  • Data: 2015-01-19 00:46:40
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik RobertS b...@x...pl ...

    > [cut]

    > a bank to przecież też ludzie, no nie?

    Teraz to juz nie wiem czy piszes to na serio czy zeby zamydlic dyskusję,
    czy chcesz cepiac sie słówek...
    Wpisz zamiast ludzie klienci i bedzie ok, skoro wczesniej nie zrozumiałes
    co miałem na mysli.

    > bank nie zarabia więcej na kredytach FX (walutowych) niż na tych w
    > PLN, na walutach bank ma niższą marżę, ale zarabia jeszcze na
    > spreadzie w PLN bank zarabia na wyższej marży
    > (pomijam prowizje i inne koszty, bo one były dla obydwu takie same)
    > pożyczyłem od banku CHF i mu CHF oddaję

    Swietnie.
    Ale piszesz o tym bo?
    Poza tym nie lubie powtarzac dyskusji, a juz wczesniej ustalilismy ze na
    kredytach CHF banki zarabiały wiecej.
    Alb dlatego, ze w PLN by kredytu nie udzieliły albo dlatego, ze w CHF mogły
    pozczyc wiecej.

    > [cut]

    > można i się wspomina, klient wie o tym zanim złoży wniosek, ale nie
    > spotkałem się z przypadkiem, aby ktoś zrezygnował z kredytu z powodu
    > tego, że się wykresów wystraszył

    Ile razy mam powtarzac? Moze dzis sie wspomina.
    Jak ja interesowałem się tematem to nikt o tym nie wspominał!

    > bardziej? jak bardzo można ostrzegać? przychodzi małżeństwo (ludzie po
    > 30 lat, jedno dziecko) i chce zaciągnąć kredyt, liczę zdolność, podaję
    > wysokość raty, pokazuję co się może stać w przyszłości (są na to
    > odpowiednie narzędzia i druki przygotowane przez KNF), ale to klient
    > podejmuje decyzję - ja tego za niego nie zrobię
    > to nie są nastolatki, doświadczenie życiowe jakieś mają

    Ale ty cały czas mówisz co robisz dzis, bo KNF wydał referencje.
    A ja mówie o tym co było x lat temu gdzie zadnych ostrzezen nie było.

    > co jeszcze mam zrobić, aby mi ktoś za kilka lat nie powiedział, że
    > mogłem go bardziej ostrzec?
    > że go wkręciłem, oszukałem lub tylko chciałem na nim zarobić?

    > prawie 8 lat temu, wtedy brałem kredyt

    No to trafiłes na uczciwego człowieka albo wiedziałes o co pytać.
    Ja trafiąłem na oszustów.
    Nawet chyba gdzies mam nagrane na telefonie te rozmowy ale czy bede w
    stanie to znaleźc to nie wiem, bo telefon zmieniałem od tego czasu pewnie z
    3 razy.

    Ale troche była?