  • 1. Data: 2022-09-08 18:56:34
    Temat: Właśnie dowiedziałem się, że jestem milionerem!!!
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    Wy wszyscy też jesteście milionerami...

    https://youtu.be/j6uKxu2JWAA?t=583

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.3
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

  • 2. Data: 2022-09-09 09:50:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 8 września 2022 o 18:56:38 UTC+2 Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > Wy wszyscy też jesteście milionerami...

    Zapewne jak Indianie w Oklahomie...
    Stawka rośnie, Wałęsa dawał 100 milionów od komuchów - teraz to raptem 10k, Jaruś już
    po 163k od hitlerowców, a tu miliony pod ziemią i nawet nie złoty pociąg...

  • 3. Data: 2022-09-09 14:11:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 9 Sep 2022 00:50:41 -0700 (PDT), w
    <35deecad-aae1-48c3-b79e-bf286bc1bb89n@googlegroups.
    com>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

    > Zapewne jak Indianie w Oklahomie...
    > Stawka rośnie, Wałęsa dawał 100 milionów od komuchów - teraz to raptem 10k, Jaruś
    już po 163k od hitlerowców, a tu miliony pod ziemią i nawet nie złoty pociąg...

    Jest ponoć plan, że kasę od UE biorą tylko zwolennicy opozycji i dzielą między
    siebie, a 6 bln od Niemców tylko pisowcy, a opozycji wara od niej.

    Sądzę, że deal nieuczciwy ;) Ale zgadzam się na niego :D

  • 4. Data: 2022-09-09 14:13:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dawid Rutkowski" 3...@g...c
    om

    > Wy wszyscy też jesteście milionerami...

    : Zapewne jak Indianie w Oklahomie...
    : Stawka rośnie, Wałęsa dawał 100 milionów

    Pamiętam tylko 10kUSD na polską głowę.
    (dziś ta głowa ma znacznie większe zadłużenie)

    : od komuchów - teraz to raptem 10k, Jaruś już po 163k od hitlerowców,

    Ja bym wziął... Ale dlaczego JK nie wspierał EKopacz, gdy ta podobnie
    dawała? Dlaczego partia PiS wyśmiewała się wówczas z PO?...

    : a tu miliony pod ziemią i nawet nie złoty pociąg...

    Za kadencji PO-PSL Radio z Torunia wałkowało problem łupkowego gazu
    w Polsce. Ponoć wówczas nie było jasności co do istnienia owego gazu,
    gdyż o ewentualnym istnieniu decydowała cena dająca w efekcie opłacalność
    wydobycia.

    Teraz, gdy gaz drożeje, opłacalność wzrasta, więc gdzie ów gaz?...

    -=-

    Człowiek przygotowujący film (zwany w tym filmie redaktorem) nie ;) trafił
    swymi przewidywaniami w wojnę -- niemal rok temu zapowiadał od miliona do
    trzech milionów ukraińskich uchodźców w Polsce; teraz mamy już chyba ponad
    pięć milionów ukraińskich uchodźców w Polsce. Samą wojnę dobrze przewidział;
    opowiedział o rozbudowie polskiego wojska; obecności zachodnich specjalsów
    na wschodniej granicy...

    -=-

    Trochę to dziwne, że dookoła wszyscy coś mają -- a Polska nie ma...
    Kiedyś był węgiel, była miedź i siarka... Kariera ropy naftowej
    startowała z terenów obecnej Polski...

    -=-

    Jeszcze niedawno (w sierpniu?) Polacy nie chcieli dać Niemcom swego
    gazu. Dziś już słyszę, że Niemcy nie chcą dać Polakom swego gazu.

    -=-

    Gady spadają, Petersburg nie kocha Putina, obrona FR łamie się
    w wielu miejscach, setki ludzi zabijane są każdego dnia wojny,
    ludzki dobytek jest wyniszczany, zbliżają się zimne pory roku
    na północnej półkuli...

    Mocne słowa na K:

    Królewiec do Polski, Karelia do Finlandii, Kuryle do Japonii, Krym do Ukrainy...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.*_'

  • 5. Data: 2022-09-09 14:56:22
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Teraz, gdy gaz drożeje, opłacalność wzrasta, więc gdzie ów gaz?...

