eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank jest nierzetelny › Re: mBank jest nierzetelny
  • Data: 2003-07-29 23:49:08
    Temat: Re: mBank jest nierzetelny
    Od: "" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > z...@p...onet.pl writes:
    >
    > > Ale wracając
    > > do sprawy, jeśli transakcja nie dochodzi do skutku i po dwóch tygodniach,
    > > jak w
    > > przypadku mbanku zostaje zdjęta blokada z pieniędzy, to powinna być także
    > > cofnięta autoryzacja, czyli krótko mówiąc nie było transakcji - nie ma
    > > autoryzacji.
    >
    > Nie do konca rozumiem co masz na mysli. Autoryzacja jest nieodlacznie
    > zwiazana z blokada, i jest wazna 3 miesiace (czy jakos tak).

    Właśnie chodzi o to że nie jest związana. Blokada jest zakładana na 2 tygodnie,
    a autoryzacja jest ważna trzy miesiące. Jeśli do transakcji nie dojdzie to
    środki wracają na ekonto, a autoryzacja jest nadal ważna co pozwala mimo nie
    dojścia do skutku transakcji obciążyć konto po otrzymaniu przez bank
    rozliczenia od sprzedawcy.
    To, ze bank
    > wczesniej zdejmuje blokade, to skutek faktu, ze znakomita wiekszosc
    > transakcji jest rozliczana po paru dniach, i brak rozliczenia = dla banku
    > najprawdopodobniej brak transakcji. Ryzyko banku nie jest wiec duze.
    > Natomiast sprzedawca moze przyslac rozliczenie duzo pozniej, i bank
    > normalnie je rozliczy, najwyzej bedzie musial dochodzic naleznosci
    > od klienta (jesli ten w "miedzyczasie" wyzerowal konto).
    >
    > > Tymczasem tak nie jest i ja dlatego uważam że bank świadomie w tym
    > > przypadku naraża swojego klienta  na możliwość utraty pieniędzy. I jeszcze
    > > na
    > > koniec stwierdzenie operatorki mlinii że jestem jednym z nielicznych, jak
    > > powiedziała na szczęście, który ma za złe bankowi że autoryzacja transakcji
    > > jest tak długo ważna, bo gdyby ważność była krótsza to wiele transakcji
    > > mogłoby
    > > nie dojść do skutku.
    >
    > To jakies cuda. Co mialby ten bank zrobic wedlug Ciebie?

    > To nie są cuda, tylko informacja z mlinii. Od banku wymagam tylko
    bezpieczeństwa moich pieniędzy. Chyba to niezbyt wygórowane żądanie, biorąc pod
    uwagę że za to płacę

    > > Była bardzo zdziwiona jak powiedziałem jej że
    > > bezpieczeństwo moich pieniędzy stawiam wyżej niż jakąś transakcję która nie
    > > doszła do skutku, bo sprzedawca po autoryzacji zwlekał z przesłaniem do
    > > banku
    > > rozliczenia.
    >
    > Autoryzacja nie sluzy w zaden sposob zapewnieniu bezpieczenstwa klienta
    > przed sklepem, a odwrotnie - zabezpieczenia sie przed nieuczciwym
    > klientem.

    Jest to słuszne przy transakcjach np. w sklepie spożywczym a nie w transakcjach
    internetowych.

    Gdyby nie to, nie byloby w ogole "plaskich" kart.

    Mam wrażenie że bank traktuje mnie a'priori jak oszusta

    > Krzysztof Halasa
    > Network Administrator


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1