  • Data: 2009-01-01 21:03:21
    Temat: Re: Upadlosc konsumencka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Dlaczego? To normalna reakcja ekonomiczna na brak rynku czy też na rynek
    > monopolistyczny.

    > Niby dlaczego? Od kiedy to państwo ma obowiązek zapewniac każdemu dobrobyt?
    > Jesli ja zapragnę być producentem betonowych kól ratunkowych, to państwo ma
    > mi dac kasę, bo z produkcji sie nie utrzymam?

    Nie, nie. Tylko tyle, że jak zechcesz nim być, to państwo nie będzie
    się wtrącało i ustało cenę maksymalną na betonowe koła ratunkowe.

    Obecnie państwo ustala w ten sposób pensje nauczycieli, że nie mogą
    oni praktycznie samodzielnie się utrzymać na poziomie odpowiadającym ich
    wykształceniu. Gdyby państwo się nie wtrącało - ich pensje mogły by być
    większe.

    > No i dlatego tez państwo nei ma nic do roboty. Skoro nauczyciele chca
    > zachowanai status quo, to niech beda mieli to, co chcą.

    A co to za argument??? Trzeba też wziąć pod uwagę zdanie niedoszłych
    nauczycieli oraz rodziców. Z faktu, że obecni nauczyciele (sklepikarze,
    taksówkarze itp.) chcą ograniczenia dostępu do zawodu, nic nie wynika.

    --
    Liwiusz