    Opłącalność nie wzrasta tak bezpośrednio. Wydobycie gazu jest energochłonne,
    więc skoro paliwa i prąd drożeją, to wydobycie jest droższe :-)

  • 6. Data: 2022-09-09 17:01:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cef" 631b37f5$0$466$6...@n...neostrada.pl

    > Opłącalność nie wzrasta tak bezpośrednio. Wydobycie gazu jest energochłonne,
    > więc skoro paliwa i prąd drożeją, to wydobycie jest droższe :-)

    Słusznie! Ale Radio z Torunia twierdziło, że opłacalność wydobycia
    polskiego gazu łupkowego zależy tylko od giełdowych cen gazu.

    Nadto -- co to pokłady, w które trzeba wkładać nie mniej
    niż można wydobyć... Takie pokłady ma ;) każdy u siebie:
    - dajcie mi ileś gazu a ,,wydobędę'' Wam nieco mniej
    - dajcie mi szmal a ,,zarobię'' Wam nieco mniej
    - dajcie mi sto par butów a ,,wyprodukuję'' Wam dziewięćdziesiąt
    (czyli 10% zatrzymam sobie)

    Czyżby RzT mąciło słuchaczom w głowach?

    Boże!!! Tyleż nędzy dookoła mnie!!
    Przyrzekam Ci, że jeśli wygram w totka
    milion złotych -- 25% tej wygranej oddam
    nędzarzom... A że jestem tylko człowiekiem,
    ulegam szatańskim pokusom -- sam daj nędzarzom
    250 tysięcy a mnie daj wygrać 750... ;)

    Niezależnie od giełdowej ceny gazu zawsze trzeba ileś
    energii włożyć by ileś energii zyskać... Z ropą naftową jest
    lepiej? -- bo z ropy naftowej można produkować nie tylko energię?

    -=-

    Moim zdaniem dobry czas na OZE -- przed laty Niemcy 01 maja
    (wówczas było święto -- drastycznie spadło zapotrzebowanie
    na elektryczną energię w Niemczech) chyba samymi wiatrakami
    pokryli całe zapotrzebowanie elektryczne...

    Chyba -- chyba samymi, nie zaś wszelkimi OZE.

    Ogólnie chyba Niemcy mają nadmiar elektrycznej energii.

    -=-

    Moskale próbują wykorzystywać OZE -- paląc ukraińskie zboże...
    Jak zazwyczaj -- nikłe zyski z tych eksperymentów a duże koszty...

    Tak owocuje współpraca Francji z Moskwą -- widziałem (na filmie)
    Francuzów ogrzewających swe domostwa kukurydzą celowo uprawianą
    jako paliwo. Piece były specjalnie projektowane i budowane pod
    spalanie kukurydzy.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.*_'

  • 7. Data: 2022-09-09 19:20:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> c...@4...com

    : Jest ponoć plan, że kasę od UE biorą tylko
    : zwolennicy opozycji i dzielą między siebie,

    Solidarnie spłacają wszyscy?
    (chyba teraz trzeba spłacać niezależnie od ewentualnego uzyskania)

    : a 6 bln od Niemców tylko pisowcy, a opozycji wara od niej.

    Niemcy odzyskują ,,ziemie odzyskane''?

    : Sądzę, że deal nieuczciwy ;) Ale zgadzam się na niego :D

    Zgadzasz, bo:
    - jesteś nieuczciwy
    czy
    - jesteś bezradny wobec tej nieuczciwości?...

    Niemcy nie mogą płacić tych (czy innych) reparacji bez końca.
    - niemieccy żołnierze odbudowywali zniszczone kraje jako niewolnicy Stalina
    - Niemcy utraciły spore terytoria na rzecz Polski
    (Polacy nie mogą żądać zwrotu części Białorusi czy części Ukrainy)
    - Chyba wspomagali Polaków różnymi metodami,
    nie tylko podczas stanu Jaruzelskiego

    Aby było jasne -- nie wiem, czy Niemcy powinni zapłacić kolejne reparacje
    Polakom. (nie rozstrzygam) Ale w dobre intencje JKaczyńskiego nie wierzę.
    Wg mnie teraz nie jest dobry moment (jest wspólna wojna przeciw Moskwie)
    na domaganie się tych reparacji od Niemiec i raczej ogólnie nie należy
    zbyt kategorycznie żądać... Raczej należy dążyć do dobrych [zwłaszcza
    dla Polaków] relacji polsko-niemieckich... Współpraca może dać większe
    korzyści niż ewentualne reparacje wymuszone... Czym wymuszone?...
    [charyzmą JKaczyńskiego, Abramsami, gospodarką?...]

