  • Data: 2020-06-03 15:28:26
    Temat: Re: Przy jakich kumulacjach oplaca sie grac?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 3 czerwca 2020 14:44:49 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Nie wiem, czy wynosi akurat 1/4 tys., nie liczyłem tego. Na razie
    > dyskusja jest taka, że grając całe życie po jednym zakładzie,
    > prawdopodobieństwo tego, że w ciągu życia wygramy 6 wynosi właśnie
    > 1/kilku tysięcy, a nie 1/14 milionów, jak przy jedynym kuponie w życiu.
    >
    > Z tym chyba nie chcesz polemizować?

    Polemizować na pewno nie da się z tym, że (niech będzie, że w ciągu życia obstawi się
    N zakładów, obstawiając jeden zakład w każdym losowaniu) obstawiając N różnych
    zakładów w jednym losowaniu prawdopodobieństwo wygranej 6 zwiększy się N razy.

    Ale na podstawie jakiego twierdzenia uważasz, że N zakładów w N losowaniach w taki
    sam sposób zwiększa szanse wygranej?
    "Josek, daj mi szansę, wypełnij kupon!"?
    Hmm, niby jak codziennie przechodzisz na czerwonym na pasach pod domem, to większa
    szansa, że w końcu ktoś Cię potrąci niż jak raz przebiegniesz?
    Tutaj to akurat pod domem, więc może i większa, ale niekoniecznie N razy większa, bo
    to nie są zdarzenia niezależne i ci, a przynajmniej część tych, którzy tamtędy
    jeżdżą, załapią, że jakiś kretyn tu na czerwonym biega i będą ostrożniej jechać.