  • Data: 2011-08-03 07:39:59
    Temat: Re: kredyt hipoteczny z wymuszonym kontem osobistym itp
    Od: z <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    mvoicem pisze:

    > Bo z tego co wiem, to jakiś procent towaru mu znika - nie jest w stanie
    > wszystkiego upilnować. Skądś musi brać na pokrycie skradzionego towaru,
    > jakoś nie zamyka interesu, więc widać tak kształtuje ceny żeby wyjść na
    > swoje.
    >
    > Podły krwiopijca!.

    Oczywiście przy założeniu że wszystkie sklepy w okolicy sprzedające ten
    sam towar mają taki sam procent "znikania" towaru i ten procent jest
    stały. Wtedy mógłbyś tak porównywać.
    Raczej się dostosował, ciął koszty...

    Firmy w których pracowałem ten problem zawsze brały na klatę bo nie
    miały możliwości podnieść cen.
    ("może gdyby się tak spotkać i umówić że jest ciężko klienci nie płacą
    więc teraz wszyscy podnosimy ceny o 13% a jak ktoś się wyłamie to w
    ryj") :-)
    Firmy radziły sobie z tym różnie. Jedna się wyłożyła bo dyrekcja nie
    udźwignęła. Druga znalazła sobie niszę, zmniejszyła asortyment cięła
    koszty (pracowników). Trzecia żeby przetrwać musiała zakupić nowy
    wydajniejszy sprzęt, zwiększyć wydajność i UBEZPIECZYĆ się kredytem
    kupieckim.
    Nie znam kalkulacji cenowej (a takich pewnie setki przeszły przez moje
    ręce) w której byłaby pozycja 13% ubezpieczenia od nieterminowej
    zapłaty. Nie znam człowieka któremu przyszedłby do głowy taki pomysł.

    A tu proszę bardzo. Można :-)