  • Data: 2022-09-10 10:48:10
    Temat: Re: Właśnie dowiedziałem się, że jestem milionerem!!!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 10 Sep 2022 01:14:04 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Żydzi są zbyt mądrzy, by nie odzyskać.

    Na razie im sie nie udało, z drobnymi wyjatkami.

    Zarobili za to troche krajowi spekulanci ... moze tez Zydzi :-)

    > Żyli tu od niepamiętnych czasów i byli częścią polskiego społeczeństwa,
    > żeby nie napisać -- polskiego narodu. Należało ich przed wojną stąd

    I pewnie zgodnie z polskimi przedwojennymi przepisami, przy braku
    spadkobiercow spadek przechodzi na rzecz panstwa.

    Tzn dzis przechodzi na rzecz gminy, podejrzewam ze przed wojną byly
    podobne przepisy. Mało używane, bo rodziny byly liczne.

    > wywieźć do UK lub w inne miejsce. (wiem -- niełatwo wywieźć kilka
    > milionów ludzi wraz ze szczątkowym choćby majątkiem) Teraz nie warto
    > walczyć o to mienie -- niczego więcej nie można uczynić w tej kwestii.

    jak sam piszesz - duzo tego bylo. Duzy problem by sie zrobil.
    Poza tym jak to tak - Zydom oddac, a "prawdziwym Polakom" nie oddac.

    > Fińscy żydzi walczyli u boku Hitlera.

    Bardziej chyba "dla siebie". Poza tym

    > Jeśli Polacy nie mieli silnej
    > armii -- powinni byli zadbać przynajmniej o żydów, jako najmocniej
    > zagrożonych hitleryzmem czy himleryzmem. Gdyby nie udało się

    Nie bylo szans wywiezc ich w bezpieczne miejsce, przypomnij sobie ten
    niemiecki statek z uchodzcami na Kube.
    Chociaz ... moze by sie z ZSRR dalo dogadac, ale pewnie sami Zydzi by
    nie bardzo chcieli.

    Poza tym w 1939 nikt jeszcze nie pomyslal, ze Niemcy ich po prostu
    wymordują. Nawet hitlerowcy o tym chyba jeszcze nie mysleli.

    > wywiezienie -- należało pertraktować z Niemcami. Zanim doszło

    W 39? Juz sie nie dało,

    > do pogromów żydów w hitlerowskich Niemczech -- należało zabrać
    > niechcianych żydów z Niemiec do Polski. Trudno zgadnąć, jak
    > potoczyłyby się losy świata, gdyby Polacy przygarnęli niemieckich
    > żydów wypędzanych przez reżim Hitlera.

    Ale sami przyjechali, mniej lub bardziej dobrowolnie.
    Wielu z nich Niemcy odkryli polskie pochodzenie i hurtem odstawili
    do Polski - w Niemczech mieszkali od lat, ale obywatelstwa nie mieli.

    A w Polsce bieda, bezrobocie, kryzys ... i nastroje nacjonalistyczne.
    A polscy Zydzi emigrowali do lepszych krajow. Albo do Palestyny.

    Zreszta Hitler nie zabranial wyjezdzac Zydom, tylko ... bez majątku.
    No i problem dokad mieli jechac - malo gdzie ich lubili, szczegolnie
    bez majątku.

    > Strata Ukrainy czy żydów (małą literą, bo religia) to bardzo duża strata
    > dla Polaków -- wg mnie. Przynajmniej jest szansa na odzyskanie Ukrainy.
    > Z dzisiejszy, Izraelem też warto żyć w zgodzie.

    No ale zeby choc zyd zapisal w testamencie spadek na rzecz gminy
    zydowskiej, to bylaby jakas podstawa.

    Ale sporo Zydow wojne przetrwalo, a Bierut im kamienice zabral jak
    wszystkim.

    > dlatego nie warto o te majątki walczyć zbyt gorliwie, gdyż taka
    > walka odbiera szanse budowania/zarabiania...

    Ale teraz to nie jest kwestia walki o majatek "Zydow", tylko o majatek
    Polakow (w tym i zydowskiego pochodzenia).
    Wiesz, gdzie masz blok postawiony? Moze przyjdzie adwokat i powie
    "sp* albo płać".

    Nalezalo sie albo ETS postawic, albo jakis pseudofundusz rekompensat
    utworzyc.

    > Brak dobrej współpracy
    > z Niemcami czy z Izraelitami mocno ogranicza możliwości. Natomiast
    > połączenie Ukrainy z Moskwą dałoby niechybną zagładę Polakom.

    Trudno powiedziec - widzisz jak ruska armia wojuje.
    Jakby nam sojusznicy pomogli, to bysmy sie mogli bronic.
    Ale jak maja nam pomoc, jak my reparacji chcemy :-)

    Chyba, ze podsumowac co nam dają, wysawic rachunek, i powiedziec
    "jestesm kwita".

    > Tragedią jest też obecna utrata Białorusi na rzecz Moskwy...

    No nie wiem ... teraz to chyba Moskwa sie moze obawiac utraty
    Bialorusi.

    > Wychowano mnie w świecie, w którym i żydzi byli Polakami,
    > i Ukraińcy, i Białorusini a każda religia była równie dobra,
    > choć rzymskokatolicka jest związana z polską państwowością
    > z uwagi na chrzest Polski rozpoczynający dzieje tegoż państwa.

    patrz po GB - to sie jednym dekretem zmienia :-)

    > Narobiono krzyku z powodu odbierania dzieci rodzicom w Norwegii i
    > Szwecji...

    Krzyk jest nadal.

    > Nie pamiętam przyczyn odbierania -- materialna nędza czy coś innego...

    no wlasnie cos innego, prawie nic.

    > Jakaś polska rodzina uciekła do Polski (chyba) z Norwegii i zaczęła
    > się polska interwencja ogólna w tej sprawie...

    Niejedna. Czesc w czasach przed PiS, czesc profilaktycznie, wiec niby
    nie ma sprawy, byl tez jeden Rosjanin, oraz obywatele Szwecji i
    Norwegii.

    J.