    JKaczyński niebezpiecznie prowadzi do kolizji, kłócąc Polaków
    z różnymi instytucjami i narodami:
    - spór z Izraelem o pozostawiony tu żydowski dobytek
    - spór z tymże Izraelem o głoszenie prawdy
    (tu akurat JK szybko ustąpił)
    - spór z Niemcami o reparacje
    - spór z Brukselą o sądownictwo
    (wg JK:
    - 'plus' jest 'minusem' itd.
    - biegli są dobrzy, gdyż w innych sprawach są dobrzy
    i na tej samej rozprawie:
    - nie można mieszać różnych spraw)
    - spór z Rosją o Smoleńsk
    - spór (nieudany) ze Skandynawami o jakieś prawa rodzicielskie

    Od sędziów nie wymaga się znajomości prawa, o czym świadczy istnienie
    biegłych sądowych z zakresu prawa, ale wymaga się logicznego myślenia.
    Tymczasem JK nie widzi problemu, gdy podczas jednej rozprawy sędzia
    argumentuje:

    - biegli są dobrzy, gdyż w innych sprawach są dobrzy
    - biegła pulmonolog popełniła fatalny (prowadzący do śmierci)
    błąd, ale w innej sprawie -- a nie można mieszać spraw

    Taki sędzia jest wg JKaczyńskiego czy ZZiobry dobrym sędzią.
    Dlaczego? -- może tylko dlatego, że zarabia pieniądze na tych
    (JKaczyńskiego czy ZZiobrę) ludzi?...

    To sędzia Sądu Apelacyjnego -- najwyższego sądu_powszechnego w RP.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.*_'

  • 8. Data: 2022-09-09 21:08:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 9 Sep 2022 19:20:54 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
> [...]
    > (chyba teraz trzeba spłacać niezależnie od ewentualnego uzyskania)
    >
    >: a 6 bln od Niemców tylko pisowcy, a opozycji wara od niej.

    Taa ...

> [...]
    >
    > Niemcy nie mogą płacić tych (czy innych) reparacji bez końca.
    > - niemieccy żołnierze odbudowywali zniszczone kraje jako niewolnicy Stalina

    To im sie po prostu nalezalo :-)
    A teraz sie nalezy ruskim.

    Przy czym jest to w zasadzie przewidziane w konwecjach haskich ...
    wiec z pewnym zdziwieniem czytam ostatnio, ze Niemcy wyplaca
    odszkodowania byłym radzieckim jencom ..

    > - Niemcy utraciły spore terytoria na rzecz Polski
    > (Polacy nie mogą żądać zwrotu części Białorusi czy części Ukrainy)
    > - Chyba wspomagali Polaków różnymi metodami,
    > nie tylko podczas stanu Jaruzelskiego

    W stanie jaruzelskim zachowywali sie bardzo przyzwoicie.

    > Aby było jasne -- nie wiem, czy Niemcy powinni zapłacić kolejne reparacje
    > Polakom. (nie rozstrzygam)

    Zdaje sie, ze nie zaplacili zadnych, nie liczac terenow "odzyskanych".
    Ale nie zaplacili zgodnie z ustaleniami - cztery panstwa miały odebrac
    reparacje ze swoich stref okupacyjnych, a ZSRR mial częsc przekazac
    Polsce.
    ZSRR cos tam odebral, a jak sie nie podzielil, to juz nie Niemcow
    wina.

    A potem Bierut podpisal, ze wiecej nie chce ..

> [...]
    > korzyści niż ewentualne reparacje wymuszone... Czym wymuszone?...
    > [charyzmą JKaczyńskiego, Abramsami, gospodarką?...]

    Zawsze mozna probowac szczescia przed trybunalami miedzynarodowymi.

    > JKaczyński niebezpiecznie prowadzi do kolizji, kłócąc Polaków
    > z różnymi instytucjami i narodami:
    > - spór z Izraelem o pozostawiony tu żydowski dobytek

    O to akurat spor byl od zawsze, Kaczynski jedynie ubral "nie" w
    ustawe.

    Jaki spor?

    J.

  • 9. Data: 2022-09-10 01:14:04
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 9 wrz 2022 o 21:08, J.F pisze:

    > O to akurat spor byl od zawsze,

    Żydzi są zbyt mądrzy, by nie odzyskać.

