  • Data: 2011-08-02 14:03:37
    Temat: Re: kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (02.08.2011 14:35), z wrote:

    > Dlaczego bank ma mieć większą pewność-gwarancje-warunki niż inny
    > normalny przedsiębiorca? Niepojęte.

    Bank stosuje 20% odsetki do kredytu na który nie ma zabezpieczenia (lub
    ma niewielkie), żeby pokryć straty spowodowane tymi za którymi trzeba
    będzie się uganiać żeby spłacili.

    Przedsiębiorca podwyższa nieco ceny żeby pokryć straty spowodowane tym
    że klienci mu nie zapłacą, nie oddadzą sprzętu, w jakiś inny sposób nie
    wywiązuje się z umowy.

    Znowu, jeżeli bank ma silne zabezpieczenie - obliża oprocentowanie, bo
    spodziewa się znacznie mniejszego ryzyka.

    Jeżeli przedsiębiorca ma silne zabezpieczenie (np. płatność z góry, badź
    jakieś weksle/zastawy/poręczenia) - obniża cenę, bo spodziewa się
    znacznie mniejszego ryzyka.

    Taka sama pewność/niepewność, kalkulacja ryzyka, kalkulacja ceny
    odpowiedniej do ryzyka.

    > wyjątkowo
    > Może i nie końca trafna ("To jest moje ale muszę się tatusia zapytać czy
    > mi pozwoli":-) ) ale idei "bank musi wyjść na swoje BARDZIEJ niż kto
    > inny" nie potrafisz uzasadnić.

    Ale nigdy tak nie mówiłem.

    Mówiłem, że bank musi wyjść na swoje *tak samo* jak każdy inny.

    p. m.