    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: dobicie frankowców
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <m98cn3$dlv$1@speranza.aioe.org> <s...@p...org>
    <m98em3$iod$1@speranza.aioe.org> <m98m55$ens$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    <m9902q$1a4$2@node1.news.atman.pl>
    <54b80809$0$27979$65785112@news.neostrada.pl>
    <m992nt$4bo$1@node1.news.atman.pl> <s...@p...org>
    <m9941a$5o2$1@node1.news.atman.pl> <s...@p...org>
    <m99jfp$nfb$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <X...@l...net>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9dspp$qo4$1@sunflower.man.poznan.pl> <m9eq08$9ch$2@node1.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9gloc$59j$4@sunflower.man.poznan.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <m9h5nl$5fi$3@sunflower.man.poznan.pl>
    Date: 18 Jan 2015 21:42:44 GMT

    Użytkownik RobertS b...@x...pl ...

    > ale przyczytałeś poniżej, teraz max 90% a ludzie tak kombinują, że
    > zadłużają się na więcej niż oficjalnie można
    > nie będę pisał jak, aby różnych rozwiązań nie podpowiadać

    Ale w takiej sytuacji oszustami stają się ludzie. A wczesniej oszukańcze
    zasady stosował bank.

    > ale to sytuacja z życia wzięta, zabraniają dawać kredytów na 100% to
    > ludzie to obchodzą, Polak potrafi

    No i? To jest jakas relatywizacja, ze bank jest, bo ludziom tez zdaza sie
    oszukiwac?

    > bo problem jest głębszy, nie dotyczy tylko tych co mają kredyty w CHF

    Byc moze. Ale rozmawiamy o frankowcach w kontekscie niestandardowego
    narzedzia finansowego.

    > teraz też masz różne ostrzeżenia, ale zakładają one wzrost stóp % o 4p.p.
    > tylko kto powiedział, że nie mogę wzrosnąć bardziej?

    Jasne. Można przeciez wspomniec o tym klientowi.

    > jak (przypadkiem) pojawi się inflacja i stopy wzrosną o 20 p.p. (raty
    > oczywiście również) to będą problemy ze spłatą rat i znowu zrobi się
    > głośno, bo dlaczego nikt tego nie przewidział?
    > przecież na wykresie było max 4p.p. wzrostu?

    A ktos broni ostrzec klienta bardziej?
    Tak jak wspomniałem - to kwestia uczciwosci.
    Wszystkiego jednak nie da sie przewidziec, wszystkiego tez nie mozna sie
    bac.
    Gdyby tak było to nikt by mieszkac nie kupował, bo przeiez moze byc wojna i
    dom moze zostac zniszczony.

    > a wracając do CHF
    > jak brałem kredyt to doradca pokazał mi warunki w PLN i CHF, nie tylko
    > ratę, ale też stopy %, marże i jak w przeszłości wyglądał kurs waluty,
    > mówił również o spreadzie walutowym (wtedy nie miałem pojęcia co to
    > jest) i każda moja decyzja wiązała się z ryzykiem:

    Swietnie.
    A kiedy to było?

    > przy PLN ryzyko zmiany stóp %
    > przy walucie (było kilka do wyboru) oprócz ryzyka stóp % również zmiany
    > kursu
    >
    > nie uważam, że ktoś mnie oszukał, nie poinformował, jakoś wkręcił lub
    > coś w tym stylu, wyboru dokonałem świadomie - z dokumentami się
    > zapoznałem (miałem na to 2-3 dni)
    >
    > nie oczekuję, że ktoś ma mi teraz coś oddać, umorzyć lub w jakiś sposób
    > pokryć jakieś straty, bo ich nie mam
    >
    > przez kilka lat miałem niższą ratę niż miałbym w PLN, a teraz mam wyższą
    >
    > co się wydarzy w kolejnych 20 latach? sam chciałbym mieć taką wiedzę

    Swietnie ale Ty jestes pracownikiem banku - wiec trudno omawiac Twoja
    sytuacje w porownaniu z laikami...