  • Data: 2023-03-17 22:19:10
    Temat: Re: dlaczego Polacy
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17 mar 2023 o 18:43, J.F pisze:

    > A przeciez rodzice mówia, ze dziecko wymaga opieki stale,
    > i w cieższych przypadkach to jest prawda, no to gdzie czas pracę?

    Gdzie na sen? -- może jednak praca w domu, przy dziecku nie jest
    niemożliwa... Trzeba dopierdalać najsłabszym w imię Boga?!??!?!?

    Kopanie psa jest zabronionym czynem w RP -- kopanie ledwo żywego
    człowiek nie jest zabronionym... Może nawet jest chwalebnym?...
    To prawdziwsze oblicze narodu wychowanego naukami JPII... Pół
    wieku temu nie było aż tak źle pod tym względem...

    > Grandą to jest to, ze PiS aborcji zakazał, bo im wiara nie pozwala,
    > badan prenatalnych zakazał, bo prowadzą do aborcji, a
    > odpowiedzialności finansowej wziąc nie chce.

    Nie bierze -- może chce i nie może, bo wiara zabrania... ;)

    > Grandą jest to, ze 500+ na dziecko wprowadził i płaci,
    > a na znacznie mniejszą ilość dzieci wymagających opieki płacic wiecej
    > nie chce. Widać im sie tylko zdrowe dzieci podobają.

    Przypomnisz sobie zadania z arytmetyki w nazistowskich szkołach?...
    Tam także zauważano, iż Niemców nie stać na utrzymywanie chorych ludzi...

    > No, jeszcze po katolicku jest drugi małżonek, mial pecha, to niech
    > teraz płaci.

    Nierzadko ten ,,drugi'' (od 'drug' czy od 'inny'?) małżonek nie chce
    marnować swego życia chorym dzieckiem, więc wszelkie obowiązki mogą
    spocząć na matce... Tak obecnie wygląda naprawdę polskie wychowanie!
    Makabryczne żarty:

    - Nie żal panu zostawiać żonę samą?
    - Nie samą, zostawiam ją z trójką dzieci... ;)

    nie biorą się znikąd...

    > Dawniej te 2400 to nie było tak źle, z grubsza minimalna pensja,
    > czyli tyle, ile sie zarabiało "na kasie w markecie".
    > Ale teraz inflacja.

    Taka jest rola inflacji -- zabieranie rzekomo niezabieralnego...

    > No i moze gdzies na podkarpaciu, to sensowne pieniądze,
    > ale w Warszawie zabraknie.

    Na: lekarzy, rehabilitantów, transport...

    -=-

    Można prawić sobie komplementy -- jak MMorawiecki PiSowi, ale
    rzeczywistości skutecznie zakląć nie można... Dzietność spada,
    życzliwość suwerena ;) wobec państwa niknie...

    Bogata kobieta poradzi sobie w razie urodzenia nadmiernie chorego
    dziecka, ale biedną może opuścić i mąż, i rodzina, i wszyscy święci,
    dlatego biedna dobrze zastanowi się przed zajściem w ciążę... Efekt
    jest widoczny...

    -=-

    Kacuska postawiła na DTrumpa niemal pełnym zakazem aborcji -- wygrał
    JBiden, ale o wycofaniu nie było mowy po ulicznych protestach...

    -=-

    Aby było jasne -- jestem przeciwnikiem aborcji, której wg mnie trzeba
    zaradzać innymi metodami niż obecne, tj. uderzając w przyczyny, nie
    zaś w efekty/skutki... Jest kilka podstawowych powodów niechęci do
    płodu (materialna bieda, choroba płodu, gwałt...) -- więc można:
    - likwidować tę biedę
    (niby dano 500+, ale bez waloryzacji)
    - zdrowo żyć
    (chyba nie warto zbyt wiele pisać na temat polskiego lecznictwa)
    - uczyć szacunku do ludzi
    (nie tylko do kobiet, ale ogólnie do ludzi)

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'