    From: RobertS <b...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dobicie frankowców
    Date: Sun, 18 Jan 2015 23:18:24 +0100
    <m98cn3$dlv$1@speranza.aioe.org> <s...@p...org>
    <m98em3$iod$1@speranza.aioe.org> <m98m55$ens$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    <m9902q$1a4$2@node1.news.atman.pl>
    <54b80809$0$27979$65785112@news.neostrada.pl>
    <m992nt$4bo$1@node1.news.atman.pl> <s...@p...org>
    <m9941a$5o2$1@node1.news.atman.pl> <s...@p...org>
    <m99jfp$nfb$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <X...@l...net>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9dspp$qo4$1@sunflower.man.poznan.pl> <m9eq08$9ch$2@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9gloc$59j$4@sunflower.man.poznan.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9h5nl$5fi$3@sunflower.man.poznan.pl>
    <X...@1...0.0.1>

    W dniu 2015-01-18 o 22:42, Budzik pisze:
    > Użytkownik RobertS b...@x...pl ...

    [cut]

    > Ale w takiej sytuacji oszustami stają się ludzie. A wczesniej oszukańcze
    > zasady stosował bank.

    a bank to przecież też ludzie, no nie?
    bank nie zarabia więcej na kredytach FX (walutowych) niż na tych w PLN,
    na walutach bank ma niższą marżę, ale zarabia jeszcze na spreadzie
    w PLN bank zarabia na wyższej marży
    (pomijam prowizje i inne koszty, bo one były dla obydwu takie same)
    pożyczyłem od banku CHF i mu CHF oddaję

    [cut]

    > Byc moze. Ale rozmawiamy o frankowcach w kontekscie niestandardowego
    > narzedzia finansowego.

    > Jasne. Można przeciez wspomniec o tym klientowi.

    można i się wspomina, klient wie o tym zanim złoży wniosek, ale nie
    spotkałem się z przypadkiem, aby ktoś zrezygnował z kredytu z powodu
    tego, że się wykresów wystraszył

    > A ktos broni ostrzec klienta bardziej?
    > Tak jak wspomniałem - to kwestia uczciwosci.
    > Wszystkiego jednak nie da sie przewidziec, wszystkiego tez nie mozna sie
    > bac.
    > Gdyby tak było to nikt by mieszkac nie kupował, bo przeiez moze byc wojna i
    > dom moze zostac zniszczony.

    bardziej? jak bardzo można ostrzegać? przychodzi małżeństwo (ludzie po
    30 lat, jedno dziecko) i chce zaciągnąć kredyt, liczę zdolność, podaję
    wysokość raty, pokazuję co się może stać w przyszłości (są na to
    odpowiednie narzędzia i druki przygotowane przez KNF), ale to klient
    podejmuje decyzję - ja tego za niego nie zrobię
    to nie są nastolatki, doświadczenie życiowe jakieś mają

    co jeszcze mam zrobić, aby mi ktoś za kilka lat nie powiedział, że
    mogłem go bardziej ostrzec?
    że go wkręciłem, oszukałem lub tylko chciałem na nim zarobić?

    > Swietnie.
    > A kiedy to było?

    prawie 8 lat temu, wtedy brałem kredyt

    [cut]
    > Swietnie ale Ty jestes pracownikiem banku - wiec trudno omawiac Twoja
    > sytuacje w porownaniu z laikami...

    teraz jestem pracownikiem sektora, ale wtedy nie byłem, moja wiedza nie
    była o wiele większa niż przeciętnego "Kowalskiego"

    --
    pozdrawiam
    RobertS