    Żyli tu od niepamiętnych czasów i byli częścią polskiego społeczeństwa,
    żeby nie napisać -- polskiego narodu. Należało ich przed wojną stąd
    wywieźć do UK lub w inne miejsce. (wiem -- niełatwo wywieźć kilka
    milionów ludzi wraz ze szczątkowym choćby majątkiem) Teraz nie warto
    walczyć o to mienie -- niczego więcej nie można uczynić w tej kwestii.

    Fińscy żydzi walczyli u boku Hitlera. Jeśli Polacy nie mieli silnej
    armii -- powinni byli zadbać przynajmniej o żydów, jako najmocniej
    zagrożonych hitleryzmem czy himleryzmem. Gdyby nie udało się
    wywiezienie -- należało pertraktować z Niemcami. Zanim doszło
    do pogromów żydów w hitlerowskich Niemczech -- należało zabrać
    niechcianych żydów z Niemiec do Polski. Trudno zgadnąć, jak
    potoczyłyby się losy świata, gdyby Polacy przygarnęli niemieckich
    żydów wypędzanych przez reżim Hitlera.

    Strata Ukrainy czy żydów (małą literą, bo religia) to bardzo duża strata
    dla Polaków -- wg mnie. Przynajmniej jest szansa na odzyskanie Ukrainy.
    Z dzisiejszy, Izraelem też warto żyć w zgodzie.

    Jeśli nie będzie kataklizmów (choćby wojen) łatwo zbudować majątki,
    dlatego nie warto o te majątki walczyć zbyt gorliwie, gdyż taka
    walka odbiera szanse budowania/zarabiania... Brak dobrej współpracy
    z Niemcami czy z Izraelitami mocno ogranicza możliwości. Natomiast
    połączenie Ukrainy z Moskwą dałoby niechybną zagładę Polakom.
    Tragedią jest też obecna utrata Białorusi na rzecz Moskwy...

    Złote lata Rzeczypospolitej to współpraca wielu narodów i wielu
    religii. Spory o naturę Boga warto zostawić teologom lub raczej
    fizykom, nie żołnierzom czy bandytom...

    Wychowano mnie w świecie, w którym i żydzi byli Polakami,
    i Ukraińcy, i Białorusini a każda religia była równie dobra,
    choć rzymskokatolicka jest związana z polską państwowością
    z uwagi na chrzest Polski rozpoczynający dzieje tegoż państwa.

    > Kaczynski jedynie ubral "nie" w ustawe.

    > Jaki spor?

    Narobiono krzyku z powodu odbierania dzieci rodzicom w Norwegii i
    Szwecji...
    Nie pamiętam przyczyn odbierania -- materialna nędza czy coś innego...
    Jakaś polska rodzina uciekła do Polski (chyba) z Norwegii i zaczęła
    się polska interwencja ogólna w tej sprawie...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.i

  • 10. Data: 2022-09-10 10:48:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 10 Sep 2022 01:14:04 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Żydzi są zbyt mądrzy, by nie odzyskać.

    Na razie im sie nie udało, z drobnymi wyjatkami.

    Zarobili za to troche krajowi spekulanci ... moze tez Zydzi :-)

    > Żyli tu od niepamiętnych czasów i byli częścią polskiego społeczeństwa,
    > żeby nie napisać -- polskiego narodu. Należało ich przed wojną stąd

    I pewnie zgodnie z polskimi przedwojennymi przepisami, przy braku
    spadkobiercow spadek przechodzi na rzecz panstwa.

    Tzn dzis przechodzi na rzecz gminy, podejrzewam ze przed wojną byly
    podobne przepisy. Mało używane, bo rodziny byly liczne.

    > wywieźć do UK lub w inne miejsce. (wiem -- niełatwo wywieźć kilka
    > milionów ludzi wraz ze szczątkowym choćby majątkiem) Teraz nie warto
    > walczyć o to mienie -- niczego więcej nie można uczynić w tej kwestii.

    jak sam piszesz - duzo tego bylo. Duzy problem by sie zrobil.
    Poza tym jak to tak - Zydom oddac, a "prawdziwym Polakom" nie oddac.

    > Fińscy żydzi walczyli u boku Hitlera.

