    From: "Szymon" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Upadlosc konsumencka
    Date: Thu, 1 Jan 2009 15:51:09 +0100
    <gj6b3o$kcq$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gj6adu$5i0$4@news.interia.pl>
    <9...@r...googlegroups.com>
    <gjaslr$h87$1@news.interia.pl> <gjb6pi$4aj$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <9...@a...googlegroups.com>
    <gjbcqm$74h$2@news.interia.pl>
    <7...@z...googlegroups.com>
    <gjcgla$o4q$1@news.interia.pl> <gjcivr$a4f$2@news3.onet>
    <gjcjq7$11t$1@news.dialog.net.pl>
    <gjdfhr$170$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gjdh1k$3ul$2@news.interia.pl>
    <gjdmem$8ue$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gjdqcv$gr3$1@news.interia.pl>
    <gjf62m$p4q$1@news.dialog.net.pl>
    <gjfg8v$2fj$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gjg0ln$d2k$1@news.interia.pl>
    <gjgbsd$f1o$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <m...@m...localdomain> <gji3lg$h7r$1@news.dialog.net.pl>
    <s...@p...org>

    > No ale co roku to się _aż_ _tak_ zmienia ten plan zajęć? Czy to jest
    > przepiska + ewentualna lekka modyfikacja z roku poprzedniego? Nie żebym
    > wątpił w ciężko pracujących nauczycieli - po prostu pytam.

    W tej chwili zmienia się podstawa programowa, więc będzie sporo zmian - u
    jednych więcej, u drugich mniej. Niedawno Giertych zmienił kanon lektur,
    więc tematy dotyczące lektury X wypadły i musiały być opracowane tematy Y.
    Dodatkowo plan pracy jest robiony pod konkretny zestaw podręczników, więc
    jeśli podręczniki są zmieniane to musi być zmieniany rozkład materiału
    (nazywa się to też planem wynikowym). Wreszcie - dyrektor może sobie życzyć
    zmian.
    Wiesz, czasami jest w tej kwestii więcej pracy, a czasami mniej - przykład,
    który podałem jest skrajny, choć jak najbardziej realny.
    http://www.gwo.pl/parts/home/index.php?menu=148

    Tutaj, mniej więcej w połowie strony masz gimnazjum i przykładowy plan
    wynikowy dla klasy I z języka polskiego. W pdfie ma 38 stron. Polonista
    średnio ma 4 klasy, by wyrobić etat. Wystarczy proste mnożenie.

    I jeszcze mała uwaga odnośnie Twojego pytania - plan wynikowy MUSI się
    zmieniać, bowiem jest pisany pod konkretną klasę i musi ulegać modyfikacjom
    (bo w klasie X na wyjaśnienie pojęcia wystarczy 1 godzina, a w klasie Y i 3
    jest mało). Jeśli miałbyś te same plany przez 2-3 lata to dyrektor miałby
    prawo Cię zwolnić (brak ewaluacji i dostosowania kryteriów do uczniów, a to
    jest narzucone przez Ustawę o systemie oświaty). I dlatego te plany ze
    strony wydawnictwa to przykład, a nie szansa na gotowy wydruk i już.