  • Data: 2009-01-01 20:57:35
    Temat: Re: Upadlosc konsumencka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szymon pisze:

    > A na policję czy wojsko nie ma państwo monopolu? Dziś kapral z zaoczną
    > maturą ma więcej niż nauczyciel ze 2 stopniem studiów i podyplomówką.
    > Kto kiedyś powiedział... gdy w państwie policjant zarabia więcej niż
    > nauczyciel to mamy do czynienia z państwem policyjnym...

    > Pewnych rzeczy nie powinno się prywatyzować czy wprowadzać "ślady rynku". Do
    > nich należą pewne resorty, jak policja, wojsko, służby więzienne, służba
    > zdrowia bezpośrednio wpływająca na ratowanie życia, służba celna czy właśnie
    > szkolnictwo. Inaczej masz patologie.

    I dziwnym trafem wszystkie te resorty działają gorzej niż ich
    prywatne odpowiedniki.

    Nie widzę w tym nic złego, aby prywatne wojsko zaprowadzało pokój w
    Iraku. Jestem pewien, że byliby bardziej skuteczni. Państwowy może być
    tylko minister obrony, usługi przez państwo polskie mogą już być
    wykupywane w prywatnych firmach.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Blackwater_Worldwide

    Większość innych służb też można sprywatyzować. Na przykład służbę
    więzienną. Wysuwa się argument, że prywatną firmę można przekupić.
    Jednakże nic z tego nie wynika. Państwowego urzędnika przekupić jest
    łatwiej, w dodatku po wykryciu nieprawidłowości łatwiej zmienić
    wykonawcę usługi, niż zwolnić i zatrudnić nowych pracowników państwowych.

    --
    Liwiusz