator