    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 18 Jun 2020 08:15:40 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Są jeszcze konta za 0?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 18 czerwca 2020 14:39:20 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    bankomatów santandera oraz skok24 - przynajmniej nie będę musiał robić przelewów
    uzupełniających (i to jeszcze via wewnętrzny w santander z konta z d. db na "konto
    jakie chcę" - bo tylko to drugie ma darmowe express elixiry) ;>

    > Czytam to już 4 raz i nie rozumiem tego fragmentu o przelewach
    > uzupełniających.
    >
    > Czy wypłata z akurat tych bankomatów powoduje, że wypłacasz a kasa nie
    > znika (ktoś Ci ją daje w prezencie), że mimo wypłaty nie trzeba uzupełniać?
    > Zakładam, że konto z d.db to jakiś skrót nazwy i jakbym zajrzał do ich
    > oferty czy topi to powinienem się domyślić.

    W santanderze mam "główne" konta - ale mam tam 4 ROR.
    (indywidualne, wspólne)*(przeniesione z dawnego db, czyli Deutsche Bank, który został
    kupiony przez santander - oraz "generic santander" "konto jakie chcę).

    Funkcjonalności są różne - konta z dawnego db mają darmową obsługę kasową ("konta
    jakie chce" - płatną) - ale za to "konta jakie chcę" mają darmowe przelewy express
    elixir (a robione z kont z b. db kosztują 5zł).

    W santaderze nie mam też żadnej debetówki (nie licząc HCE, ale ona jest zrobiona na
    tablecie, którego z sobą nie noszę).

    Więc siłą rzeczy na wszelki wypadek jakaś kasa leży na koncie z byłego db - tam
    przychodzi pensja, na nim kumuluje się historia i ew. można iść po wypłatę do kasy,
    albo zrobić blikiem (bo niestety trzeba wskazać konto, z którego idą operacje blik -
    a jak masz 4 ROR, to jak na wskazanym jest pusto, a na innych pełno, to i tak nie
    wypłaci).

    Jako że nie mam przy sobie terminala cały czas - a i tak bym nie ufał - to po 1k "na
    wszelki wypadek" leży też sobie na kontach, do których debetówki noszę ze sobą -
    obecnie to citi oraz mBąk.
    I jak coś wypłacę, to warto z powrotem do tego 1k uzupełnić - czyli przelać w
    santanderze wewnętrznie z konta z byłego db na "konto jakie chcę" - a potem z "konta
    jakie chcę" darmowym express elixirem np. do citka.

    A jak zacznę wypłacać czekami blik to pieniądze będą schodzić bezpośrednio z
    "najgłówniejszego" konta.

    > W sumie rozważam tylko działania bez konieczności fatygowania się do
    > banków, przynajmniej do czasu wynalezienia szczepionki.

    Więc jak jesteś już "zakliencony" w santander, to pewnie możliwość blika i tak już
    masz. Dodatkowe "konto jakie chcę" też możesz wyklikać bez potrzeby łażenia do banku
    - iść trzeba jedynie w sytuacji, jakbyście chcieli założyć konto wspólne.

    W milku można zakładać przez kuriera - dodatkowy feature to to, że kurier od razu
    przywozi też debetówkę, nie trzeba czekać (nie wiem dlaczego żaden inny bank,
    przynajmniej z tych, które probówałem, nie potrafi czegoś takiego zrealizować).
    Podobno teraz można nawet bez kuriera, w 100% przez telefon, za pomocą selfie (i
    zdjęcia dowodu).