    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Właśnie dowiedziałem się, że jestem milionerem!!!
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 9 Sep 2022 21:08:09 +0200

    On Fri, 9 Sep 2022 19:20:54 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > <r...@k...pl> c...@4...com
    >: Jest ponoć plan, że kasę od UE biorą tylko
    >: zwolennicy opozycji i dzielą między siebie,
    >
    > Solidarnie spłacają wszyscy?
    > (chyba teraz trzeba spłacać niezależnie od ewentualnego uzyskania)
    >
    >: a 6 bln od Niemców tylko pisowcy, a opozycji wara od niej.
    > Niemcy odzyskują ,,ziemie odzyskane''?

    Taa ...

    >: Sądzę, że deal nieuczciwy ;) Ale zgadzam się na niego :D
    >
    > Zgadzasz, bo:
    > - jesteś nieuczciwy
    > czy
    > - jesteś bezradny wobec tej nieuczciwości?...
    >
    > Niemcy nie mogą płacić tych (czy innych) reparacji bez końca.
    > - niemieccy żołnierze odbudowywali zniszczone kraje jako niewolnicy Stalina

    To im sie po prostu nalezalo :-)
    A teraz sie nalezy ruskim.

    Przy czym jest to w zasadzie przewidziane w konwecjach haskich ...
    wiec z pewnym zdziwieniem czytam ostatnio, ze Niemcy wyplaca
    odszkodowania byłym radzieckim jencom ..

    > - Niemcy utraciły spore terytoria na rzecz Polski
    > (Polacy nie mogą żądać zwrotu części Białorusi czy części Ukrainy)
    > - Chyba wspomagali Polaków różnymi metodami,
    > nie tylko podczas stanu Jaruzelskiego

    W stanie jaruzelskim zachowywali sie bardzo przyzwoicie.

    > Aby było jasne -- nie wiem, czy Niemcy powinni zapłacić kolejne reparacje
    > Polakom. (nie rozstrzygam)

    Zdaje sie, ze nie zaplacili zadnych, nie liczac terenow "odzyskanych".
    Ale nie zaplacili zgodnie z ustaleniami - cztery panstwa miały odebrac
    reparacje ze swoich stref okupacyjnych, a ZSRR mial częsc przekazac
    Polsce.
    ZSRR cos tam odebral, a jak sie nie podzielil, to juz nie Niemcow
    wina.

    A potem Bierut podpisal, ze wiecej nie chce ..

    > Ale w dobre intencje JKaczyńskiego nie wierzę.
    > Wg mnie teraz nie jest dobry moment (jest wspólna wojna przeciw Moskwie)
    > na domaganie się tych reparacji od Niemiec i raczej ogólnie nie należy
    > zbyt kategorycznie żądać... Raczej należy dążyć do dobrych [zwłaszcza
    > dla Polaków] relacji polsko-niemieckich... Współpraca może dać większe
    > korzyści niż ewentualne reparacje wymuszone... Czym wymuszone?...
    > [charyzmą JKaczyńskiego, Abramsami, gospodarką?...]

    Zawsze mozna probowac szczescia przed trybunalami miedzynarodowymi.

    > JKaczyński niebezpiecznie prowadzi do kolizji, kłócąc Polaków
    > z różnymi instytucjami i narodami:
    > - spór z Izraelem o pozostawiony tu żydowski dobytek

    O to akurat spor byl od zawsze, Kaczynski jedynie ubral "nie" w
    ustawe.

    Jaki spor?

    J.