    Bardziej chyba "dla siebie". Poza tym

    > Jeśli Polacy nie mieli silnej
    > armii -- powinni byli zadbać przynajmniej o żydów, jako najmocniej
    > zagrożonych hitleryzmem czy himleryzmem. Gdyby nie udało się

    Nie bylo szans wywiezc ich w bezpieczne miejsce, przypomnij sobie ten
    niemiecki statek z uchodzcami na Kube.
    Chociaz ... moze by sie z ZSRR dalo dogadac, ale pewnie sami Zydzi by
    nie bardzo chcieli.

    Poza tym w 1939 nikt jeszcze nie pomyslal, ze Niemcy ich po prostu
    wymordują. Nawet hitlerowcy o tym chyba jeszcze nie mysleli.

    > wywiezienie -- należało pertraktować z Niemcami. Zanim doszło

    W 39? Juz sie nie dało,

> [...]
    > niechcianych żydów z Niemiec do Polski. Trudno zgadnąć, jak
    > potoczyłyby się losy świata, gdyby Polacy przygarnęli niemieckich

    Ale sami przyjechali, mniej lub bardziej dobrowolnie.
    Wielu z nich Niemcy odkryli polskie pochodzenie i hurtem odstawili
    do Polski - w Niemczech mieszkali od lat, ale obywatelstwa nie mieli.

    A w Polsce bieda, bezrobocie, kryzys ... i nastroje nacjonalistyczne.
    A polscy Zydzi emigrowali do lepszych krajow. Albo do Palestyny.

    Zreszta Hitler nie zabranial wyjezdzac Zydom, tylko ... bez majątku.
    No i problem dokad mieli jechac - malo gdzie ich lubili, szczegolnie
    bez majątku.

    > Strata Ukrainy czy żydów (małą literą, bo religia) to bardzo duża strata
    > dla Polaków -- wg mnie. Przynajmniej jest szansa na odzyskanie Ukrainy.
    > Z dzisiejszy, Izraelem też warto żyć w zgodzie.

    No ale zeby choc zyd zapisal w testamencie spadek na rzecz gminy
    zydowskiej, to bylaby jakas podstawa.

    Ale sporo Zydow wojne przetrwalo, a Bierut im kamienice zabral jak
    wszystkim.

    > dlatego nie warto o te majątki walczyć zbyt gorliwie, gdyż taka
    > walka odbiera szanse budowania/zarabiania...

    Ale teraz to nie jest kwestia walki o majatek "Zydow", tylko o majatek
    Polakow (w tym i zydowskiego pochodzenia).
    Wiesz, gdzie masz blok postawiony? Moze przyjdzie adwokat i powie
    "sp* albo płać".

    Nalezalo sie albo ETS postawic, albo jakis pseudofundusz rekompensat
    utworzyc.

    > Brak dobrej współpracy
    > z Niemcami czy z Izraelitami mocno ogranicza możliwości. Natomiast
    > połączenie Ukrainy z Moskwą dałoby niechybną zagładę Polakom.

    Trudno powiedziec - widzisz jak ruska armia wojuje.
    Jakby nam sojusznicy pomogli, to bysmy sie mogli bronic.
    Ale jak maja nam pomoc, jak my reparacji chcemy :-)

    Chyba, ze podsumowac co nam dają, wysawic rachunek, i powiedziec
    "jestesm kwita".

    > Tragedią jest też obecna utrata Białorusi na rzecz Moskwy...

    No nie wiem ... teraz to chyba Moskwa sie moze obawiac utraty
    Bialorusi.

> [...]
    > choć rzymskokatolicka jest związana z polską państwowością
    > z uwagi na chrzest Polski rozpoczynający dzieje tegoż państwa.

    patrz po GB - to sie jednym dekretem zmienia :-)

    > Narobiono krzyku z powodu odbierania dzieci rodzicom w Norwegii i
    > Szwecji...

    Krzyk jest nadal.

    > Nie pamiętam przyczyn odbierania -- materialna nędza czy coś innego...

    no wlasnie cos innego, prawie nic.

    > Jakaś polska rodzina uciekła do Polski (chyba) z Norwegii i zaczęła
    > się polska interwencja ogólna w tej sprawie...

    Niejedna. Czesc w czasach przed PiS, czesc profilaktycznie, wiec niby
    nie ma sprawy, byl tez jeden Rosjanin, oraz obywatele Szwecji i
    Norwegii.

    J.