  • Data: 2021-09-16 19:08:01
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szymon <...@w...pl> writes:

    > Hmm... A jeśli sobie wrzucam USD na KO i dają mi tam % to nadal to
    > spekulacja? Potem sprzedam jednak więcej niż kupiłem... (odsetki).

    Wtedy masz (teoretycznie) mutację. Natomiast nie należy zapomnieć o tym,
    że cena zakupu i następnie sprzedaży (a także wartość odsetek) musi być
    wyrażona w jednakowych niezmiennych jednostkach, z czym jest problem
    podobny jak z koszykami inflacyjnymi.

    > Jeśli kupiłem EUR... część wykorzystam na wyjeździe, część sprzedam z
    > zyskiem... to nadal spekulacja?

    To sam powinieneś wiedzieć, odpowiedź zależy przecież od intencji.

    > Wydaje mi się, że FOREX to spekulacja. Tam zakładasz się o kurs.
    > Fizycznie nie kupujesz waluty/surowców.

    To nie ma znaczenia w tym kontekście.

    > Mnie uczono, że modem to coś takiego, co piszczy w linię telefoniczną,
    > aby połączyć się z siecią FIDO.

    A kto był nauczycielem? :-)

    > Ale.... To uważasz, że kurs rubla, jena czy franka do PLN jest
    > wyznaczany w Polsce?

    Raczej: na kurs eurodolara do złotego ma duży wpływ państwo polskie.
    --
    Krzysztof Hałasa