    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 18 Jun 2020 03:02:27 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Są jeszcze konta za 0?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 18 czerwca 2020 10:51:53 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > W wątku obok wyczytałem, że Citi wprowadza wkrótce wymóg wydania
    > miesięcznie 500zł kartą debetową.
    >
    > To jest ostatnio jedyna debetówka jaką mam. Wygląda, że wypadało by się
    > pozbyć tego konta, aby nie być zmuszanym do 'wyrabiania normy'.
    >
    > Są jeszcze jakieś konta + debetówka za bezwarunkowe 0 z co najmniej
    > własnymi bankomatami za 0.
    > Debetówki (przynajmniej dotychczas) używam tylko do bankomatu kilka razy
    > w roku.

    Zaczynając od końca - jeśli tylko do bankomatu - i to wyłącznie w PL - to może nie ma
    sensu w ogóle kombinować z debetówką, tylko przejść na blik.

    Bo jest nawet opcja używania blika bez jakiejkolwiek aplikacji na tzw. telefonie -
    santander (chyba wciąż jako jedyny) pozwala na tworzenie czeków blik w "zwykłym" ST.
    Taki "czek" w postaci 9-cyfrowej liczby zapisujesz sobie na kartce - a następnie
    wpisujesz w bankomacie 13 cyfr - czek + 4-cyfrowy tzw. "pin do czeków".

    Są niestety i pewne minusy - czek ma swoją ustaloną maksymalną wartość, blik ogólnie
    ma dość niskie limity i płatności i wypłat (tzn. są to jakieś tysiące, ale już nie
    dziesiątki tysięcy jak dla debetówek), no i najgorsze, że czek ma maksymalnie 72h
    ważności, więc raczej tylko do planowanych wypłat.

    Ogólnie blik jest już prawie we wszystkich bankomatach.
    W santander darmowy dla wszystkich bankomatów - i można mieć też darmowe konto (bez
    debetówki).

    Jeśli wchodzi w grę apka w telefonie, to oczywiście oprócz używania kodów blik do
    wypłat w bankomacie (odchodzi problem z krótką ważnością czeku - no chyba że się
    telefon akurat rozładuje, to nawet do żony nie zadzwonisz, żeby kod ze swojej apki
    podała ;) w santanderze dodatkowo można mieć darmowe debetówki HCE - coraz więcej
    bankomatów ma też czytniki NFC i pozwala tak wypłacać.

    Darmowe konto z blikiem do wszystkich bankomatów można mieć też w mBanku (choć coś
    ostatnio mi mignęło o podwyżkach).

    Darmowe konto z darmową debetówką wielowalutową i z jedną bezpłatną wypłatą z
    dowolnego bankomatu miesięcznie w PL i jedną za granicą można mieć w kantorze aliora.
    Ew. kolejne darmowe czy większe wypłaty (również EUR, USD, GBP) można robić w kasie w
    oddziale - tylko najpierw trzeba sprawdzić, czy oddział ma kasę (a niestety
    likwidują).

    Darmowe konto z blikiem i darmowymi wypłatami z bankomatów pko i santander (chyba
    nadal tak jest) jest w inteligo.

    Jest też jeszcze popierdółka nest z 3*0 - ale czy to polecać?
    Bo ideę i getout to raczej odradzam, mimo warunków 3*0 (choć nie wiem, czy w idei
    wciąż takie są w sprzedaży).

    No i jeszcze dwa banki z niewielkimi warunkami bezpłatności:
    - millennium - wymagają 1k wpływu i 1 transakcji blik lub debetówką miesięcznie, za
    to wszystkie bankomaty za darmo dla blik i debetówki (dodatkowo po pół roku oferty
    kredytówki na klik)
    - pekao sa czyli żubr - 500zł wpływu i 1 transakcja debetówką -> 2 wypłaty w miesiącu
    darmowe z dowolnego bankomatu, bez ograniczeń z własnych, debetówka bez prowizji dla
    transakcji zagranicznych.

    Albo jeszcze inna możliwość z warunkami, ale jedynie kwoty wpływów, bez konieczności
    wyciągania debetówki (jako że dotychczasowe citi priority Ci odpowiadały, to może te
    też będą OK) - czyli konta tzw. "premium".

    Np. santander select - wymagają bodajże 10k wpływu - ale darmowa debetówka bez
    dodatkowych warunków i wszystkie bankomaty.
    Podobne warunki są chyba w millennium (sprawdzałem jakiś czas temu).
    W mBąku mkonto intensive - tu chyba starczy 7,5k wpływu.
    bnp paribas miał fajne premium, ale głupki zlikwidowali.
    I można się jeszcze przyjrzeć skarbonkowym (pko bp) aurum i platinum II.

    Debetówki rzeczywiście się wykruszają, mi zostało 10, ale:
    - 3 są z mBąka do tego samego konta (wycofanego z oferty) - darmowe, ale nie dają
    wszystkich bankomatów
    - 2 są do kont (też wycofanych) w bnpp - darmowe, ale tylko bankomaty planet cash
    - 1 do konta w idei z dawnego lions (też wycofane oczywiście) - darmowa ze wszystkimi
    bankomatami, ale w idei to się boję nawet 1k trzymać
    - citek do odstrzału niestety
    - kantor aliora - opisana powyżej, pewnie trafi do "wizytownika" w miejsce citka,
    - curve i N26.

    A 10- i 20-złotówki będę sobie wypłacał czekami blik (z ST santanter) z bankomatów
    santandera oraz skok24 - przynajmniej nie będę musiał robić przelewów uzupełniających
    (i to jeszcze via wewnętrzny w santander z konta z d. db na "konto jakie chcę" - bo
    tylko to drugie ma darmowe express elixiry) ;>