    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Właśnie dowiedziałem się, że jestem milionerem!!!
    Date: Fri, 9 Sep 2022 17:01:00 +0200

    "cef" 631b37f5$0$466$6...@n...neostrada.pl

    > Opłącalność nie wzrasta tak bezpośrednio. Wydobycie gazu jest energochłonne,
    > więc skoro paliwa i prąd drożeją, to wydobycie jest droższe :-)

    Słusznie! Ale Radio z Torunia twierdziło, że opłacalność wydobycia
    polskiego gazu łupkowego zależy tylko od giełdowych cen gazu.

    Nadto -- co to pokłady, w które trzeba wkładać nie mniej
    niż można wydobyć... Takie pokłady ma ;) każdy u siebie:
    - dajcie mi ileś gazu a ,,wydobędę'' Wam nieco mniej
    - dajcie mi szmal a ,,zarobię'' Wam nieco mniej
    - dajcie mi sto par butów a ,,wyprodukuję'' Wam dziewięćdziesiąt
    (czyli 10% zatrzymam sobie)

    Czyżby RzT mąciło słuchaczom w głowach?

    Boże!!! Tyleż nędzy dookoła mnie!!
    Przyrzekam Ci, że jeśli wygram w totka
    milion złotych -- 25% tej wygranej oddam
    nędzarzom... A że jestem tylko człowiekiem,
    ulegam szatańskim pokusom -- sam daj nędzarzom
    250 tysięcy a mnie daj wygrać 750... ;)

    Niezależnie od giełdowej ceny gazu zawsze trzeba ileś
    energii włożyć by ileś energii zyskać... Z ropą naftową jest
    lepiej? -- bo z ropy naftowej można produkować nie tylko energię?

    -=-

    Moim zdaniem dobry czas na OZE -- przed laty Niemcy 01 maja
    (wówczas było święto -- drastycznie spadło zapotrzebowanie
    na elektryczną energię w Niemczech) chyba samymi wiatrakami
    pokryli całe zapotrzebowanie elektryczne...

    Chyba -- chyba samymi, nie zaś wszelkimi OZE.

    Ogólnie chyba Niemcy mają nadmiar elektrycznej energii.

    -=-

    Moskale próbują wykorzystywać OZE -- paląc ukraińskie zboże...
    Jak zazwyczaj -- nikłe zyski z tych eksperymentów a duże koszty...

    Tak owocuje współpraca Francji z Moskwą -- widziałem (na filmie)
    Francuzów ogrzewających swe domostwa kukurydzą celowo uprawianą
    jako paliwo. Piece były specjalnie projektowane i budowane pod
    spalanie kukurydzy.

    --