  • Data: 2021-09-16 10:37:34
    Temat: Re: Stopy procentowe a kursy walut
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-09-15 o 16:16, J.F pisze:

    > Nie mowie nie, ale to patrzysz na wyniki spolki, 1.2mld za rok 2020,
    > szukasz jak bylo wczesniej - 176 mln w 2019, liczysz ze to jest
    > odpowiednio 12 i 1.7zl/akcje, i zastanawiasz sie, czy 450zl to jest
    > dobra cena.

    Jak inwestor wycenia spółkę to już zależy od jego podejścia. Pewnie
    zweryfikuje go rynek.

    > Ale jesli ocenisz, ze maja szanse ten zysk utrzymac w przyszlosci ...
    > to masz dane do decyzji.

    Jest wiele danych do analizy. Czasami to jednak "szum" nic nie wnoszący.
    Oczywiście w przypadku spółek dużo łatwiej jest manipulować kursem niż w
    przypadku walut. Dużo łatwiej też stracić/zarobić.

    > A mozesz tego nie robic, kupic za 450, i liczyc na to, ze szybko
    > sprzedasz po 600.

    Szybko czy wolno... Nie ma znaczenia. Zazwyczaj inwestor przyjmuje sobie
    jakiś cel. Powiedzmy... 10% zysku rocznie. Jeśli go osiąga - jest OK.
    Innymi słowy - mogę 3 lata trzymać akcje na zero, jeśli w czwartym roku
    zarobię 40%. Mogę też po tygodniu zarobić 10% i sprzedaję. CEL osiągnięty.

    > Ale wlasnie mowie, ze niekoniecznie.

    To po co w ogóle mówić o dywidendzie? To pomijalna sprawa przy
    inwestycjach. Zresztą co roku może być inaczej - raz płaca, raz nie...

    > Jak sie przeklada na wzrost zysku ... to i akcje podrozeja, a
    > przynajmniej powinny :-)

    No to masz przykład CDR ;-)

    > Jak widac - wystarczy 1%, czy moze nawet 0.3%, aby swiat przystanal.

    Uciążliwe to było, ale czy tak nas bardzo zdewastowało? Masz sytuację
    jak w Wenezueli? Jeśli ochłoniesz to zobaczysz, iż w zasadzie...
    niewiele się zmieniło.

    > a ja patrze pod tym katem, ze u nas zarobki jeszcze musza troche
    > wzrosnac, zanim sie wyrownaja z krajami naprawde rozwinietymi :-)

    Nie jest istotne ile zarabiasz, a ile możesz odłożyć. Już dziś
    przeciętny Kowalski ma więcej oszczędności niż przeciętny Amerykanin.
    Prościej: wolę zarabiać 100 złotych i mieć wszystko po 1 grosz, niż
    100.000 zł i za wszystko płacić pół miliona.