  • Data: 2022-09-09 19:20:54
    Temat: Re: Właśnie dowiedziałem się, że jestem milionerem!!!
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    <r...@k...pl> c...@4...com

    : Jest ponoć plan, że kasę od UE biorą tylko
    : zwolennicy opozycji i dzielą między siebie,

    Solidarnie spłacają wszyscy?
    (chyba teraz trzeba spłacać niezależnie od ewentualnego uzyskania)

    : a 6 bln od Niemców tylko pisowcy, a opozycji wara od niej.

    Niemcy odzyskują ,,ziemie odzyskane''?

    : Sądzę, że deal nieuczciwy ;) Ale zgadzam się na niego :D

    Zgadzasz, bo:
    - jesteś nieuczciwy
    czy
    - jesteś bezradny wobec tej nieuczciwości?...

    Niemcy nie mogą płacić tych (czy innych) reparacji bez końca.
    - niemieccy żołnierze odbudowywali zniszczone kraje jako niewolnicy Stalina
    - Niemcy utraciły spore terytoria na rzecz Polski
    (Polacy nie mogą żądać zwrotu części Białorusi czy części Ukrainy)
    - Chyba wspomagali Polaków różnymi metodami,
    nie tylko podczas stanu Jaruzelskiego

    Aby było jasne -- nie wiem, czy Niemcy powinni zapłacić kolejne reparacje
    Polakom. (nie rozstrzygam) Ale w dobre intencje JKaczyńskiego nie wierzę.
    Wg mnie teraz nie jest dobry moment (jest wspólna wojna przeciw Moskwie)
    na domaganie się tych reparacji od Niemiec i raczej ogólnie nie należy
    zbyt kategorycznie żądać... Raczej należy dążyć do dobrych [zwłaszcza
    dla Polaków] relacji polsko-niemieckich... Współpraca może dać większe
    korzyści niż ewentualne reparacje wymuszone... Czym wymuszone?...
    [charyzmą JKaczyńskiego, Abramsami, gospodarką?...]

    JKaczyński niebezpiecznie prowadzi do kolizji, kłócąc Polaków
    z różnymi instytucjami i narodami:
    - spór z Izraelem o pozostawiony tu żydowski dobytek
    - spór z tymże Izraelem o głoszenie prawdy
    (tu akurat JK szybko ustąpił)
    - spór z Niemcami o reparacje
    - spór z Brukselą o sądownictwo
    (wg JK:
    - 'plus' jest 'minusem' itd.
    - biegli są dobrzy, gdyż w innych sprawach są dobrzy
    i na tej samej rozprawie:
    - nie można mieszać różnych spraw)
    - spór z Rosją o Smoleńsk
    - spór (nieudany) ze Skandynawami o jakieś prawa rodzicielskie

    Od sędziów nie wymaga się znajomości prawa, o czym świadczy istnienie
    biegłych sądowych z zakresu prawa, ale wymaga się logicznego myślenia.
    Tymczasem JK nie widzi problemu, gdy podczas jednej rozprawy sędzia
    argumentuje:

    - biegli są dobrzy, gdyż w innych sprawach są dobrzy
    - biegła pulmonolog popełniła fatalny (prowadzący do śmierci)
    błąd, ale w innej sprawie -- a nie można mieszać spraw

    Taki sędzia jest wg JKaczyńskiego czy ZZiobry dobrym sędzią.
    Dlaczego? -- może tylko dlatego, że zarabia pieniądze na tych
    (JKaczyńskiego czy ZZiobrę) ludzi?...

    To sędzia Sądu Apelacyjnego -- najwyższego sądu_powszechnego w RP.

    --